Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Em. » 20 jun 2011 10:56

J. had bij het kinderdagverblijf zijn hand in het blauw op een kei gezet. Er stond op geschreven mijn papa is een kei!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jun 2011 11:11

leuk Em.! Dat had Jurian vorig jaar, alleen dan zelf geverfd, niet met een handje ofzo.
Ik vroeg zaterdagavond aan Jurian: wat heb je eigenlijk voor papa gemaakt?
Hij zei heel zeker:' Een klok.'
Haha, ik vond het heel raar, want het was een plat cadeautje. Hoe hij erbij kwam weet ik niet, want het was een bladwijzer. Voorop met Tijgetje die hij had ingekleurd en achterop zijn 2 handjes met verf. Hij vond het eerst maar raar dat hij het cadeautje aan papa mocht geven, en toen mijn man het had uitgepakt zei ie:' Is niet voor papa, heb ik gemaakt, is van mij.' En pakte het zo weer terug :mrgreen: toen mijn man liet zien hoe ontzetend handig zoiets is in een boek, en dat hij het juist heel fijn vindt om die te krijgen, liet Jurian hem toch maar los. Maar hij heeft wel 3 keer gezegd overdag dat het wel van hem is.

Zo gaat het nu trouwens met bijna alles. Hij vist alles uit de box en roept dan:' Is van mij!' Ik vind het niet zo nodig om steeds strijd erover te hebben en zeg maar dat de knuffel in principe van de baby is, maar dat de baby toch nog in mijn buik zit, dus dat hij er wel mee mag spelen. En daar neemt hij gelukkig genoegen mee :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jun 2011 11:20

Leuk al die Vaderdag cadeaus mijn man was ook erg blij met de foto+lijstje van Nina het staat al te pronken op zijn bureau op zijn werk :D

@MissF het wordt wel zwaar nu zeker als hoogzwangere en een peuter in huis? Gaat Jurian 's middags nog slapen?

Nina ligt al 2 uur in de wieg te slapen boven (best saai :oops: ) Maar hoe deden jullie dat met een baby na het drinken gelijk in bed of nog even beneden houden?
Ik leg ze nu op bed als ze gaat geeuwen of in haar oogjes wrijven maar ik heb het idee een slechte moeder te zijn omdat ze zoveel slaapt en boven in de wieg ligt :oops: :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 jun 2011 11:29

Wij krijgen volgende week bezoek van de cb-zuster. Zou het zijn omdat we in 3 maanden tijd twee keer met Michael naar de EH zijn geweest? :oops: :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 jun 2011 11:44

Huh, komt daarvoor iemand van het cb? Alles is toch alweer opgelost? Hij heeft er toch niks aan overgehouden?

Hier in de straat ook zo'n druktemaker: ik heb de halve verbanddoos al leeggeplakt en niks daarvan op mijn eigen kind :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 jun 2011 11:47

Over vaderdag: hier had zoonlief op school een niet nader te identificeren klomp klei geproduceerd met hier en daar wat verfspatters. We weten dus niet wat het moet zijn, maar hij is er trots op en papa nog veel meer. Een succesnummer dus :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 jun 2011 11:56

Galateia schreef:Huh, komt daarvoor iemand van het cb? Alles is toch alweer opgelost? Hij heeft er toch niks aan overgehouden?

Hier in de straat ook zo'n druktemaker: ik heb de halve verbanddoos al leeggeplakt en niks daarvan op mijn eigen kind :mrgreen:

Kindermishandeling/verwaarlozing :-oo :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jun 2011 11:59

Kan best Laura, dat het om die reden is. Eigenlijk wel goed dat ze zoiets dan checken. Want natuurlijk zul jij je zoon niks doen, maar je weet tegenwoordig maar nooit wat ouders hun kind aandoen :( En dan is het wel heel goed dat er een instantie is die daar zicht op houdt en dat signaleert. maar wel vervelend als je een ondernemend kind hebt dat 3 x op de EH belandt ;)

Liefie, Jurian slaapt soms wel, soms niet. Maar ik merk zelf dat als ik overdag een uurtje slaap ik 's avonds minder goed in slaap kom en veel wakker ben. Maar ik leg hem sowieso elke middag als hij thuis is op bed, voor mijn eigen rust. Al speelt hij maar een uurtje, vind ik ook prima.
Het verschilt ook per kind hoeveel het slaapt hoor. Mijn moeder vertelde dat ik tot heel wat maanden alleen maar sliep en dronk. Dan kreeg ik de fles, en lag daarna weer in bed. Ik had gewoon veel slaap nodig. Niks ergs aan hoor :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jun 2011 12:03

Dit gebeurd dus in Nederland als je als moeder/vader met je kind naar de EH komt en je kind heeft een gebroken arm of iets in die geest opgelopen. Je wordt als moeder/vader even appart genomen en je krijgt een hele reeks aan vragen.
Dit vertelde onze docente van de cursus kinderehbo.

Net wat MissF zegt opzich wel goed want stel dat er wel wat gebeurd is.

