De staat Israel.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: De staat Israel.

Berichtdoor antoon » 30 jun 2011 13:22

Mij gaat het alleen om schriftuurlijke argumenten, dat er daar oorlog is komt mede door Satan die wereldheerser is tot nog toe tenminste

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 jun 2011 13:42

RogierV schreef:Weet je hoe de staat Israel gesticht is?
Eerst hebben ze de toen huidige bewoners doodgemaakt of verdreven, nadat de UK is ff had bepaald dat de Joden daar gingen wonen.

Als je de geschiedenis niet kent, kun je er maar beter geen uitspraken over doen, dan kom je enkel maar dom over.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 13:52

Als je de geschiedenis niet kent, kun je er maar beter geen uitspraken over doen, dan kom je enkel maar dom over.

Mischien zou je argumenten kunnen aanvallen in plaats van personen.

Anders kom je zo dom over.....
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 jun 2011 13:57

RogierV schreef:Mischien zou je argumenten kunnen aanvallen in plaats van personen.

Anders kom je zo dom over.....

Je gebruikt geen argumenten en je feitenkennis rammelt ook aan alle kanten. Dat je dat zelf niet inziet getuigd al van grote domheid en onwetendheid.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 13:59

en je feitenkennis rammelt ook aan alle kanten

Als je dat dan aantoont. in plaats van die tweede zin. Dan is dat toch prima :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 jun 2011 14:34

RogierV schreef:Ik vind nog steeds dat de Joden geen geboorterecht hebben over die grond gebaseerd op een godsdienst.
En dan nog volgens die definitie zijn we allemaal nog onderdeel van het Romeinse rijk.

Wat mij betreft mag de abominatie die Israel heet zo snel mogelijk opgedoekt worden.
Ze hebben niets geleerd van hun holocaust als ik oordeel naar hoe zij de inwoners van bezette gebieden behandelen.

Israeli`s die ik in het buitenland heb ontmoet denken er vaak ook zo over.
Jamergenoeg hoor je dan ook dat Israel eigenlijk een Theocratie is waar de Geestelijken in de vorm van rechts conservatieven de dienst uit maken.

Het heeft er ook niks mee te maken en de zionisten weten dat maar al te goed, doch houden ze die mythe graag in stand om zodoende christenen zoals dalethvav en orthodoxe joden achter zich te scharen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 jun 2011 14:47

RogierV schreef:Als je dat dan aantoont. in plaats van die tweede zin. Dan is dat toch prima :)

Je sprak in dit kader over de rol van het Verenigd Koninkrijk, dat zich maximaal zou hebben ingespannen om de Joden de huisvesten in het toenmalige Palestina. Enkel deze uitspraak toont al aan dat er hiaten zitten in jouw kennis van de historie. Daarnaast is er niet louter sprake van verdrijving van Arabieren, maar zijn ook velen op vrijwillige basis vertrokken na oproepen van hun eigen leiders.

Dat de Gazastrook is afgesloten is onjuist. Via Egypte is een doorgang en wel bij Rafah. Bovendien hield Egypte net als Israel deze doorgang gesloten. Na de val van Mubarak is e.e.a. aangepast.

Niet enkel Israel, maar ook verschillende Arabische landen zijn (gratis) bewapend door de Verenigde Staten en andere (Europese) landen.

Je hebt geen enkel bewijs voor het feit dat Israel heeft gebruik gemaakt van huurlingen.

Als de Arabische landen zou begaan zijn met het lot van de Palestijnen, dan zou je eens moeten kijken hoe deze mensen worden behandeld in Arabische landen. De Palestijnen worden gebruikt door de Arabieren vanwege politieke redenen, niet omdat men begaan is met hun lot.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 jun 2011 14:49

mohamed schreef:Het heeft er ook niks mee te maken en de zionisten weten dat maar al te goed, doch houden ze die mythe graag in stand om zodoende christenen zoals dalethvav en orthodoxe joden achter zich te scharen.

Over welke mythe heb je het? Wat te denken van de mythe dat jouw naamgenoot vanuit Jeruzalem zou zijn opgevaren naar de hemel, terwijl in de gehele koran de stad Jeruzalem niet genoemd wordt.

De claim van de moslims op het land is ook een claim gebaseerd op theologie.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 jun 2011 15:54

Sabra schreef:Over welke mythe heb je het? Wat te denken van de mythe dat jouw naamgenoot vanuit Jeruzalem zou zijn opgevaren naar de hemel, terwijl in de gehele koran de stad Jeruzalem niet genoemd wordt.

