Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 30 jun 2011 08:03

Ik heb zelf nooit iets van een sprongetje gemerkt. Er is een boek over 'oei, ik groei', maar ik herkende zelf helemaal niets uit dat boek. Ze moesten al snel van alles kunnen waar mijn kinderen niet naar taalden en elk gejengel wordt mijns inziens op een sprongetje afgeschoven.
Maar sommige mensen herkennen wel heel veel uit het boek.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jun 2011 08:54

Baby's kunnen niet praten, kunnen alleen door middel van huilen hun emoties verwerken.

Misschien ben je veel weg geweest met haar? Dat is bijv. niet goed voor baby's. Je kunt denken: och ze hobbelt wel mee, maar het is wel onrust: in en uit de auto, maxicosi in en uit. Allemaal vreemde mensen die ff aan haar willen zitten en je kunt het zelf wel bedenken. Ook is het natuurlijk erg warm geweest de laatste dagen.

Ook kun je met een week of 6 regeldagen hebben met de BV

Bij mij werkte het gewoon het beste met ze om zoveel mogelijk thuis te blijven in hun eigen omgeving en ritme. Ook al had ik er zelf af en toe ontzettend de balen van om altijd maar thuis te zitten. Zelfs nu ze al een stuk groter zijn voelen ze zich dan juist het veiligst. Vorig jaar vroeg mijn zoontje van 5 in de grote vakantie of we alsjeblieft niet weggingen want hij wou zo graag thuis zijn (en ik vloog bijna tegen de muren op, je spreekt alleen maar kids en mijn buurvrouw wil alleen maar over haar kinderen praten ](*,) dus daar hoefde ik ook niet heen te gaan =; )
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 jun 2011 09:02

Jannoek, wat een narigheid met zoonlief...
Sterkte hoor!
Kun je niet aan iemand vragen of hij/zij even een flink eind gaat wandelen met hem, dan zal hij wel rustiger zijn en heb jij even je handen vrij.

PPM: Kan me heel goed voorstellen hij jij je voelt na alle ellende met Marijn en dat is het nog niet over.
Ons oppaskind heeft haar 1e jaar ook non stop gekrijst, ik werd er ook gek van en je weet niet meer waar je het zoeken moet.
Ik heb lange tijd daarna steeds een huil in m'n oren gehad, net of ik iemand hoorde huilen.
Na haar 1e verjaardag wisten we eindelijk de reden is daarna is ze zo opgeknapt.
Sterkte hoor met jezelf, je man en je zoontje!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2011 09:17

Ik had weinig met die sprongetjes, maar herkende het soms toch wel bij Jurian. En sowieso vond ik het handig om het daaraan te koppelen, dan ben je ook niet zo onzeker van wat er nu zou zijn ;)
Veel weggaan met een kindje hoeft niet vervelend te zijn voor het kind. Wij hebben Jurian heel makkelijk meegenomen, en hij heeft nooit ergens last van gehad. Later iets meer, toen hij wat ouder werd, en nu doen we het sowieso iets minder makkelijk, omdat ik het voor hem fijner vindt als hij in zijn eigen bed ligt. Dan hoeven we hem niet steeds over te tillen. Als we hem nu meenemen naar een feestje ofzo hou ik hem liever wakker tot we weer gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2011 09:43

@Annet ik ben juist de laatste dagen niet veel weggeweest :wink: En juist als ik veel weggeweest ben hoor je Nina niet. Maar het zal vanzelf wel over gaan.

@MissF gebruik je die gave ouderwetse wagen weer? Geniet van je kindjes!

Ik was Nina net aan het wassen en aankleden zie ik dat ze een ontstoken vingertje heeft :( Ze heeft dezelfde nagels als mij en ik heb dat ook heel snel.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 jun 2011 11:02

Uhh, ik heb helemaal niets met die sprongetjes eigenlijk.. maar... bij mijn oudste was het toch echt herkenbaar af en toe. Ze had/heeft periodes dat ze enorm vervelend is en als het over is bedenk ik dan eens om in de 'oei ik groei' te kijken (wij hebben het boek dus wel) en dan blijkt het inderdaad een sprongetjesleeftijd te zijn. Vaak heeft ze dan ineens ook een heleboel bijgeleerd.

Mijn moeder vertelde dat ze het bij mij ook heeft gezien vroeger, met name dat ik dan ineens vanalles nieuws kon.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jun 2011 15:17

Er zal vast wel een kern van waarheid in de sprongetjes zitten, maar denk vooral dat elk kind alles op zijn of haar eigen tempo doet :)

@liefie Floris jengelde hier behoorlijk, ik gooi het op de hitte... Ik voel me dan ook niet top, tja, zal hij ook wel last van hebben dan. ;-)

