1a2b3c schreef:
Daar gaat het wel even over iets anders dan over het ongeloof en de twijfel waar ik op reageerde!
Strijd is meer een gevolg dan een kenmerk.
Bovendien zei ik ook: Begrijp me goed, ik zeg niet dat er nooit strijd is, maar om dat te verheerlijken en het een kenmerk van geloof te maken... dat ging over de ongehoorzaamheid van Jona en de verloochening van Petrus en het ongeloof van Tomas. Niet echt iets om de echtheid van het geloof in te herkennen.
In Ef.6 staat duidelijk dat we de geestelijke strijd moeten voeren IN HET GELOOF, daar komt geen drijfzand van ongehoorzaamheid, ongeloof enz. aan te pas.
De kenmerken die Jezus geeft: Luk.6:44...44 Want iedere boom wordt aan zijn eigen vrucht gekend. Jak.2:20 Maar wilt u weten, o nietig mens, dat het geloof zonder de werken dood is?
Ik zal daar zelf even antwoord op geven, het is tenslotte een posting van mij

Waarom denk je dat dit in de Bijbel staat ? Ter bemoediging van ons ! Wij zijn geen haar beter als die eigenwijze Jona, of de ongelovige Thomas. Als je dat wel bent, als je zelf wel direct gelooft, zonder tegenstribbelen, zonder strijd, zonder aanvechtingen, zou ik mezelf toch nog maar eens achter de oren krabben.