Ook een mythe ja, maar je weet donderse goed over welke ik het heb. Overigens is Mohammed niet mijn naamgenoot, want de mijne spel je met één m.
De claim van de moslims op het land is ook een claim gebaseerd op theologie.

Zeker, maar het onderwerp is de staat Israël, een seculiere staat waarover in de Bijbel niet gerept wordt.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 16:00

Je sprak in dit kader over de rol van het Verenigd Koninkrijk, dat zich maximaal zou hebben ingespannen om de Joden de huisvesten in het toenmalige Palestina. Enkel deze uitspraak toont al aan dat er hiaten zitten in jouw kennis van de historie. Daarnaast is er niet louter sprake van verdrijving van Arabieren, maar zijn ook velen op vrijwillige basis vertrokken na oproepen van hun eigen leiders.

Ik zou ook pleitte maken uit een oorlogs gebied als ik niet zou vechten, maar vrijwillig kan je dat nooit noemen natuurlijk.

Over de rol van de UK zou ik de periode 1904-1917 aanraden. goed lezen he. Hetzelfde gebeurde daar toen als waar wij nu over klagen met de influx van etnische minderheden in ons land.
Vooral ook de `apartheid` tussen Joden en niet Joden is striking.
Overigens heb ik nergens statement gemaakt dat de gazastrook afgesloten is?
Maar de facto bepalen ze niet wat daar naar binnen gaat. Dat doen de Israelis.

Het feit dat de gazastrook een kustlijn heeft maar dat daar geen schepen naartoe mogen getuigt van dit feit.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 16:02

Je hebt geen enkel bewijs voor het feit dat Israel heeft gebruik gemaakt van huurlingen.

Dus je krijgt internationale vrijwilligers die voor je vechten en die je ook betaald later zelfs met grond etc.
En dat zijn geen huurlingen? Dus als je ze vlug van te voren even een paspoort geeft van het land dat je ter plekke aan het veroveren bent zijn het geen huurlingen? kom op nou zeg.
Laatst gewijzigd door RogierV op 30 jun 2011 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 16:04

Als de Arabische landen zou begaan zijn met het lot van de Palestijnen, dan zou je eens moeten kijken hoe deze mensen worden behandeld in Arabische landen. De Palestijnen worden gebruikt door de Arabieren vanwege politieke redenen, niet omdat men begaan is met hun lot.

En dat is elders op de wereld anders natuurlijk :roll:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 30 jun 2011 16:08

antoon schreef:Mij gaat het alleen om schriftuurlijke argumenten

Hier is het de topicstarter om te doen. De rest wordt verwijderd vanwege off topic.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 30 jun 2011 17:02

antoon schreef:Wellicht wordt dit een heet hangijzer en nog heter, Joden en ook Christenen veel christenen geloven dat God met een plan bezig is met hedendaagse Joden en de onafhankelijkheid verklaring in 1948 daar een onderdeel van is, laat ik eerst zeggen dat er een paar argumenten uit het OT gehaald worden die aardig in elkaar lijken te zitten, we moeten er niet smalend over doen, ikzelf heb mijn bedenkingen, God heeft het OT met het NT aangevuld en veel is verklaard en uitgekomen, maar zijn er nog argumenten voor of tegen in jullie ogen.
Specifiek 1948 de staat Israel.

Spreek dan niet uit emotie maar leg bijbelpassages uit aub

Wat zijn je bedenkingen dan precies? Dat het niet Gods bedoeling is dat er een (seculiere) Joodse staat is? Of zoals de Neturei Karta dat er geen Joodse staat mag zijn zonder dat deze door de Messias gesticht is? (Deze joden zijn anti zionistisch).

Ik besef dat ik hieronder losse Bijbelgedeelte neerplaats met betrekking tot Israel, ik geef ook de link naar het hoofdstuk erbij zodat het in haar context gezien kan worden.

Ezechiel 38

8 Over lange tijd, in de verre toekomst, zul je bevel krijgen om op te trekken tegen een land dat zich nog maar net van de oorlog hersteld heeft, tegen een volk dat uit vele volken weer is samengebracht op de bergen van Israël, die lange tijd verlaten zijn geweest. Teruggekeerd leeft het daar zonder zorgen. 9 Met je troepen en al je bondgenoten zul je optrekken als een stormwind, als een wolk die het land overdekt.