Kom net bij de osteopaat vandaan. Hij heeft Floris helemaal onderzocht.
In eerste instantie dacht hij dat Floris een voorkeurshouding heeft, maar uiteindelijk bleek hij dat niet te hebben, maar een voorkeur voor het liggen met z'n hoofdje naar links óf rechts. Hij probeerde om zijn hoofdje te laten draaien, dat zou reflexmatig kunnen bij zo'n kleintje, maar dat lukte niet.
't Zit helemaal vast tussen zijn schouderbladen.
Toen de osteopaat z'n hoofdje iets van de behandeltafel omhoog hield werd Floris rustig. Toen hij het hoofdje neerlegde met zijn handen er onder, begon Floris enorm kracht uit te oefen, om maar niet met z'n schoudertjes de tafel te raken.
Daarom overstrekt hij ook, alleen werkt dat averechts, maar leg dat zo'n kleintje maar 's uit ;-)
Osteopaat denkt 3 tot 4 behandelingen nodig te hebben. Maandag kunnen we al weer terecht, dus dat is fijn!
En dat spugen... Is waarschijnlijk gewoon misselijkheid, van de pijn... Echt zielig om te horen dat je kindje zoveel pijn heeft, maar gelukkig kunnen ze er wat aan doen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2011 15:40

@Jannoek Heftig zeg maar wel heel fijn dat ze iets voor jullie kunnen doen! Het zou best kunnen dat het door de warmte kwam bij Nina want vandaag is ze weer net als anders :oops:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 30 jun 2011 16:07

@ Jannoek: hopelijk helpen de behandelingen bij Floris!

Hier vandaag met J.urre pasfoto's laten maken voor z'n identiteitsbewijs (voor de vakantie). Wel grappig, laat zo'n baby maar eens naar de fotograaf kijken en dan moet die foto ook aan allerlei eisen voldoen. Gelukkig kan hij (met ondersteuning) wel stevig zitten en is de foto wel gelukt, nu hopen dat ze hem goedkeuren op het gemeentehuis :)

Dat oei ik groei boek heb ik hier ook, en ik herken er wel wat dingen uit, maar ook weer niet alles. Maar idd heeft ieder kind zijn eigen tempo en volgorde van wat hij wel en niet kan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jun 2011 18:11

Jannoek, is er ook een aanwijzing voor hoe het kan komen dat ie zulke gespannen spieren heeft?

Hoop voor jullie en hem dat er resultaat van de behandeling zal komen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jun 2011 18:20

Fijn dat je maandag al terecht kunt jannoek! Hopelijk helpt het snel. Hier merkte we na 1 behandeling al resultaat, dit ging alleen over de darmen dus weer heel wat anders.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 jun 2011 18:33

Jannoek, sterkte! Wat moet er veel door je heen gaan als je weet dat je kindje de hele dag zo'n pijn heeft! Ik vond het al vreselijk als ik één verkeerd koekje op had waar melk in zat en dochterlief daar een uur op krijste. Na zo'n uur was ik al bekaf.

Annet, er zijn natuurlijk kinderen die daar niet goed tegenkunnen wat heel vervelend voor hun ouders is, maar wat ik in onze omgeving toch vooral zie is dat wanneer je je kind meeneemt ze vaak alleen maar makkelijker zijn en als je ze altijd thuishoud ze eerder angstig worden om weg te gaan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jun 2011 19:02

Bij die van mij werkte het dus echt niet. Als ik weg was geweest was het de rest van de dag brullen. Zelfs als ie gewoon in de wagen lag en ik beetje over de winkelstraat ging en wat boodschappen deed. Je zou denken, hij sliep heel de tijd...

We hebben ze gewoon altijd meegenomen, zeker toen we er maar 1 hadden, ze werden er niet angstig van maar thuis waren ze daarna erg lastig. En ik zie dat het familie-eigenschap is, hun pa gaat ook liever niet weg, heeft het niet naar zijn zin als hij ergens is waar hij niet ' zijn eigen ding' kan doen. Ook andere familieleden hebben het. Ik zelf vraag me wel es af of dat niet autisme-aanverwant is en of er in het voorgeslacht niet iemand is die heel erg autistisch is geweest. Zelfs opa vind het leuk als hij zijn kleinkinderen ziet maar hij kan totaal niet tegen de 'drukte' terwijl hij nog helemaal niet oud is. Hij vlucht gewoon weg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jun 2011 19:44

Hier werkt, rust, reinheid en vooral regelmatig ook het beste. Wij gaan best wel weg, maar ik zorg wel dat ik rond het slaapje weer terug ben. En ook 's avonds liggen ze altijd rond 19.00 uur op bed. Ergens anders slapen hebben ze geen moeite mee, moet ook wel, want de familie woont ook best ver weg en ze slapen ook op het kdv. Toch merk ik dat ze het beste functioneren door gewoon elke dag hetzelfde ritme te hebben.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jun 2011 20:33

hier ok nu er regelmaat inzit, houdt ik mij er wel aan, hij gaat nu terug van twee naar 1 slaapje! alleen zijn ze op het kdv 'vergeten' hem een fles te geven ](*,)

en sprongetjes.... tja... beide kiddies hebben hier non-stop geblerd.. dus geen sprongetjes gezien, of ze zijn nooit uit hun eerste sprongetje gekomen. Me vriendin kan ze wel goed zien, het kindje is ook heel rustig, dus kan best wel.

jannoek, merk je al wat ? of heeft hij alleen ondrzocht?

Terug naar “Archief”