Mijn vriendin is vroeger zo ontzettend vaak in elkaar geslagen dat ze het echt balen vondt dat de buren niet hebben (durven) in grijpen. De vroegere buren hadden het allemaal wel gehoord maar wisten niet wat er aan de hand was.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 12:11

@liefie Zoveel slapen maakt niet uit hoor! Hier was H. ook zo'n slaapkop. Hij was af en toe een uurtje wakker :lol: Als een kind dat nodig heeft, gewoon wegleggen. Wees blij dat ze nu al zo rustig is en al regelmaat heeft, knap hoor van zo'n kleintje! Ik zou er voor tekenen :wink: . Ik zat beide keren de eerste maanden met een kind dat zowel 's nachts als overdag niet sliep en de dag vulde met krijsen.

Sterkte Laura met het cb! ( en je zoon natuurlijk :wink: )

@ Haai Hoe gaat het met het gehoor van Sylke? Hebben de buisjes geholpen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 jun 2011 12:24

Wees blij liefie, hier doet de kleine man alles behalve slapen ;). Ik zou wat ritme wel fijn vinden.. Ook qua voedingen, is het nog erg onregelmatig. 's nachts twee keer begin ik wel zat te worden ;)
Vrijdagavond hadden we een bbq, ik heb bijna nonstop zitten voeden, terwijl de rest buiten zat, ook niet echt leuk :)

Vanmorgen bij de kinderarts geweest en maagzuurremmers tegen de reflux meegekregen. Hopelijk heeft floris er snel profijt van!

Wat leuk al die vaderdagcadeautjes!

@laura oeps :) maar inderdaad wel prima dat ze even langskomen! Je hebt toch niets te verbergen, wat kan jou het schelen! Als ze michael thuis zien weten ze waarschnlijk al genoeg ;)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 jun 2011 12:36

Vind het ook helemaal niet erg hoor ;) Alleen wel typisch dat ik al 6 mnd wacht todat ze kennis komen maken en ik hen verschillende keren heb gebeld ivm Michaels ogen en nog geen week nadat we naar de EH zijn gegaan krijg ik een belletje :roll:
Mijn vriendin in de straat zei al: 'Ik hoop dat Michael lekker zichzelf is :mrgreen: en als ze problemen maken stuur je ze maar langs en dan bevestig ik dat hij zo gek als een deur is :lol:'
Hij zei overigens van de week 'Ik hou van gevaarlijk'

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 12:42

o, o, ik denk dat hij alvast gaat sparen voor zijn motorrijbewijs :mrgreen:

@ Jannoek dat ritmeloze ken ik van onze dochter. Zou het helpen als je er zelf overdag wat ritme in gaat stoppen? Ik ben toen begonnen met elke 3 uur te voeden en ik zette de wekker dan rond 7.00 uur ( 7 -10-13- 16-19-22) De laatste voeding dan vanuit bed en gelijk gaan slapen ( lukte ook niet altijd met een krijsend kind :wink: ) En dan wachtte ik af hoe laat ze kwam, meestal ook 2 keer en dan probeerde ik de laatse voeding weer aan te laten sluiten op de eerste om 7 uur. Ik merkte bij haar dat ze dat wel door begon te krijgen. Al is zij nog steeds niet zo stipt als haar broer met tijden en gewoontes.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 20 jun 2011 12:55

Gisterochtend voor het eerste met dochterlief op de huisartsenpost geweest ;)
Kreeg kokendheet water over haar hele onderbeentje en klein stukje van het boven been :( Man was aan 't eieren koken, ze liep daarbij rond en op een of ander manier ging er een golf over de pan heen op haar been, was zelf boven dus weet niet precies hoe het gegaan is! Maar man riep (gilde) gelijk dat ik moest komen, dus hebben we ze gelijk onder de kraan gezet met lauwstromend water. Dat was gillen natuurlijk, maar ik wist dat koelen gewoon superbelangrijk is, dus heb er echt 10 minuten water over laten stromen. Daarna ff huisartsenpost gebeld en die wilden dat we kwamen, dus wij er naar toe gereden. Gelukkig bleek het mee te vallen, eerste graads verbrand. De arts zei gelijk: goed dat jullie zo goed gekoeld hebben. Ze hebben er antibioticazalf en verband om heen gedaan, dat mag er vanavond af, dus ik vind het wel spannend hoe het er dan uit ziet!! Ze leek er verder niet veel last van te hebben, speelde gewoon etc. Als we er naar vroegen zei ze: over!
Ze zal nu nog wel banger zijn voor water ;)

oja, die arts zei ook nog:" tja dat overkomt elke ouders een keertje hoor, zoiets, Maar wat voel je je dan schuldig he!" Nou dat is idd zo, vooral mijn man had er echt last van!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 12:58

oei, sterkte Lenny! Ik weet jammer genoeg hoe je je dan als moeder voelt...echt vreselijk. Hier kreeg zoonlief met 13 mnd kokende thee over zicht heen en had diepe 2e graads brandwonden (en vervolgens waterangst)
Beterschap met de kleine meid!

Terug naar “Archief”