Carpento schreef:En, hoe is het afgelopen ?
Wegenwacht gebeld en wachten maar he...
Kan het ook wel zelf, maar in de stromende regen had ik daar niet echt zin in.. Ben maar op de vangrail gaan zitten met een grote paraplu...

Moderators: johannes1, Moderafo's
Carpento schreef:En, hoe is het afgelopen ?
Iemand die ónder het limiet rijdt, wel te verstaan. De vraag is ook wáarom rijdt deze persoon lager dan is toegestaan? De wegen zijn in Nederland volledig ingericht naar de snelheid die er geldt, dus wat dat betreft is er geen reden om langzamer te rijden. Ook zorgt het ervoor dat de doorstroming van voertuigen verslechterd, je ziet achter zulk soort mensen vaak een enorme rij aan mensen die geërgerd achter het stuur zitten te wachten op een moment dat ze kunnen inhalen - mét risico's! En mocht je per se lekker op je gemakje door de polder rijd, waar 60km/h is toegestaan, ga dan even aan de kant als er iemand aankomt die wél 60km/h wil rijden.
Ik houd mijzelf overigens ook niet aan de geldende limieten, maar ik rijd daarentegen harder dan toegestaan - ik ben dus geen last voor and'ren, hetgeen je wél bent als je langzamer rijdt dan toegestaan.
Je zou kunnen beargumenteren dat zo'n persoon wél kan rijden, maar naar mijn mening heb je weinig inzicht als je je medeweggebruikers opzettelijk hindert - en het hinderen van personen is dus niet toegestaan in het verkeer, maar dat vergeten héél véél mensen.
Volgens mij was het uit mijn bericht wel duidelijk dat ik het specifiek over trajecten heb waar slechts twee banen [2x1] aanwezig zijn. Dat jij op de snelweg 100/110 wil rijden waar je 120/130 mag, dat moet jij zelf weten; zolang je maar geen andere weggebruikers hindert.Evelien schreef:Wij rijden 100/110 op de snelweg, waarom? omdat het zuiniger rijdt (we besparen behoorlijk wat per maand, zo'n 100 euro). Je komt misschien 5 a 10 min. later aan, maar dat is nog geen ramp.
We spreken niet van geboden, omdat het woord dat men daarvoor heeft bedacht wet is. Overigens is er ook een minimale snelheid, maar die wordt over het algemeen niet gehandhaafd. Dat wil echter niet zeggen dat je andere weggebruikers moet gaan irriteren door langzaam te gaan rijden, juist dat zorgt voor enorm veel gevaar doordat die weggebruikers mogelijk [en het gebeurd!] risico's gaan nemen om de persoon te passeren.TheKeimpe schreef:@Flavius:
Verder vraag ik mij af: waarom spreken we over een maximumsnelheid en niet over een geboden snelheid. Volgens mij omdat je wel langzamer mag (natuurlijk moet je dan ook weten wat je doet, dat ontkent niemand), maar niet sneller mag.
De maximumsnelheid [100km/h] is pas in 1974 ingevoerd, naar aanleiding van de oliecrisis.TheKeimpe schreef:Je redenering over de verkeersveiligheid keert op je eigen hoofd terug. Je stelt dat de limiet niet voor niets is gesteld, omdat die snelheid voor die weg veilig is. Wie ben jij dan om te denken dat het ook wel harder kan?
De praktijk leert echter, dat als iemand 60km/h rijdt waar 80km/h is toegestaan je gewoonweg gevaarlijke situaties creërt. Let maar eens op hoe de mensen achter je reageren.ajl schreef:@ flavius Ik geloof dat er in Nederland sprake is van een maxiumsnelheid en niet van een minimumsnelheid. Bij theorieles heb ik zelfs geleerd dat als de max. snelheid 80 is, je minimaal 60 moet rijden om geen gevaarlijke situatie op te leveren.
Dat is jouw indruk gebaseerd op niets. Ik rijd heel kalm en vloeiend door het verkeer heen en mijn hart zal niet sneller gaan kloppen als iemand wederom een stupide actie uithaalt - dat betekent natuurlijk nog niet, dat ik geen mening over dit soort mensen en hun capriolen heb.ajl schreef:Ik krijg eigenlijk de indruk dat jouw rijgedrag juist gevaar oplevert en ik krijg eigenlijk de indruk uit dit topic dat je ontzettend agressief rijdt op de weg.
Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik niet bumperkleef! Dat jij dit beeld bij hardrijders hebt is treurig, edoch kan ik het mij wel voorstellen. Maar ik ken de risico's van het bumperkleven en ik heb dus geen zin om bij iemand naar binnen te rijden. Ik ga ook niet heen en weer rijden of wat dan ook, het heeft namelijk geen nut.ajl schreef:Je ergert je aan mensen die te langzaam rijden en wellicht chargeer ik, maar ik neem aan dat je dat dan ook laat weten met bumperkleven, heen en weer rijden om aan te geven dat de persoon voor je te langzaam rijdt, lichten etc.
Heb je er wel eens over nagedacht dat mensen misschien met een reden wat langzamer rijden, wellicht onbekend ter plaatse, de weg beter kunnen overzien etc.
Noir schreef:Tsja... Ik kan Flavius niet helemaal ongelijk geven.. Ik erger me echt groen en geel aan iemand die 60 rijdt op een weg waar ik 80 mag rijden.Maar om dan zielig te gaan zitten bumperkleven.. Nee dank je!
Noir schreef:Nee je kunt er (helaas) niks aan doen! Maar het is net zoals die 45 km. auto's. Die ondingen moesten ze ook gelijk verbieden voor jeugd onder de 18!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten