Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2011 15:53

Mijn studieschuld situatie valt nog mee enigszins mee. (nog maar minder dan 20.000 euro te gaan!) Ik verdien verre van academisch maar het bedrag dat ik maandelijks betaal is te overzien dankzij de prettig lage rente. Maar goed, het beperkt wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een huisje te kopen. En dan betaal ik alleen terug wat ik heb geleend. Een boete daarbovenop zou wel erg zuur zijn. Maar goed, ik heb collega's die niet veel meer verdienen maar die een studieschuld hebben die meer dan twee keer zo hoog ligt als de mijne.

Studievertraging loop je zo op, inderdaad vanwege een vak dat je niet ligt (ik heb een vak toch een aantal keer opnieuw moeten doen, Engelse literatuur volgens mij, en in filologie was ik ook geen ster), psycho-sociale problemen en iets extra's doen naast je studie kun je ook wel vergeten voortaan. Ik heb het nieuws niet zo gevolgd, hoe gaat die boete vorm krijgen?

Het gevolg voor mij zou waarschijnlijk zijn geweest dat ik eerder was gestopt met studeren, waardoor ik dus niet BA achter mijn naam had mogen zetten en nog steeds een aanzienlijke schuld had gehad.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2011 16:06

Ik lees net dat in de dure regio's de huren extra omhoog mogen.

viewtopic.php?f=3&t=25091&p=1809554#p1809554

Nou, dan kan je wonen in de randstad wel vergeten als starter. Maar omdat je daar wel werkt (Utrecht ofzo) moet je forenzen, dat ook een hoop geld en tijd kost.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 15 jun 2011 16:23

Even een reactie als moderator; ik weet dat ik er wellicht mede schuldig aan kan zijn, maar laten we discussies over onderwijshervoringen en meer inhoudelijke dingen van het kabinet in specifieke topics voeren. Als daar behoefte aan is zal ik splitsen. :)

Filosofical
Luitenant
Luitenant
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Berichtdoor Filosofical » 17 jun 2011 06:07

RogierV schreef:Ook al kunnen ze maar willen ze niet. Ik zal mij toch gedeeltelijk verantwoordelijk voelen voor hun lijden(kon echt geen ander woord bedenken) Er zal altijd een reden zijn dat het misgaat. En zolang je dat niet kan oplossen vind ik dat je je medemens moet willen dragen.

Het ligt er natuurlijk aan in welke context je het giet en welk gevoel je het mee wilt geven. Ik ben het me je eens dat je je medemens moet willen dragen als hij of zij in nood is, maar het woord lijden is vind ik nogal groot in deze context.

Geweldige vergelijking natuurlijk.
Laten we vooral naar buiten kijken in plaats van naar binnen.
En believe you me, je kan alle mogelijkheden vande wereld hebben, maar zonder weg om te belopen, kan je ook nooit ergens afslaan.

Het lijkt me dat je beide doet, zowel naar binnen als naar buiten kijken, anders ga je vreemde verhoudingen krijgen.
Dat snap ik, maar ieder mens lijkt me heeft niet alle mogelijkheden van de wereld of heeft geen weg om die te belopen. En we kunnen proberen zoveel mogelijk hieraan te verbeteren, maar nuchterheid lijkt me gewenst. En de associatie met het woord lijden zie ik hier echt niet.
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 jun 2011 14:27

Kon echt geen ander woord bedenken dan lijden maar dat staat ook tussen haakjes dacht ik.
Niet alleen wil ik ze dragen als ze in nood zijn, maar ook als ze zichzelf gewoon niet willen dragen.
Geloof me ik verdien me centjes ook gewoon zelf en betaal netjes belasting

Het lijkt me dat je beide doet, zowel naar binnen als naar buiten kijken, anders ga je vreemde verhoudingen krijgen.

Dan nog is het een uitdaging om een culturele pararlel te vinden tussen bv Congo of Nederland.
Je kan dus wel naar buiten kijken maar dan leer je iets over een situatie die voor jou totaal niet toepasbaar is. Ik ben het wel met je eens dat je op die manier kan relativeren dat je het zo slecht nog niet hebt.

Maar de reden dat wij het zo goed hebben is juist dat ze het daar zo slecht hebben!!!!!!!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 18 jun 2011 15:55

TKF schreef: Politicologen geloven niet in democratie zoals dat geinterpreteerd wordt. Wij kijken ook naar het logische gedrag van de politieke actoren.

ze lijken mij de meest nutteloze mensen van deze samenleving. allemaal bla bla bla.......waar niets van uitkomt. mensen moeten eens ophouden met dergelijke onzin en gewoon gaan werken........iets maken of doen waarmee een meerwaarde ontstaat en economie wordt bevorderd. dan bestaat er nog een kleine kans dat we bovenop de crises komen.
(eigen)wijze mensen grote salarissen betalen voor het uitkramen van onzin ben ik wel aardig zat eigenlijk.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 18 jun 2011 21:17

Beste Horeb, dat antwoord vind ik nu totaal ongenuanceerd en niet echt doordacht. Dit is een typisch populistische opmerking "gewoon gaan werken etc.". Politicologen zitten overal in de samenleving, bij bedrijven, als beleidsmedewerkers en vooral bij de overheid et cetera. Zij hebben een begrip van hoe de politiek werkt en weten hoe de wereld een beetje in elkaar steekt. Dat soort mensen zijn nodig voor goed bestuur. Ambtenaren verdienen niet heel veel, dus uw stelling dat het eigenwijze mensen zijn met grote salarissen klopt gewoon helemaal niet. Zelf ben ik overigens student politicologie (momenteel bezig in de masterfase, vroeger bekend als het doctoraal) en wil ik tevens afstuderen in een richting van geschiedenis. Fijn dat u mij als nutteloos ziet. Zo zie ik dat zelf gelukkig niet.

Als u wil dat er minder mensen met hoge salarissen zijn dan moet vooral de VVD gesteund worden. De SGP ondersteunt helaas het economische beleid van de VVD en dat zal zeker weinig doen aan het beperken van topsalarissen.

Het zou overigens een discussie verbeteren als u uw uitspraken onderbouwt en niet met ongenuanceerde antwoorden komt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jun 2011 19:10

Horeb schreef:(eigen)wijze mensen grote salarissen betalen voor het uitkramen van onzin ben ik wel aardig zat eigenlijk.

Gelukkig word jij er (nog) niet voor betaald, maar het uitkramen van onzin gaat je goed af.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 08:35

@Horeb Volgens mij moet jij geen SGP stemmen, maar PVV. Die partij roept ook altijd populistische standpunten zonder enige onderbouwing. Dat jij het met de huidige regering en het gekozen beleid eens bent, is jouw goed recht, maar de onderbouwing, die mijns inziens volkomen ontbreekt, is echt tenenkrommend.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 jun 2011 16:51

SGPVV?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 23 jun 2011 18:53

komt er weer eentje :D

de SGP zal zich inzetten dat het kindgebonden budget alleen aangepast wordt voor de eerste twee kinderen.

zullen ze hun zin krijgen.........? 8)

Luck
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Luck » 26 jun 2011 16:38

Voor de mensen die het de SGP kwalijk nemen dat het zwicht voor de verleidingen van de macht:

Het SGP regeert toch al tijden op lokaal en provinciaal niveau? Waarom zouden ze daar wel mogen samenwerken maar op nationaal niveau niet?

Alvast bedankt :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 jun 2011 17:29

ja dat kan je ook van bv d66 of groen links zeggen , dat slaat als een tang op een varken !

Overigens is het leeuwendeel van de bevolking tegen de plannen van de AOW, PGB, en korting op sociale werkplaatsen (de zwakste groepn in nederland dus ...)

Voor de rest is het denk ik evenredig dat er bezuinigd wordt op relatief luxe producten zoals het leger , kunst en cultuur, en de omroepen. Dat is vervelend maar kan best wel soberder, dan maar geen toetjes bij het eten ! Dan maar geen meer voetbal op TV (kost aardige duit ) etc. Dan maar minder voorstellingen in het Theater !

Als ze gaan bezuinigen op de politie laat die dan eerst eens de voetbalwedstrijden inzet betalen door Clubs (die al bijna failliet zijn )

En laat men zich eens hard maken tegen de ronduit associale en onchristelijke bezuinigingen ) in de zorg, Nederland vergrijst en wat doet men ....bezuinigen op de toekomst van ons land... nee dat is slim !

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 jun 2011 19:10

SGP...hmmmm dat is de partij die de Overheid ziet als ingesteld door God, en daaraan moeten de burgers onderdanig zijn.
Behalve in Libie dan zeker, waar deze partij het opneemt voor rebellen en ze militair ondersteunt middels Navo bombardementen etc?

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 27 jun 2011 11:25

Luck schreef:Voor de mensen die het de SGP kwalijk nemen dat het zwicht voor de verleidingen van de macht:

Het SGP regeert toch al tijden op lokaal en provinciaal niveau? Waarom zouden ze daar wel mogen samenwerken maar op nationaal niveau niet?

Alvast bedankt :)

Het lokale en het provinciale niveau hebben weinig besluitvormingsmogelijkheden. De gemeente kan niet meer dan 10% van het beleid zelf invullen en is zelfs daarvan nog eens afhankelijk het gemeentefonds waar ook flinke bezuinigingen op komst zijn. Provincies hebben over het algemeen ook weinig te zeggen.

Maar zelfs op lokaal en provinciaal niveau vind ik SGP-coalitie deelname twijfelachtig. De partij moet concessies doen en dat was vroeger niet des SGP's. Overigens 'regeert' de SGP ook met verschillende partijen. CDA, CU, VVD, PvdA. Het geeft in ieder geval aan dat de SGP zeker geen getuigenispartij meer is. Aan de andere kant, de toegevoegde waarde is ook erg gering omdat lokale overheden weinig te zeggen hebben.

Terug naar “Archief”