Dreamster,
Kun je me dat uitleggen het verschil, tussen liefde tot de schepping en liefde tot een kind?
Moderator: Moderafo's
Dreamster schreef:Lalage schreef:Dreamster: je moet hoofd- en bijzaken onderscheiden. De hoofdzaak is dat God heel veel van je houdt en dat je door Jezus bloed je met Hem kunt verzoenen. Dan gaat de Heilige Geest in je werken.
Alle andere dingen zijn bijzaken en het is leuk om daarover na te denken, maar je behoud hangt er niet vanaf.
Ik heb ook altijd geleerd dat God niet van alle mensen houdt en dus ook pas van mij houdt als ik een ellendige periode heb gehad waarin ik bijna bezweek onder mijn zonden en daarna verlost werden door Gods grote genade omdat Hij hen had uitverkoren...
En dat zit erin...
Als zou heel refoweb zeggen (en dus dit hele topic volstaan) dat God van me hield...dan wist ik het nog niet zeker...
Lalage schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het offer van Jezus was nodig om onze houding naar God toe te veranderen, niet om Gods houding naar ons toe te veranderen. Hij hield toch al van ons. Wij waren fout, wij moeten veranderd worden. God is onveranderlijk.
Vergeet je nou niet iets heel wezenlijks? God maakte de mens en hij was goed, momenteel zijn wij verre van goed.Ja tuurlijk! Wie maakt er nou iets waarvan Hij niet houdt!
Hij schenkt jou inderdaad leven, hij haat niet jou persoon maar Hij jou vieze gore zonden toch zo intens, en zonder de liefde van de Zoon zou Hij jou vermorzelen..Ik kan me niet voorstellen dat God zijn grimassen op z'n gezicht had bij mijn geboorte...
Dat is inderdaad waar, toch heb ik een beetje een vreemde onderbruik kriebel, ik heb meer mensen dat horen zeggen namelijk. God vergeeft toch mijn zonden? Ja dat klopt, maar dan ben jij nog steeds zo'n vieze vuile zondaar om!En die zonden die er tussen kwamen, daar heeft God met zijn onuitputtelijk liefde zijn Zoon voor gestuurd!
Raido schreef:Vergeet je nou niet iets heel wezenlijks? God maakte de mens en hij was goed, momenteel zijn wij verre van goed.
Hij schenkt jou inderdaad leven, hij haat niet jou persoon maar Hij jou vieze gore zonden toch zo intens, en zonder de liefde van de Zoon zou Hij jou vermorzelen..
Dat is inderdaad waar, toch heb ik een beetje een vreemde onderbruik kriebel, ik heb meer mensen dat horen zeggen namelijk. God vergeeft toch mijn zonden? Ja dat klopt, maar dan ben jij nog steeds zo'n vieze vuile zondaar om!
quote="parsifal"Ik geloof dat God inderdaad van iedereen houdt. Zelfs van mij. Die liefde uit zich het meest op Golgotha. Juist daar kwam God Zelf voor ons toen wij nog zondaars waren.
In dit alles geloof ik niet dat God als verterend vuur hier mee in tegenspraak is. God is heilig, er kan geen zonde bij Hem bestaan. In Zijn liefde heeft Hij toch besloten om door Zijn Zoon deze zonde Zelf te dragen. Jezus werd zelfs een vloek voor ons. De zonde van wie in Christus zijn (In Hem geloven, Hem vertrouwen en op Hem steunen) is nu echt weg. De liefde kwam tot uiting op Golgotha niet alleen voor een paar mensen, nee voor alle mensen. Dat mensen deze liefde niet accepteren is vreselijk. (Ken je trouwens het boek "De Grote Scheiding" van C.S. Lewis?
Ik denk dat voor ons een groot probleem is dat we genade zonder kruis willen. De vraag wordt "geloof je of geloof je niet"? (een belangrijke vraag, maar daar begint het niet) "Ben ik uitverkoren of niet?" Terwijl zowel geloof en uitverkiezing gebaseerd zijn op dat kruis. We willen de liefde zien in geloof en uitverkiezing, terwijl die liefde in de stap ervoor zo geweldig schijnt.
quote="schelpje3"Waarom haal jij zo'n oud topic naar boven
quote="schelpje3"Nou zegwil je via dit soort hatelijkheden je gelijk halen of zo ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten