Atro schreef:@1a2b3c
Dus als ik het goed begrijp kan
iedereen zalig worden?

Joh.3:16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat IEDER die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Atro schreef: En welke leer is verkeerd die door de dienstknechten des Heeren wordt verkondigd?
De leer die de hele bekeringsweg in een schema heeft uitgewerkt, wat in de juiste volgorde moet verlopen met de voorgeschreven gevoelens erbij.
De leer die denkt God te kunnen narekenen, Zijn werk durft te (ver)oordelen als Hij het bij een ander anders doet dan zij denken dat het moet. Rom.11:33 ...hoe ondoorgrondelijk zijn Zijn oordelen en onnaspeurlijk Zijn wegen! De leer van de 'nederige hoogmoed'.
Dat geloofszekerheid iets is voor 'de elite' in het geloof.
Verder heb je in sommige kerken ook nog de zgn. 'standenleer', ook puur onbijbels.
Wedergeboren zijn zonder Jezus te kennen, want dat is een hogere stand. Zien is nog geen hebben, bedekte schuld is geen vergeven schuld, en in het Vaderhart van God terug gebracht worden zou de hoogste stand zijn meen ik.
Iemand die wedergeboren is kent Jezus door het geloof, Joh.14:6. Ik ben de weg, de waarheid en het leven... Zijn zonden zijn vergeven,Markus 16:16. Hij heeft eeuwig leven Joh.3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven. En God IS zijn Vader. Rom.8:15 maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader! Zie ook Gal.4:6.
Atro schreef: En wat is dan het voorwaardelijk Evangelie?
Alles wat je eerst 'moet' om in Jezus te mogen geloven. Er zijn geen voorwaarden Opb.22:17 ...en laat hij die wil, het water des levens nemen, voor niets.
Hij is de grote Medicijnmeester en geneest iedereen die tot Hem komt. De meesten gaan naar de dokter omdat ze zich ziek voelen, maar iemand die weet dat hij een dodelijke kwaal heeft ook al heeft hij geen pijn, die stuurt Hij niet weg maar die wordt evengoed genezen.
En aan wat voor
Herziene Reformatie zat je te denken?
Weer terug naar alleen het Woord!
Kan je deze vragen voor mij beantwoorden 1a2b3c? Want er ligt nu een hoop onduidelijkheid bij mij![/quote]
Sommigen hier stellen dat twijfel HET kenmerk van een waar geloof is. Twijfel is ongeloof, en ongeloof is de grootste zonde.
Dus dan zou zonde het kenmerk van geloof zijn, dan kun je met evengoed zeggen dat moord ook een kenmerk is van geloof. Want waarom de ene zonde wel en de andere niet?