Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 05 jul 2011 07:06

liefie schreef:Over Nina vasthouden doen wij ook niet ''moeilijk'' als ze slaapt dan is het pech maar anders mag iedereen ze vasthouden.
Alleen de eerste 24 uur hebben wij ze zelf vastgehouden omdat ze met de vacuumpomp geboren is.

Nina gaat steeds meer verschillende geluidjes maken erg leuk! En die lieve lachjes dan smelt je echt :oops: :D

Vanmiddag had Nina een flinke poepluier en mijn man ging ze verschonen (Nina houd nog al van ''wild'' plassen) maar nu ging ze verder poepen op het aankleedkussen :lol:

ai en je geeft bv... Dat ging dus een meter ver? :D

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 05 jul 2011 07:38

meisje20 schreef:sorry maar dan ben ik heel blij dat mijn schoonzussen makkelijk zijn. wanneer je komt en de baby ligt niet te slapen mag iedereen hem of haar vast houden. je gaat toch op kraamvisite om de baby te zien en even vast te houden? ik vind het heerlijk om zo een klein hummeltje voor het eerst vast te houden, en zou er niet aan moeten denken om een week te wachten.. (vind ik echt veelste lang :oops: ) als de situatie er niet naar is, is het een ander verhaal.

begrijp wel wat je bedoelt. Ik vond het een paar jaar geleden ook een beetje 'moeilijk doen' als moeders de hele tijd maar met het kind zat. En nu ben ik zelf zo. Naaste familieleden komen na de kraamweek ook nog wel is en dan vind ik het vroeg genoeg. Ben het niet met je eens dat je op kraam visite gaat ook om de baby vast te houden. Moet er persoonlijk niet aan denken om de baby aan alle kraam visite te (moeten) geven omdat ze dat verwachten. Vind dat niet gezond en ik zou het ook niet kunnen. Ik geloof dat wij ze aan 1 iemand per dag gaven als diegene even alleen kwam bijv.. En niet in een volle kamer. Dan lag ze lekker bij moeders.

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor liefie » 05 jul 2011 07:57

@Schipje Gelukkig kwam het er niet spuitend uit anders zat het op de gordijnen :mrgreen: Maar ik heb er te hard om gelachen want gisteren deed Nina precies hetzelfde bij mij :oops: :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 09:21

En je hebt nog een geluk dat het een meisje is, bij ons is regelmatig wat (natuurlijk wel de kleine boodschap, de grote boodschap maakt niet zo uit)tegen de muur en/of gordijnen beland :mrgreen:

Hier wordt de kleine meid zo weer van het kdv opgehaald. Zij schommelt regelmatig erg met haar temperatuur. Het ene uur heeft ze 37C en het uur erop 39C en een uur later ook weer rustig 37C. Heel vreemd. Nu belden ze ook weer dat ze torenhoge koorts heeft, ik hoop dat het van haar tanden komt en niet van iets anders.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 12:34

Zonder aan te vallen maarre...waarom ontvangen jullie dan bezoek tijdens de kraamweek? Dat gebeurt hier namelijk niet en volgens mij is het toch veel lekkerder om die eerste week met het gezin door te brengen, aan elkaar te wennen, een band te scheppen, bv op gang te krijgen en lichamelijk te herstellen ipv bezoek 'entertainen'. Die baby is er, zo de Heere wil, nog wel even, die kan dan later toch ook geshowd worden. Hoef je je ook niet druk te maken over het vasthouden :-oo

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jul 2011 13:07

omdat je trots bent op je kind en die (zsm) aan je familie wilt laten zien :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 13:12

LauraC schreef:Zonder aan te vallen maarre...waarom ontvangen jullie dan bezoek tijdens de kraamweek? Dat gebeurt hier namelijk niet en volgens mij is het toch veel lekkerder om die eerste week met het gezin door te brengen, aan elkaar te wennen, een band te scheppen, bv op gang te krijgen en lichamelijk te herstellen ipv bezoek 'entertainen'. Die baby is er, zo de Heere wil, nog wel even, die kan dan later toch ook geshowd worden. Hoef je je ook niet druk te maken over het vasthouden :-oo

Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd. Natuurlijk ben je trots, maar iedereen die gelijk belt om langs te komen hoeft van mij ook niet. Aan de andere kant is dat ook wel weer fijn, omdat je het dan ook weer gehad hebt. Je partner is thuis en er is een kraamhulp, dat scheelt wel weer. Anders zit je 3 mnd later nog met kraamvisite.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jul 2011 13:24

iedereen niet nee, maar ik doelde op ouders en broers en zussen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jul 2011 13:36

Als ze een half uur/uur langskomen zou ik dat geen probleem vinden. Bij ons wonen ze echter zo ver weg dat het gelijk uren is dat ze langskomen en vaak gelijk willen mee eten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jul 2011 13:56

Ik was gisteren nog namens onze vereniging op kraamvisite en die ouders (hebben al meerdere kinderen) hadden heel expliciet op het kaartje aangegeven dat ze het bezoek graag in de kraamtijd ontvingen. Ze gaven ook aan het heel fijn te vinden dat ik idd al kon komen in die periode, juist omdat de kraamverzorgster er dan nog is en omdat je alle bezoek zo geconcentreerd hebt in 8 dgn. Juist omdat de andere kinderen ouderlijke aandacht tekort komen met al die visite 's avonds, dat heb je dan 'even' en de weken daarna heb je weer alle aandacht voor je gezin...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 13:59

Wij hebben dan ook geen kraamverzorgster hier he ;) Ik was ook supertrots op M, we hebben 5 jaar op hem moeten wachten maar er kwam die eerste week dus echt even niemand langs hoor ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jul 2011 15:33

ik moet zeggen dat ik ook liever de kraamweek met mn gezin doorbreng ipv allemaal bezoek. Wij zetten op het kaartje: bezoek graag in de kraamweek of op zaterdag.... kraamweek vind ik niet erg, maar wil het wel minimaliseren en heb geen zin om maanden erna nog met bezoek te zitten.
Enne ik hoop na een aantal weken nog steeds trots te zijn :lol:

Hier zijn op dit moment 1 broer/zus met kinderen op vakantie, volgende week zijn het er 3 van de 4. Ik vind het niet erg als ik straks beval en zij dus op vakantie zijn en ze de baby een weekje of 2 weekjes later zien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2011 15:37

Ik vind het juist heerlijk om tijdens de kraamweek bezoek te krijgen. Dan hebben we dat allemaal gehad, en na die week gaan we starten met wennen en het gewone leven weer een beetje ontdekken. Bij ons is dit keer in de kraamweek best wat bezoek geweest, en nu amper meer, en dat vind ik heerlijk, gewoon weer alles normaal, lekker met mijn 2 kids wennen en een ritme ontdekken. Dat ritme komt er nooit als er nog elke ochtend en avond bezoek zou zijn.

Frederiek is trouwens goed gegroeid, precies 140 gram, wat keurig het gemiddelde is wat ze per week aan zou'moeten' komen. Wel fijn om te weten dat ze dus genoeg voeding binnen krijgt.
Het waren de afgelopen dagen wel wat drukke dagen, frederiek had veel last van krampjes, en wilde het liefst de hele dag drinken en bij me liggen, waardoor ik me weer schuldig voelde naar Jurian (die zich perfect vermaakt, ook zonder dat mama er steeds bij is ;) ). Maar vandaag gaat het super, netjes om de 3 a 3,5 uur drinken, en tussendoor heb ik met Jurian getennist en gevoetbalt, en hem in het badje laten spelen. Heerlijk zo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2011 15:55

O hemeltje, als ze 4 zijn kun je ook de vreselijkste plasongelukken krijgen! Kindlief ging op de wc zitten, ik had hem met zijn broek geholpen en zat tegenover hem gehurkt, zeg maar, en hij plaste zo... over de bril heen op mij :?

O, wat smerig. Ik vind plas en poep zo vies he. Ieuw.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jul 2011 16:03

Galateia schreef:O hemeltje, als ze 4 zijn kun je ook de vreselijkste plasongelukken krijgen! Kindlief ging op de wc zitten, ik had hem met zijn broek geholpen en zat tegenover hem gehurkt, zeg maar, en hij plaste zo... over de bril heen op mij :?

O, wat smerig. Ik vind plas en poep zo vies he. Ieuw.

hahaha, ik moet er even om lachen. Maar ik vindt plas en poep ook vies. :oops: Ik moet zelfs kokhalzen als ik m'n oppasmeisje dr poepbillen moet afvegen.

Terug naar “Archief”