games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 19 apr 2011 13:28

mohamed schreef:Ik speel momenteel veel met de 3ds die ik nu nog voornamelijk gebruik vanwege de backwards compatibility met de ds. De 3ds is de eerste handheld van Nintendo met een stick, evenals de n64 console indertijd, waar hij dan ook al regelmatig mee vergeleken wordt. Dankzij de stick is de besturing van titels als Mario 64 ds en Metroid Prime Hunters een stuk minder frustrerend geworden.

Afbeelding
Zouden de gloriedagen van de n64 herleven in de 3ds?

En, al last van je ogen? Of heb je de 3D-functie uitgezet. Ah, die zit natuurlijk nog niet in de old-gen spellen die je doet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 apr 2011 19:15

Mortlach schreef:En, al last van je ogen? Of heb je de 3D-functie uitgezet. Ah, die zit natuurlijk nog niet in de old-gen spellen die je doet.

Klopt er is momenteel nog niks op de 3ds wat ik de moeite waard vind.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 apr 2011 12:51

Gisteren het eerste stukje Portal 2 gespeeld en zitten schaterlachen in mijn stoel. Het spel is he-le-maal geweldig. Als je dit jaar maar 1 spel zou mogen spelen, laat het dan Portal 2 zijn. (wel eerst Portal 1 spelen, anders ontgaat een hoop van de dingen je misschien.)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 apr 2011 20:11

Er word gespeculeerd over Wii 2.

Afbeelding
Het zal mij benieuwen, hopelijk wordt skywards sword nog op de huidige wii uitgebracht.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2011 16:53

Als je een PS3 hebt en een leuke co-op game zoekt: Dead Nation. Een dual stick shooter met zombies, heel veel zombies. Hectisch maar erg leuk om samen met iemand te spelen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2011 20:17

Klinkt goed Mortlach!

Voor de Nintendo 3ds is gister de remake van de alom geprezen Zelda - Ocarina of Time uitgekomen. Aanvankelijk was ik bang dat de besturing te wensen over zou laten, maar na anderhalve dag vrijwel constant te hebben gespeeld is die angst als sneeuw voor de zon verdwenen. De klassieker ziet er beter uit dan ooit en het is dan ook een geweldige ervaring om zo'n episch spel op een handheld te spelen.

Afbeelding
Op het bovenste scherm zie je vrijwel uitsluitend gameplay terwijl de items, de healthmeter en de kaart op de touch screen zijn afgebeeld.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jun 2011 12:18

Leuk dat ze zo snel al een Zelda hebben uitgebracht voor de 3DS. Ik vind het wel een beetje jammer dat het een oude is. Tevens vind ik jammer dat er niet grafisch effecten van de Wii mogelijk zijn op zo'n nieuw apparaat. De 3D functie, daar ben ik nog niet helemaal over uit of het daadwerkelijk wat toevoegt. Ik kijk meer uit naar de PS Vita (of hoe het ding ook mag heten nu). Aan de andere kant de PSP kon mij ook niet echt bekoren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2011 12:30

Faramir schreef:Leuk dat ze zo snel al een Zelda hebben uitgebracht voor de 3DS. Ik vind het wel een beetje jammer dat het een oude is. Tevens vind ik jammer dat er niet grafisch effecten van de Wii mogelijk zijn op zo'n nieuw apparaat. De 3D functie, daar ben ik nog niet helemaal over uit of het daadwerkelijk wat toevoegt. Ik kijk meer uit naar de PS Vita (of hoe het ding ook mag heten nu). Aan de andere kant de PSP kon mij ook niet echt bekoren.

Je kunt altijd nog voor de Wii U gaan.... schaterlach! :lol:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jun 2011 13:05

Mortlach schreef:
Je kunt altijd nog voor de Wii U gaan.... schaterlach! :lol:

Daar zie ik dus helemaal niets in. De Wii kocht ik op de eerste dag omdat het me wel wat leek, maar de Wii U komt er hier denk ik niet in. De PS3 kan voorlopig nog alles wat eruit komt en ik heb ook de Move, wellicht dat ze daar nog wat leuks mee gaan doen als tegenzet tegen de Wii U.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jun 2011 16:50

Faramir schreef:Leuk dat ze zo snel al een Zelda hebben uitgebracht voor de 3DS. Ik vind het wel een beetje jammer dat het een oude is.

Ik zie deze titel puur als een zoethouder die je weer even doet inzien wie de dino ontwikkelaars zijn waar hun schatplichtige westerse vrienden alleen maar met verbazing en open mond naar kunnen staan kijken.
Tevens vind ik jammer dat er niet grafisch effecten van de Wii mogelijk zijn op zo'n nieuw apparaat.

De 3ds is minder krachtig dan de Wii, maar doordat het scherm kleiner is en daardoor minder polygonen nodig heeft, doet hij op grafisch gebied absoluut niet onder voor de Wii. Nu is Ocarina of Time een remake van een gedateerd spel, waarbij men heeft gepoogd trouw te blijven aan het origineel, dus als je de 3ds wat grafische kwaliteiten betreft daarop afrekent sla je de plank wel wat mis. Waarom focust iedereen zo op hoe de spellen van Nintendo eruit zien? Indien we focussen op overall scores valt op dat hun naam het vaakst voorkomt op de lijsten van best games of all times.
De 3D functie, daar ben ik nog niet helemaal over uit of het daadwerkelijk wat toevoegt. Ik kijk meer uit naar de PS Vita (of hoe het ding ook mag heten nu). Aan de andere kant de PSP kon mij ook niet echt bekoren.

Of het iets toevoegt zijn de meningen over verdeeld, maar ik persoonlijk vind weinig- tot niets en heb de functie dan ook standaard uit. De PSP kon mij ook niet boeien en de DS evenmin. De 3ds is de eerste portable die ik echt lekker vind spelen en waarvan de grafische kwaliteiten mij voldoende voldoening geven om het ding maar nauwelijks te kunnen laten liggen. Doch ben ik niet zo'n hd fanaat en kan zelfs nog genieten van spellen op de N64.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jun 2011 16:54

Mortlach schreef:Je kunt altijd nog voor de Wii U gaan.... schaterlach! :lol:

Ja, maar nu nog niet, we moeten nog even wachten tot 2012!

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 24 jun 2011 15:11

BF2 Project reality.(fftjes mod downloaden en go)

SiSU test server. 256-512 man knalfestijn(in laats van 64lol). elke vrijdag en zaterdag!
Aan te raden.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jun 2011 19:46

Net voor 26 euro een tweedehands PS2 gekocht. Ik kon de verleiding niet weerstaan. 4 spellen erbij en nu op amazon een bak oude spellen aan het bestellen. Geweldig, wat een nostalgie - alhoewel dat ook betekent dat ik oud begin te worden :-)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 jun 2011 12:45

hoezo oud....

dat ben je toch al :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2011 19:03

Mortlach schreef:Net voor 26 euro een tweedehands PS2 gekocht. Ik kon de verleiding niet weerstaan. 4 spellen erbij en nu op amazon een bak oude spellen aan het bestellen. Geweldig, wat een nostalgie - alhoewel dat ook betekent dat ik oud begin te worden :-)

Vergeet Snake eater niet te spelen anders heb je dat apparaat voor niks gekocht! :mrgreen:

Terug naar “Archief”