Ezechiel 39

22 Vanaf die dag zal het volk van Israël beseffen dat ik, de HEER, hun God ben, 23 en de andere volken zullen beseffen dat de Israëlieten zelf aan hun ballingschap schuldig zijn. Omdat ze mij ontrouw waren verborg ik mijn gelaat voor hen. Ik leverde hen aan hun vijanden uit, en zij vielen door het zwaard. 24 Ik heb hen behandeld zoals past bij hun onreinheid en hun misdaden, ik heb me van hen afgewend. 25 Maar, zegt God, de HEER: Nu zal ik Jakobs lot ten goede keren, me ontfermen over heel het volk van Israël en strijden voor mijn heilige naam. 26 Hun schande en ontrouw aan mij moeten ze dragen, ook wanneer ze weer onbezorgd in hun land wonen, door niemand opgeschrikt. 27 Door hen weg te halen bij de vreemde volken, door hen bijeen te brengen uit de landen van hun vijanden, laat ik vele volken zien dat ik heilig ben. 28 Ze zullen beseffen dat ik, de HEER, hun God ben: ik heb hen over de hele wereld in ballingschap gestuurd en ik breng hen ook weer naar hun eigen land terug; ik zal niemand achterlaten. 29 Ik zal mijn geest over het volk van Israël uitgieten en mijn gelaat niet meer voor hen verbergen – zo spreekt God, de HEER.”’

Amos 9, 11-15

14 Ik zal een omkeer brengen in de gevangenschap van Mijn volk Israël.
Zij zullen de verwoeste steden herbouwen en bewonen,
zij zullen wijngaarden planten en de wijn ervan drinken,
zij zullen tuinen aanleggen en de vrucht ervan eten.
15 Ik zal hen in hun land planten,
en zij zullen nooit meer weggerukt worden uit hun land,
dat Ik aan hen gegeven heb, zegt de HEERE, uw God.

Het probleem van veel mensen is denk ik dat ze het eigelijk niet kunnen uitstaan dat God een speciaal verbond heeft met Israel, Israel apart gezet heeft. Vandaar ook de befaamde vervangingstheologie, en het willen wegredeneren van het recht van bestaan van de staat Israel.

Uiteindelijk is het land Israel van God Zelf, en is het Zijn wil dat Israel daar woont als een heilig en afgezonderd volk.

SV: Want gij zijt een heilig volk den HEERE, uw God; u heeft de HEERE, uw God, verkoren, dat gij Hem tot
een volk des eigendoms zoudt zijn uit alle volken, die op den aardbodem zijn."
NBV: Want u bent een volk dat aan de HEER, uw God, is gewijd. U bent door hem uitgekozen om, anders dan alle andere volken op aarde, zijn kostbaar bezit te zijn.
(Deut. 7:6)

Land mag nooit verkocht worden, alleen verpand, want het land behoort Mij toe en jullie zijn slechts vreemdelingen die bij mij te gast zijn (Lev. 25:23)

En Ik zal ulieden brengen in dat land, waarover Ik Mijn hand opgeheven heb, dat Ik het aan Abraham,
Izak, en Jakob geven zou; en Ik zal het ulieden geven tot een erfdeel, Ik, de HEERE!”(Ex. 6:7)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 jun 2011 17:54

Yael schreef:Ik besef dat ik hieronder losse Bijbelgedeelte neerplaats met betrekking tot Israel, ik geef ook de link naar het hoofdstuk erbij zodat het in haar context gezien kan worden.

Ezechiel 38

8 Over lange tijd, in de verre toekomst, zul je bevel krijgen om op te trekken tegen een land dat zich nog maar net van de oorlog hersteld heeft, tegen een volk dat uit vele volken weer is samengebracht op de bergen van Israël, die lange tijd verlaten zijn geweest. Teruggekeerd leeft het daar zonder zorgen. 9 Met je troepen en al je bondgenoten zul je optrekken als een stormwind, als een wolk die het land overdekt.

Met permissie haak ik even op je eerste citaat in: wat wordt onder "een volk dat uit vele volken weer is samengebracht" verstaan? Zijn dat alle twaalf stammen of alleen de twee stammen die trouw bleven aan het huis van David? Want er zijn de gekste theorieën over de "Verloren Stammen" en voordat we daar in verzanden, vraag ik om duidelijkheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Open forum”