Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
RogierV schreef:Weet je hoe de staat Israel gesticht is?
Eerst hebben ze de toen huidige bewoners doodgemaakt of verdreven, nadat de UK is ff had bepaald dat de Joden daar gingen wonen.
Als je de geschiedenis niet kent, kun je er maar beter geen uitspraken over doen, dan kom je enkel maar dom over.
RogierV schreef:Mischien zou je argumenten kunnen aanvallen in plaats van personen.
Anders kom je zo dom over.....
en je feitenkennis rammelt ook aan alle kanten
RogierV schreef:Ik vind nog steeds dat de Joden geen geboorterecht hebben over die grond gebaseerd op een godsdienst.
En dan nog volgens die definitie zijn we allemaal nog onderdeel van het Romeinse rijk.
Wat mij betreft mag de abominatie die Israel heet zo snel mogelijk opgedoekt worden.
Ze hebben niets geleerd van hun holocaust als ik oordeel naar hoe zij de inwoners van bezette gebieden behandelen.
Israeli`s die ik in het buitenland heb ontmoet denken er vaak ook zo over.
Jamergenoeg hoor je dan ook dat Israel eigenlijk een Theocratie is waar de Geestelijken in de vorm van rechts conservatieven de dienst uit maken.
RogierV schreef:Als je dat dan aantoont. in plaats van die tweede zin. Dan is dat toch prima
mohamed schreef:Het heeft er ook niks mee te maken en de zionisten weten dat maar al te goed, doch houden ze die mythe graag in stand om zodoende christenen zoals dalethvav en orthodoxe joden achter zich te scharen.
Sabra schreef:Over welke mythe heb je het? Wat te denken van de mythe dat jouw naamgenoot vanuit Jeruzalem zou zijn opgevaren naar de hemel, terwijl in de gehele koran de stad Jeruzalem niet genoemd wordt.
De claim van de moslims op het land is ook een claim gebaseerd op theologie.
Je sprak in dit kader over de rol van het Verenigd Koninkrijk, dat zich maximaal zou hebben ingespannen om de Joden de huisvesten in het toenmalige Palestina. Enkel deze uitspraak toont al aan dat er hiaten zitten in jouw kennis van de historie. Daarnaast is er niet louter sprake van verdrijving van Arabieren, maar zijn ook velen op vrijwillige basis vertrokken na oproepen van hun eigen leiders.
Je hebt geen enkel bewijs voor het feit dat Israel heeft gebruik gemaakt van huurlingen.
Als de Arabische landen zou begaan zijn met het lot van de Palestijnen, dan zou je eens moeten kijken hoe deze mensen worden behandeld in Arabische landen. De Palestijnen worden gebruikt door de Arabieren vanwege politieke redenen, niet omdat men begaan is met hun lot.
antoon schreef:Mij gaat het alleen om schriftuurlijke argumenten
antoon schreef:Wellicht wordt dit een heet hangijzer en nog heter, Joden en ook Christenen veel christenen geloven dat God met een plan bezig is met hedendaagse Joden en de onafhankelijkheid verklaring in 1948 daar een onderdeel van is, laat ik eerst zeggen dat er een paar argumenten uit het OT gehaald worden die aardig in elkaar lijken te zitten, we moeten er niet smalend over doen, ikzelf heb mijn bedenkingen, God heeft het OT met het NT aangevuld en veel is verklaard en uitgekomen, maar zijn er nog argumenten voor of tegen in jullie ogen.
Specifiek 1948 de staat Israel.
Spreek dan niet uit emotie maar leg bijbelpassages uit aub
Yael schreef:Ik besef dat ik hieronder losse Bijbelgedeelte neerplaats met betrekking tot Israel, ik geef ook de link naar het hoofdstuk erbij zodat het in haar context gezien kan worden.
Ezechiel 38
8 Over lange tijd, in de verre toekomst, zul je bevel krijgen om op te trekken tegen een land dat zich nog maar net van de oorlog hersteld heeft, tegen een volk dat uit vele volken weer is samengebracht op de bergen van Israël, die lange tijd verlaten zijn geweest. Teruggekeerd leeft het daar zonder zorgen. 9 Met je troepen en al je bondgenoten zul je optrekken als een stormwind, als een wolk die het land overdekt.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten