het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 06 jul 2011 07:57

Pfff ik zit zo te twijfelen of ik ga stoppen met borstvoeding :( Volgens mij is de spruw weer terug dat is de 3de keer al in 7 weken tijd (en ik hou mij netjes aan alle regels van schone bh,spullen uitkoken enz)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jul 2011 07:59

vervelend is dat liefie! ik heb het bij manoël ook 3 of 4 keer gehad

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jul 2011 08:03

Ja wordt er echt niet goed van en daardoor wil de rechter tepelkloof volgens mij ook niet genezen en die doet zo zeer :x Nog maar eens goed over nadenken hoe en wat....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jul 2011 08:42

Wat vervelend liefie! Heb je ook al grapefruitzaadextract geprobeerd?
Wat gebruik je voor de tepelkloof? Ik smeer nu na elke voeding purelan, dat lijkt wel wat te helpen tegen de pijn...

Sterkte en succes met beslissen!

Ik begin een beetje te balen van de onregelmatige voedingen.. ook overdag vaak minder dan 3uur tussen de voedingen. Hopelijk vinden we de komende tijd een goed ritme, want mn moeheid neemt toe ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jul 2011 08:48

Ik smeer ook purelan heeft bij de andere kloof goed geholpen maar volgens mij wil deze gewoon niet dicht door de spruw :(
Grapefruitzaadextract ken ik niet zijn dat tabletjes/drankje/zalfje? En waar kun je het kopen?

Ik kan goed geloven dat de vermoeidheid parten gaat spelen. Hoeveel voedingen krijgt Floris nu per dag dan?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jul 2011 10:25

Parkiet, vervelend zeg..
Wat krijgen er eigenlijk veel spruw zeg. Hoe komt dat nou?

Jannoek, hier ook geen regelmaat hoor.
Als ze wil drinken, krijgt ze. Gaapt ze, dan gaat ze naar bed.
Ik volg gewoon haar ritme, dat werkt het beste. Soms na 2 uur al drinken, soms na 4 uur.
Veel rustiger om niet steeds op de klok te hoeven kijken.

Als ze straks ook fruit/groente krijgen, dan komt er vanzelf wel een goed ritme.

Liefie, balen zeg! Snap goed dat je overweegt te stoppen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jul 2011 10:31

jannoek misschien niet teveel op de klok letten :wink: gewoon met zijn ritme meegaan en wie weet kan je ook even bijslapen als hij slaapt! er komt vanzelf meer regelmaat in

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jul 2011 10:36

Moet zeggen dat ik haar nu ook beter snap dan eerst. Geef nu minder snel de borst.

Nu heeft ze om 09:00 gedronken, ging om 10:00 naar bed, werd om 11:00 wakker.
Toen begon ze te piepen, sabbelen op handjes enzo. Eerst had ik haar gewoon weer aangelegd,
maar nu heb ik haar na 5 minuutjes weer op bed gelegd, en ze slaapt bijna gelijk weer.

Dus sabbelen/piepen wil niet altijd zeggen dat ze dorst heeft, al zou ze denk ik wel hebben gedronken had ik het aangeboden.
En ja, dan drinkt ze weer minder natuurlijk, en wil ze weer na 2 uur drinken... etc, etc.

Ach ja, het blijft lastig en vermoeiend.. :roll:
Maar goed, het is ook wel genieten vind ik. Zo'n klein babytje dat bij je drinkt...
Maar pas na 2 maanden vond ik het relaxed, daarvoor vond ik het ook drama. :puh:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jul 2011 10:58

Ik heb al een aantal keren mailcontact gehad met een vrouw van LLL ik heb haar nu gevraagd aan huis te komen zodat ze mee kan kijken en hopelijk tips heeft.
Ga het gewoon nog even proberen en anders heb ik er alle moeite voor gedaan en is het goed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jul 2011 12:51

Op verzoek voeden vind ik sowieso een drama. Het sabbelen betekende hier ook niet dat ze honger hadden. Ik gaf gewoon de eerste 3 mnd om de 2,5/3 uur een voeding en niet vaker. Ik perste ze vanaf 1 week overdag gewoon in een ritme dat mij het beste uitkwam en 's avonds gaf ik om 22.00 uur de laatste en dag dan wel hoe laat ze kwamen. Ze groeiden 1000 tot 1500 gram in de maand, dus ik neem aan dat ze wel genoeg kregen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jul 2011 12:52

