schelpje3 schreef:Maar als ik spreek over strijd, wordt er meteen over mij uitgegoten dat ik twijfel![]()
Of dat de Heere Jezus alles voor ons betaald heeft.
laat ze gaan joh........ze begrijpen je niet

Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Maar als ik spreek over strijd, wordt er meteen over mij uitgegoten dat ik twijfel![]()
Of dat de Heere Jezus alles voor ons betaald heeft.
Horeb schreef:één ding scheelt........Ik ben altijd zo. zelf kan ik erg moeilijk uit de voeten met het wat schijnheilige uitvragen van een mede-forummer, terwijl je al bezig bent de poster en zijn gedachtegoed te stenigen. heel liefjes vragen en opmerken, maar in werkelijkheid slangenvenijn spuiten![]()
zeg de mensen recht voor z'n raap waar het op slaat. lees maar hoe de Heere Jezus zelf sprak. dat spreekt mij erg aan.
quote="Horeb"
één ding scheelt........Ik ben altijd zo.
zelf kan ik erg moeilijk uit de voeten met het wat schijnheilige uitvragen van een mede-forummer, terwijl je al bezig bent de poster en zijn gedachtegoed te stenigen.
heel liefjes vragen en opmerken, maar in werkelijkheid slangenvenijn spuiten![]()
zeg de mensen recht voor z'n raap waar het op slaat. lees maar hoe de Heere Jezus zelf sprak. dat spreekt mij erg aan.
quote="schaapje"quotequote="Horeb"
Ik weet voor mijzelf zeker dat de weg die God mij heeft bekend gemaakt middels het kerkgenootschap waarbij ik aangesloten mag zijn, de enige juiste is op weg en reis naar de eeuwigheid.
Horeb schreef:@gravo,
wat je allemaal zegt moet je zelf weten,maar ik zal je vertellen dat er niets van klopt. om de een of andere reden heb jij jezelf ten doel gesteld de gereformeerde leer te ondermijnen blijkbaar. ik ben niet onder de indruk en je argumenten zijn flut.
weet dat je niet tegen mij......of schelpje of wie ook strijd,maar je komt aan de fundamenten van Gods kerk hier op aarde.
hetgeen ik je diverse malen heb voorgehouden,zo ook hetgeen geschreven staat in de drie formulieren van enigheid.....is gegrond op Gods heilig woord. wat nog sterker is..........wordt beleefd door Gods ware kinderen. verder sta ik met mijn leer en leven in rekening met een Levende God. dat is geen vreemde voor mij als ik me niet vergis. Ik zal al mijn noden en zorgen bij Hem neerleggen,en ook op Hem vertrouwen. Hij leert mij andere zaken als sommige hier op dit forum..............
ik ga en hoef daar ook verder niet over in dispuut. Ik weet voor mijzelf zeker dat de weg die God mij heeft bekend gemaakt middels het kerkgenootschap waarbij ik aangesloten mag zijn, de enige juiste is op weg en reis naar de eeuwigheid. jij mag daar aan twijfelen........ik niet.
Wat Gravo meldt zijn praktijkervaringen, die ik (helaas!!) ook heb opgedaan. Dat wil niet zeggen dat een hele richting de grond in wordt gestampt. Het gaat hier om dingen die gewoonweg gesignaleerd worden, en vervolgens hoe hij er tegen aan kijkt, wat zijn idee is hoe dat allemaal kan.Horeb schreef:@gravo, wat je allemaal zegt moet je zelf weten,maar ik zal je vertellen dat er niets van klopt. om de een of andere reden heb jij jezelf ten doel gesteld de gereformeerde leer te ondermijnen blijkbaar. ik ben niet onder de indruk en je argumenten zijn flut.
Het gaat er hier niet om om Gods Kerk af te kraken! Het gaat erom om misstanden aan de kaak te stellen. Misstanden die helaas ook in andere delen van Gods Kerk aanwezig zijn. We zijn en blijven mens....Horeb schreef:weet dat je niet tegen mij......of schelpje of wie ook strijd,maar je komt aan de fundamenten van Gods kerk hier op aarde.
Ik ken vele kinderen van God, die echter niet alles wat jij schetst zo beleven of hebben beleefd. Als je je niet vergist is God geen vreemde voor je. Wat laat je twijfelen of je er wel bij hoort? Strijd en aanvechting is iets wat ieder kind van God op zijn tijd heeft. Satan zal mensen die hem toebehoren het echt niet te moeilijk maken. Maar als je zijn Tegenstander en Overwinnaar toebehoort dan kot hij wel met zijn verzoekingen. Dan zaait hij heel graag twijfel. Waarom? Om te zorgen dat jij twijfelt en zodoende God niet de eer geeft/kunt geven die Hem zo toekomt. Satan weet dat hij jou nooit uit Zijn Hand kan roven, maar dan zal hij het je wel zo moeilijk mogelijk maken!Horeb schreef:hetgeen ik je diverse malen heb voorgehouden,zo ook hetgeen geschreven staat in de drie formulieren van enigheid.....is gegrond op Gods heilig woord. wat nog sterker is..........wordt beleefd door Gods ware kinderen. verder sta ik met mijn leer en leven in rekening met een Levende God. dat is geen vreemde voor mij als ik me niet vergis.
