Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

felisa
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor felisa » 05 jul 2011 16:10

Haha, ja daar moet ik ook echt om lachen, en ik herken het ook heel erg.

Bij mijn zoontjes leer ik hun dat ze hun plasser naar beneden duwen als ze op de wc zitten.
Ook pas na enkele ongelukjes, hoor, onze oudste begon eens te gillen op de wc:
Mama mama kom snel, de hele wc is nat.
Hij had de boel niet helemaal onder controle, en alle tegeltjes nat :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 17:28

Ja, natuurlijk hebben we hem dat geleerd, maar het gaat dus wel eens mis. Maar! Niet getreurd! De wc is weer helemaal blinkend schoon en mama en zoon zijn helemaal schoon uit de douche gekomen. :mrgreen:

Hij was vandaag echt een schatje, om op te vreten. Nu mag hij niet meer groeien, hoor 8)

We hebben natuurlijk samen vakantie, dus wij heten nu 'vakantie-mama' en 'vakantie-S'. Hij kwam zomaar vandaag naar me toe en zei dingen als: "ik vind vakantie met mama heel erg leuk!"

En we gingen naar logopedie en wat shoppen met kindlief op zijn fietsje. Op een plek waar hij altijd net een andere route neemt en dan papa/mama aan de overkant moet lopen (dan kan hij zwaaien, vindt hij prachtig), reed hij met mij mee, want "ik blijf bij jou, hoor mama, wij hebben vakantie, jij en ik!" en "papa heeft niet vakantie, ik mis papa en papa mist mij een beetje!"

Vanmiddag ging hij nog lekker buiten spelen in de achtertuin. Ik had twee lekkere stoelen met kussens neergezet. Hij ging alleen niet spelen, nee, hij ging bij mama zitten en lekker kletsen. Over de wolken, het verschil tussen slippers en sandalen, over hoe hij de wolken gaat pakken als hij in een vliegtuig zit en gaat kijken naar zijn huis vanuit de lucht, etc. etc. Zo hebben we echt drie kwartier op die stoelen gezeten, een beetje in de ligstand, tegenover elkaar, voeten op elkaars stoelen. En steeds maar kroelen de hele dag.

Dat soort dingen. De hele dag. Echt een schatje :8>

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 17:56

Evelien schreef:hahaha, ik moet er even om lachen. Maar ik vindt plas en poep ook vies. :oops: Ik moet zelfs kokhalzen als ik m'n oppasmeisje dr poepbillen moet afvegen.

Dan moeten jullie niet hier wonen :oops: Michael heeft er de laatste tijd een handje van om met poep te smeren. Al twee keer in een week zijn hele bedje en kamertje onder. Ik ben ten einde raad want niks schijnt te helpen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jul 2011 18:07

LauraC schreef:Dan moeten jullie niet hier wonen :oops: Michael heeft er de laatste tijd een handje van om met poep te smeren. Al twee keer in een week zijn hele bedje en kamertje onder. Ik ben ten einde raad want niks schijnt te helpen!

Dat kokhalzen komt door de zwangerschap, want daarvoor had ik er geen last van (net zoals met tandenpoetsen is ook zoiets). Dus ik hoop dat het na m'n zwangerschap over is want k vindt super vervelend.

Maar vervelend dat M. alles onder smeert. Is dat al een poos zo?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jul 2011 18:10

Galateia schreef:Ja, natuurlijk hebben we hem dat geleerd, maar het gaat dus wel eens mis. Maar! Niet getreurd! De wc is weer helemaal blinkend schoon en mama en zoon zijn helemaal schoon uit de douche gekomen. :mrgreen:

Hij was vandaag echt een schatje, om op te vreten. Nu mag hij niet meer groeien, hoor 8)

We hebben natuurlijk samen vakantie, dus wij heten nu 'vakantie-mama' en 'vakantie-S'. Hij kwam zomaar vandaag naar me toe en zei dingen als: "ik vind vakantie met mama heel erg leuk!"

En we gingen naar logopedie en wat shoppen met kindlief op zijn fietsje. Op een plek waar hij altijd net een andere route neemt en dan papa/mama aan de overkant moet lopen (dan kan hij zwaaien, vindt hij prachtig), reed hij met mij mee, want "ik blijf bij jou, hoor mama, wij hebben vakantie, jij en ik!" en "papa heeft niet vakantie, ik mis papa en papa mist mij een beetje!"

Vanmiddag ging hij nog lekker buiten spelen in de achtertuin. Ik had twee lekkere stoelen met kussens neergezet. Hij ging alleen niet spelen, nee, hij ging bij mama zitten en lekker kletsen. Over de wolken, het verschil tussen slippers en sandalen, over hoe hij de wolken gaat pakken als hij in een vliegtuig zit en gaat kijken naar zijn huis vanuit de lucht, etc. etc. Zo hebben we echt drie kwartier op die stoelen gezeten, een beetje in de ligstand, tegenover elkaar, voeten op elkaars stoelen. En steeds maar kroelen de hele dag.

Dat soort dingen. De hele dag. Echt een schatje :8>

:yahoooo:

Wat heerlijk.....mijn oppasmeisje gaat dat nu ook steeds meer doen en dat is echt super leuk. Gisteren nog we zaten een catalogus door te nemen van de Neckermann. We kwamen bij de mannenkleding, zegt ze: mannekleding vindt ik niet leuk. :lol: Met andere woorden snel door bladeren.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 18:35

Oei, LauraC, mijn broer had daar vroeger ook een handje van. Die ging dan naar eigen zeggen "kleien" met zijn poep. En toen hij die fase gahad had, begon hij met behang scheuren van de muren. Totdat mijn zus hem zo zat was, dat ze in zijn slaap zijn haar geknipt heeft. 8)

Maar goed. Daar heb je niks aan.

Heb je enig idee, waarom hij het doet? Is het puur aandacht trekken, ofzo? Vindt hij het zelf niet ontzettend smerig?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 18:45

De afgelopen week is het wel erg bar en boos maar daarvoor heeft hij het ook wel gedaan hoor. Ik denk gewoon uit interesse en ook aandacht trekken want dit gebeurt 's avonds als hij 'op bed' hoort te liggen. Dus als je dan iets kunt verzinnen waardoor mama weer naar boven komt dan probeer je dat gewoon. De eerste keer werd ik 'boos', de tweede keer helemaal niks gezegd en hem ook niet in de ogen gekeken maar het ergste was dat ik hem vanuit mijn ooghoeken zag lachen :x

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 18:48

Hm, ja, vreselijk en jij dan maar poetsen. En zou het helpen als in zo'n geval papa eens een keer nar boven komt, niks zegt en schoonmaakt? (Als die thuis is natuurlijk). Misschien is hij dan wel erg verbaasd en 'landt' het misschien meer?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 18:57

Dan begint hij enorm te huilen en woest te zijn. Want ja, hij doet het voor mama he ](*,) En ik maar lopen....Gelukkig kan ik erg goed tegen poep, het is alleen enorm vervelend.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 19:01

En lekker laten huilen en woest laten zijn? Is wel heel hard, maar poep smeren is ook wel heel vreselijk, of je er nou tegen kunt of niet. Als jij dan toch komt, heeft het kennelijk toch nog steeds het gewenste effect. Als hij misschien een keer flink tekeer gaat, omdat papa komt, tja, dan heeft hij gewoon dikke vette pech. Papa zou dat dan ook nog even stellig kunnen zeggen, ofzo. Ik bedoel: dit kan toch ook niet zo! (Ik ben normaal helemaal niet zo voor 'laat maar tekeer gaan' maar ja, als een kind je uitlacht als jij de troep opruimt, tja, dan zou ik denk ik toch wel even iets anders proberen).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2011 19:25

Oh wat ellenig, dat poepsmeren :( Ik blijf poep toch een beetje vies vinden, zelfs van mijn eigen kinderen :oops:

Jurian zat vanmiddag in het badje en wilde opeens geen luier meer om. Normaal gesproken zit hij in het badje met een zwemluier, maar nu moest alles uit. Prima, van mij mag hij in de tuin best in zijn blootje lopen :) Even later stond hij naast me in de keuken, begint ie te plassen. Dus ik zei:' Hee, dat moet toch op de wc?'
Zegtie:' O ja, verder even op de wc plassen' en hij houdt het keurig op, en doet de rest netjes op het toilet. Voor het eerst :D helaas zat hij later op de stoel tv te kijken (een leren stoel gelukkig ;) ) en liet hij het weer gewoon lopen.
Maar het begin is er :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 jul 2011 19:34

@LauraC: dat is echt heel ellendig zeg, je kunt het nog eens niet negeren ook. Is het mogelijk hem op een dusdanige manier aan te kleden dat hij niet bij zijn eigen poep kan? Bijvoorbeeld met een slaapzak die hij niet zelf open kan maken (achterstevoren kan helpen.)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 19:44

M is 3,5 dus dan heb je ook niet zo heel veel keus meer in slaapkledij...slaapzak heeft hij nooit gehad. Heeft ook veel te maken met het feit dat hij half zindelijk is, hij plast altijd op de wc, poept soms ook maar doet het toch liever in zijn luier. Maar hij vindt het allemaal enorm interessant. Dus we modderen door. Misschien dat ik op het eind toch ook zijn haar afknip Galateia :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jul 2011 20:21

Moet wel lachen om jullie verhalen maar kan ook goed begrijpen dat het echt niet leuk is.

@Jannoek hoe is het met Floris merk je al verschil? Hoe is het met jou pols?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 20:31

HIer gelukkig 2 kinderen die hun eigen poep al vies vinden. Ik kwam vorige week vlak voordat ikzelf ging slapen erachter dat dochterlief gepoept had in haar slaap. Om haar erin te laten liggen, vind ik ook wat, dus dan maar verschonen. Ik heb haar slapend opgetild en op de commode gelegd, vervolgens slapend haar pyjama en luier uitgedaan en op dat moment zei ze zelf ineens, nog steeds met de ogen dicht, ´bahhhh, zies, poep, :lol: , Dus de kans dat zij gaan smeren is vrij nihil.

Terug naar “Archief”