Horeb schreef:@Race406,
broeder race

, ik heb je betoog gelezen. ik kan me daar wel in vinden maar ik vraag me af of ik de toepassing moet maken?
ik heb namelijk niet de indruk dat ik wat anders voorsta............als jij zegt en schrijft.
wat ik doe, en meerdere met mij, is de uitwassen uit de reacties halen die hier geplaatst worden. ik reageer op posts die m.i.te ver afwijken van wat God in Zijn woord bedoeld.
als oogst krijgen we vaak dat de kerkelijke gemeenten worden belasterd waar wij onze schreden zetten. de leer zou daar niet deugen......teveel wet.......te weinig evangelie. Jezus is daar maar bijzaak enz enz.
daar reageer ik dan weer op.................omdat ik dat zie als laster,wat het ook is.
we hoeven niet te staan naar zwaarheid maar naar klaarheid. er is een weg die God gaat met Zijn volk. je spreekt daar zelf ook over. deze weg is onderscheiden,dat is duidelijk, maar we zullen de wolven van de kudde moeten houden als opzieners daarvan. zeker diegene die deze gave van onderscheid hebben.
als die bijbelse weg wordt aangevochten.......en dat is verschillende keren voorgekomen hier........dan zal ik daar op reageren. niet om ruzie te zoeken of wat ook, maar om mij voor de zaak van Christus te beijveren.
verder bedankt voor je woorden
P.S.
Jes 22,17
Zie, de HEERE zal u wegwerpen met een mannelijke wegwerping, en Hij zal u ganselijk overdekken.
Wat een verbroedering ineens...

Je tekst heb ik gelezen, maat ik zie nog steeds niet wat een mannelijke wegwerping is. Maar goed, dat is bijzaak zullen we maar zeggen.
Ik ben blij dat we het aardig eens zijn over de inhoud. Alleen de kerken waar jij over spreekt, daar zit ik ook nog weleens, en anders luister ik eens wat via internet. En ik hoor veelal inderdaad veel wet. De wet moet gepredikt worden, maar ook de rest....
Ik hoor vaak wat ik in onze kerk ook hoor. De mens is niet in staat tot enig goed, maar juist geneigd tot alle kwaad. Door Christus kun je verzoening ontvangen, Zijn striemen onze genezing!
Maar vervolgens als het erop aan komt HOE krijgt men nu deel aan Christus? Dan stokt het vaak, dan wordt het: Bidt maar veel om een nieuw hartje.
Maar dat is nu juist niet wat in de Bijbel staat. De Here eist van ons bekering.
En dan komen we erachter dat we dat uit onszelf, in eigen kracht, niet kunnen, maar dat we Gods Geest nu zo nodig hebben. En die wil God ook geven, op het gebed!
Maar dat hoor ik (te) weinig helaas.
Het "Kniel aan de troon van Gods genade, leg je leven open voor God en laat Hem doen wat Hem goeddunkt."
En het "God laat een bidder niet staan, ga op je knieën en vraag om kracht tot bekering."
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het verbond wat wij wel, en jullie weer niet hebben.
Maar mijn grootste vraag is en blijft: Hoe kan het zijn dat er in die gemeenten zoveel mensen zitten, en dat er veelal maar zo ontzettend weinig mensen zijn die zich bij Gods kinderen durven rekenen? God werkt toch veel rijker dan in 10% van de gemeente? Worden er door de prediking, het vaste bekeringsschema en de voorwaarden die er maar al te vaak worden bijgezocht, niet mensen afgehouden van de zekerheid van het geloof?
We moeten niet te bang zijn dat mensen zich kind van God durven noemen. Mocht er al een huichelaar (bewust of nog onbewust) tussen zitten, dan moet een ontdekkende prediking die mens aan zichzelf ontdekken.
Als bijna iedereen zich bekeerd noemt, dan is dat voor eigen rekening van die mensen, zolang de prediking maar ontdekkend en onderscheidend tussen bekeerd en onbekeerd is.
Als de prediking zo afsnijdend is dat er veel mensen zijn die wel bekeerd zijn, maar anders dan de "voorgeschreven weg", dan durven die zich dat niet toe te eigenen en wordt God niet de eer gebracht die Hem toekomt. En dat is veel zwaarder, daarvan zal van de predikers rekenschap worden geëist.
Nu, weer een heel verhaal, maar ik hoop dat je me begrijpt.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!