Kan me voorstellen dat het zo niet echt leuk meer is, Liefie. Hopelijk helpt het, en anders wordt ze met de fles vast ook prima groot ;)

Hier gaat de bv nog steeds wel goed. Ze heeft alleen flinke last gehad van krampjes, en ik dacht steeds dat ze honger had, en legde haar steeds aan. Maar dan zat ik de hele dag met haar op schoot, en dat wilde ik niet, want mijn huishouden en vooral Jurian kregen geen aandacht meer. Toen heb ik besloten om of te stoppen of een beetje ritme te gaan brengen. En voor dat laatste gekozen. Nu nog drinkt ze niet om de 3 uur hoor, soms 2,5 soms 4,5, maar niet te veel meer aanleggen, waardoor de krampjes ook minder zijn geworden, en na het drinken een poosje rechtop houden. Dat lijkt goed te werken. Nu heb ik meteen meer tijd voor Jurian en zelfs mijn huis is best netjes ;) Dus ik ga nog maar vrolijk door. Alleen zei de verpleegster van het cb dat het beter is om van het tepelhoedje af te stappen, omdat ze anders niet meer zonder gaat doen. Nu maakt me dat niet zo heel erg meer uit, maar toch maar zonder geprobeerd. Ik heb ontdekt dat als ze even met tepelhoedje zuigt, ze het dan prima zonder kan. Dus dat is overdag de tussenoplossing. 's nachts heb ik daar geen zin in, dan doe ik zo simpel mogelijk, dus lekker met tepelhoedje. Wie weet drinkt ze binnenkort helemaal zonder, dat is wel handig omdat ik dan die dingen niet mee hoef te zeulen als ik ergens heen wil.

Wat ik wel lastig vind van bv geven is het onregelmatige. Zo ga ik vanavond voor de eerste keer weer zonder kids weg, wel in de stad gewoon, zodat ik zo thuis ben als Frederiek echt perse wil drinken, maar ik kan het zo moeilijk regelen. Want als ik haar na 3 uur wil laten drinken vertikt ze het. Echt die lipjes stijf op elkaar. Pas als zij het wil, drinkt ze goed. En dan moet ik er dus ook maar net zijn. Zondag ben ik naar de kerk geweest, na 5 minuten kreeg ik al een smsje van mijn man: kom maar naar huis want ze wil NU drinken ;) En dat is dan ook echt zo. Maargoed, regelmaat zal vast wel een keer komen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jul 2011 15:31

Wat lastig zeg spruw etc. Hier gelukkig geen last. Maar dat onregelmatige drinken dat is hier ook zo. Gelukkig komt ze 's nachts of om de vier uur of zelfs soms om de 5. En ik heb al een keer een nachtje van 7 gemaakt.. Nadeel is wel dat ze de andere dag wel vaker komt. Dan merk je toch dat ze meer nodig heeft.

Ik heb trouwens een kolf besteld. Ik ken dat verhaal van naar huis komen als ik net ergens ben en daar heb ik even geen zin in. Gewoon fles met BV dr in, als ze de fles pakt dan...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jul 2011 16:02

Ik ben tepelhoedjes wezen halen net en dat ging eigenlijk best redelijk net ben benieuwd wanneer die vrouw kan komen hopelijk voor het weekend!

@Jamillah Dat is wel fijn een kolf kun je tenminste even weg.

Ik ga morgen middag naar mijn werk voor een belangrijke vergadering waar ik heel graag bij wil zijn. Ik heb nu ongeveer 200 gekolfd gisteren en vandaag moet genoeg zijn ik zorg dat Nina drinkt voordat ik bij mij ouders weg ga en het is maar een kleine 3 uurtjes dat ik weg ben.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jul 2011 19:44

trijntjejohanna schreef:het enige wat je kan doen is afwachten.. bij milan en matteo heb ik 11,5 maand probleemloos gevoed!

idd.. ik bij juul anderhalf jaar, zonder enig probleem! altijd voldoende voeding, geen pijntjes geen gezeur....

over de borstvoedingstij van marijnz al ik maar zwijgen :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jul 2011 19:47

hoe oud is ze nu? kan je niet inmiddels al na daktarin vragen? dan is de spruw binnen twee dagen weg!! heb bij marijn alleen maar spruw gehad, na 6 weken heb ik daktarin kunnen krijgen vai een vrindin, die had een kleintje en kreeg wel daktarin, na twee dagen smeren was het weg, daarna nog een tijdje preventief doorgegaan, nooit geen last meer gehad!

Terug naar “Archief”