Mijn Here leert mij op bepaalde punten ook andere zaken dan Hij jou leert. En zo zien we dat Hij Zijn weg gaat met ieder mens. En die weg is met ieder mens weer anders..... Laten we Hem daarvoor niet ter verantwoording roepen, maar laten we elkaar in de waarde laten. We mogen elkaar wel bevragen. Maar als iemand iets anders beleeft, en de Bijbel op sommige punten iets anders leest, laten we elkaar dan niet afkraken en affikken. Daar zijn we als christenen helaas maar al te goed in.... Gods Kerk is veelkleurig, gelukkig maar! De kerk in Afrika leert en beleeft heel veel zaken ook heel anders. Maar dat betekent niet dat zij allemaal gillend verloren gaan omdat ze de 3 formulieren niet kennen...Horeb schreef:Ik zal al mijn noden en zorgen bij Hem neerleggen,en ook op Hem vertrouwen. Hij leert mij andere zaken als sommige hier op dit forum..............
God heeft jou een weg bekend gemaakt. Die weg gaat Hij met jou. Met anderen gaat Hij weer een andere weg. En de leer in jouw kerkverband is echt niet de volmaakte leer, en de rest zou dan niet deugen. Dan zou mijn jawoord (o.a. op de vraag of ik belijd dat de leer in mijn kerk de volkomen leer der zaligheid is) dus niet oprecht zijn en een leugen... God heeft jou geleid en in jou willen werken. Wees daar heel dankbaar voor! Maar de weg die God met jou gaat, en die Hij jou wijst is niet de ENIGE weg. Het is Zijn weg met JOU. Zijn weg met MIJ is weer heel anders. Hoewel we elkaar op bepaalde punten weer tegenkomen. Als het goed is mogen we elkaar allereerst ontmoeten aan de voet van het kruis!Horeb schreef:ik ga en hoef daar ook verder niet over in dispuut. Ik weet voor mijzelf zeker dat de weg die God mij heeft bekend gemaakt middels het kerkgenootschap waarbij ik aangesloten mag zijn, de enige juiste is op weg en reis naar de eeuwigheid. jij mag daar aan twijfelen........ik niet.
schelpje3 schreef:Intussen dwalen we af van de beginposting, maar eigenlijk toch weer niet in bepaalde zin. Er wordt weer hard over en weer gepraat. De twijfelaars zijn iig verkeerd bezig.
schelpje3 schreef:Iemand komt tot geloof, ontvangt "iets" en thats it.
schelpje3 schreef:Bezomeren en bewinteren willen de meeste forummers niets van weten, want dat zou niet in de Bijbel staan.
schelpje3 schreef:Wie oudvaders leest, kan daar heel veel van leren. Niet om hen als absolute waarheid aan te nemen, maar het is een goede en leerzame gewoonte.
Dan zouden veel uitspraken herkend worden en niet meteen afgefikt worden als oubollig en maar "van den mensch".
Ook het lezen van hedendaagse theologische boeken kan heel goed zijn !
schelpje3 schreef:Wie meent het alleen met de Bijbel te kunnen doen, is toch naief. We moeten die elke week immers uitgelegd krijgen in de kerk ? Daar hoor je dingen die je er zelf niet uit haalt.
schelpje3 schreef:Ik zeg toch niet dat we twijfel moeten goedpraten![]()
Het is juist het ongeloof wat ons overvalt, waar we mee bestookt worden.
Is het wel waar ? Weet de Heere van mij ?
het kan zo erg zijn dat een kind des Heeren zelfs volkomen kan gaan twijfelen of de Heere zelfs wel bestaat !
Afgedwaald zijn en zelf kunnen ze niet terugkeren.
Of in zonde vallen. Zo erg dat niets meer raakt en smaakt.
Als we daar eens iets van zouden kennen ! Dan zouden we een heel ander forum te zien krijgen.
Dan houdt het ons nederig en klein, alles van de Heere verwachtende.
Weet je dat ik soms geen woorden heb om hier te plaatsen ?
1a2b3c schreef:
Ik krijg bij jou de indruk dat je geloof hoogmoedig vindt.
Het is juist geloof wat nederig en klein maakt en houd.
schelpje3 schreef:Dat is dan jouw interpretatie.
Als geloof klein en nederig maakt, zou ik meer verwondering moeten lezen. En dan bedoel ik jou niet, maar in het algemeen.
schelpje3 schreef:Nee we zijn bezig elkaar te scherpen !
Maar vaak wordt dit als aanval, veroordeling gezien.
Maar we mogen en moeten elkaar op grond van Gods Woord kunnen bevragen.
Als je dat niet wilt, moet je niet op een forum gaan zitten.
Vooral niet hier, met al die richtingen.![]()
Ieder heeft het gelijk aan zijn zijde.
Tenminste, dat denkt ieder.
Zelfs mensen van hetzelfde kerkverband zijn het niet met elkaar eens soms.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten