Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor MissF » 23 jun 2011 17:10

In de nieuwste Ottobre staan schattige jurkjes met van die broekjes eronder :mrgreen: Die heb ik toevallig nog niet gemaakt, maar staat zeker op de planning voor ons kleintje. Jij kunt goed naaien toch? Dan kom je lekker de wachttijd door :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2011 17:30

felisa schreef:O sorry, ik ga automatisch ervanuit dat je een klein babymeisje hebt, maar dat weet ik natuurlijk niet :oops:

Nee hoor, ze is geen baby-meisje meer :mrgreen:
Maar ze heeft wel een bijna baby-maatje. Met nog geen 10 kg is ze nu niet bepaald stevig gebouwd te noemen :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 jun 2011 18:25

ik weet dat ze ze vorige zomer bij de zeeman gewoon verkochten, van die onderbroekjes met roezels.
Bij de hema heb je rompers met roezels bij de luier, weet niet of je dat bedoelde? is niet eens zo heel duur, kun je nog eens wat inslaan. Want die meisjeskleding..... ik moet ook echt niet te vaak gaan winkelen hoor.... :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 jun 2011 19:43

Die broekjes zijn erg leuk, ja! Vorig jaar heb ik er een gemaakt. Het is heel simpel: je knipt een soort pampervorm (opengevouwen natuurlijk), alleen naar boven- en onderkant wat meer uitlopend. Maak een tunneltje aan de randen die langs het been lopen, dan krijg je een betere pasvorm en naai aan de zijkanten 'touwtjes'.

Dan doe je net of je het kind een luier aantrekt, maar in plaats dat je klittenband naar de voorkant trekt, strik je nu aan de zijkanten de 'touwtjes' tot een strik. Je kunt aan de achterkant van het ding zoveel roezels naaien als je wilt, maar met een leuk stofje en die strikjes ziet het er al heel leuk uit!

Mmm.. ik weet niet of m'n beschrijving zo duidelijk is, maar het is echt heel makkelijk. PB maar als je het officiële patroon wil hebben, dan ga ik kijken of ik dat kan achterhalen :mrgreen:.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 jun 2011 20:03

Ik was toch even nieuwsgierig naar het broekje uit de Ottobre, dus heb ik hem even ingekeken op internet (http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/ ... ex.html?nl). Eigenlijk vind ik mijn versie leuker, maar er staan verder wel leuke dingen etc. in. Vooral dat witte jurkje op pagina 2, en dan bij een bruin kindje, prachtig! En bij Galateia's zoon stel ik me altijd voor dat hij eruit ziet als het boefje op pagina 17 :wink:!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2011 20:59

Ja, haha, zo zien bruine mannetjes eruit :mrgreen:
Hij krijgt ook altijd van die coole kleuren aan.
Op pagina 5 zie je hetzelfde mannetje in een zwembroek. Nou, die van mij is daar dan zeg maar de gespierde spijker-versie van.

En ja, het moet een mooi wit jurkje worden. Een mooi wit prinsessenjurkje. Ze is nog maar een humpedumpie, hoor. Bijna anderhalf jaar ouder dan mijn nichtje, maar wel 3 kilo lichter. Kun je nagaan. Maar zindelijk zal ze niet zijn, ook niet als we pas over een paar maanden weg gaan, dat ligt niet voor de hand, dus ze moet gewoon sjieke luierbroekjes. We hebben het hier namelijk wel over mijn dochter 8)

Maar dat is weer zo moeilijk he, ze is natuurlijk nog dun, maar heeft wel een beetje lengte en nog een dikke buik, dat is niet in verhouding, niks zit goed. Zoonlief had destijds met 2,5 jaar als korte broeken maatje 74 en 80, en daar moesten we dan een riem omheen doen. En dan had hij ook nog een luier aan :roll:

Zijn gymbroekje voor school en zijn zwembroekje nu zijn maatje 80, hoewel hij al 105 cm is. Maar hij heeft gewoon nog steeds geen billen :mrgreen:

Het is dus weer een ingewikkeld maten-verhaal. Maar, voordeel: jurkjes met elastiek enzo, bepaalde modellen, dat zit sneller goed. Als we er dan een mooi onderbroekje doen is ze helemaal het prinsesje.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 23 jun 2011 21:38

Klinkt heel leuk, Sophie77, leuke tip voor m'n dochtertje :lol:

O nee, Galateia, dat is geen babietje meer dan, maar dan wordt het alleen maar moeilijker voor je :mrgreen: want als ze wat groter zijn staan de jurkjes nog veel schattiger :D
Dus niet te veel winkelen, want voor je het weet is haar kast te klein :D

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 jun 2011 21:47

Ik kwam deze link onder aan RW tegen..... Misschien is dat iets voor je mooie meisje? Prijzen vallen mij nogal mee wat ik heb gezien...

http://www.humpiedump.nl/babykleding.htm

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 jun 2011 22:04

Haar kast, haar kast! Hemeltje! Ze moet een kast. O wat krijgen we nou. Dit is serieus de eerste keer dat ik denk aan dingen als: ze moet een kast en een speelgoedkast en... HUH?! Daar denk ik nu pas aan. Een kamertje.

:lol:

Even met manlief praten. Ik zeg het net tegen hem, hij staat de vaatwasser te vullen. Het licht gaat aan hier.
HUH.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2011 22:13

wahahahah...ik moet wel even lachen om je reactie over dat kamertje. Zolang er een bedje naast jullie bed staat komt het vast wel goed. :wink:

Maar echt ik ben zo onwijs blij voor jullie echt gewoon TE GEK!!!!!!!!!!!!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2011 07:38

Je hebt gelijk, hoor, eerste behoefte is basisveiligheid. En ons meisje heeft heel wat doorgemaakt, een kamertje is niet eerste prioriteit. Maar het is wel leuk en fijn als onze kids elk een eigen plekje hebben, ook al slapen ze er niet. Maar meer een beetje een eigen territorium, zoiets. Dat idee. En natuurlijk een plek voor al die schattige kleren 8)

@felisa: nee, geen baby, een dametje, hoor. Des te leuker! Maar ja, ik ben altijd groot voorstander van een dame met net ondergoed, en ik wil niet rondlopen daar met een kind dat steeds in een luier zit elke keer als ze op de grond gaat zitten :mrgreen:

Maar in 35 graden en een hoge luchtvochtigheid vind ik het misschien wel niet meer zo boeiend :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 jun 2011 07:49

Dan zou ik bij de Hema gaan kijken. Daar hebben ze echt leuke rompers voor meiden. Ook bij de Zara en H&M verkopen ze vaak dat soort jurkjes die jij zoekt met broekjes met roezels. Ik vond het vaak alleen te warm voor ze. Dan hadden ze al een luier om met romper en ook nog zo'n broekje erover heen, maar het staat wel heel schattig.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2011 07:56

Ja maar zonder de romper natuurlijk, die lijkt me overbodig :mrgreen:

:yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 jun 2011 07:57

galateia; stuiter je nu door het huis???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Psalm 25:2 (ber.)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jun 2011 08:01

Ja, ik ben heel druk. Gisteren ben ik zelfs de postbode gaan zoeken. Helaas zat er een belangrijke brief niet bij, die komt vandaag, die moeten we voor een bepaalde tijd hebben voor het gemeentehuis. Dus ik heb met de postbode afgesproken haar vanmiddag weer op te zoeken in de wijk.

Een mens doet gekke dingen ineens 8) :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

Terug naar “Archief”