Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 feb 2004 16:12

Ik hou van dr Love!

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 feb 2004 18:34

rosekapje schreef:Lieve Gandalf

Ja Gandalf, als het een korte naam is, is er inderdaad niks aan de hand, stel nou dat de naam wat langer is, bv. Catharina-Amalia, Beatrix Carmen Victoria ofzo :mrgreen: dan wordt het wat lastiger... Wat je dan zou kunnen doen is haar initialen in het kleine boompje kerven, stel nou dat je toch wil dat haar hele naam er in komt te staan, dan wacht je tot de boom wat groter wordt, of het meisje :wink:

tip 2. Ga verhuizen, zoek een huis op, waar een enorme boom in de tuin staat, let wel op of er al namen ingekerfd staan, zo ja, verder zoeken, of het moeten toevallig dezelfde namen zijn :mrgreen:

tip 3. Koop een dagboek, schrijf daarin wat je kwijt wilt, natuurlijk kan je er ook 1 bij ons bestellen in de $HOP, we hebben twee verschillende soorten, de ene is speciaal ontwikkeld voor mannen, hij is dan ook van hout gemaakt, jaja, zul je denken papier komt ook van de bomen, maar dit is echt anders. De bladzijden, hebben een echte mooie nerf, van de zeer zeldzame, overigens zelf gekweekte, I love-hout boom... Dit boekje is dan ook uitermate geschikt om van alles in te kerfen...
De tweede uitvoering (even voor de dames onderons). is er 1 met een hartvormig slot, op de kaft staat een foto van Dr. Vin en Dr. Columbus, (jaja, ook zelf gekwee ^%$# gemaakt) ze hebben daar overigens weer hun chickendales outfits aan :mrgreen:

Lieve Gandalf, ik hoop dat je wat met mijn tips kunt, zo niet, schroom niet om nog eens langs te komen in de praktijk, ik heb uiteraard nog wel meer methodes op de plank liggen :mrgreen:

Liefdevolle groet Dr. Rosekapje

Hoi Rosekapje,

Ik bestel hierbij zowieso het dagboek voor mannen. Kun je er ook een zakmes bij leveren voor het kerven? Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik én een boom in de voortuin heb waar ik een en ander in kan kerven én ik een mannendagboek heb, maar niemand van wie ik de naam cq. initialen ergens in kan kerven. Waar moet ik bij meisjes op letten om te zien of ze mij wel zien zitten als vriend? Volgens mij heb ik tot nu toe óf telkens net naar het verkeerde meisje gekeken, of ik zie de signalen die uitgezonden worden niet (er vanuit gaand dat dat wel gebeurt).
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2004 18:43

cash schreef:ha DrRosekapje,

Ik ben onderweg naar Twente, al een paar dagen zit ik nu op mn brommert en ben zojuist gestopt in Amersfoort. Dat ik nu kan mailen komt zo, er is hier een internetcafé annex stomerij.
kan ik gelijk mn sokken later cleaneren terwijl ik ff al mn mails doorlees.
ik hoop over een week wel te arriveren in Twente, maar sjonge zeg, wat is dat een end rijden!!

mn sokker zijn schoon, hoor ik net roepen!
groetjes alweer van Cash

He, lieve Cash

Ja, vertel mij wat, Twente is erg ver weg :mrgreen: :wink: . Wat leuk, dat je nu toch daadwerkelijk eens langskomt :roll: , ik kijk :shock: echt uit naar je komst en verheug me er enorm op. Ik heb eens zitten denken.... en ik dacht, wat zou je ervan vinden, om gelijk een paar dagen te blijven? Dan kan je meteen een beetje van de omgeving zien, kunnen we samen je brommert poetsen en nog eens flink verder werken aan die biografie van je, want ik heb nog een aantal vragen voor je. Overnachten is gen probleem hoor, we hebben al een plekje voor je vrij gemaakt in de koeienstal, is heerlijk warm daar :mrgreen: :lol: . Oh ennuh, je kan bij ons ook wel je sokken wassen, tenminste als het niet te hard vriest :mrgreen:
Maar je was al bij Amersfoort? nou dan ben je echt al een eind op weg :shock: 8)
Nou Cash, tot snel dan!

PS... je had je mail gelezen? Heb je mijn ecard nog gehad??? :oops:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2004 19:25

muis schreef:Hallo dr. Love!

Ik ben al een poosje verliefd op een jongen, maar ik durf het niet te laten merken. Ik ben veel te verlegen.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes muis

Lieve muis

Waar ken je hem van ,hoe vaak zie je hem, praat je veel met hem, doe je veel samen met hem? Hoe lang heb je de vlinders al, of hoe lang ben je al verliefd op hem? Ik kan het niet opmaken uit je post (ja een poosje… maar ik weet niet hoe lang dat is…. +/-)

Als je hem echt zo leuk vind en je wilt het hem toch laten weten, dan moet je je denk ik over je verlegenheid heen zetten. Verlegen zijn is niet erg, echt niet, iedereen heeft die momenten als hij/zij verliefd is. De een wat meer als de ander, maar toch. Zeg hem, dat je hem leuk vind. of vraag eens of hij zin heeft om samen wat met je te gaan doen, dus jullie met zijn tweeën. Je kan het hem ook via via laten weten, maar dat is een manier, die ik zelf nooit zo zie zitten (maar dat kan voor een ander misschien juist wel de manier zijn). Ik denk dat het ’t fijnst is, als je het gewoon zelf tegen hem zegt, misschien dat je hem eerst kunt peilen, over hoe hij jouw vind, maar misschien is hij wel net zo verlegen en durft hij niks te laten merken. Ook denk ik dat het een opluchting zal zijn, als je het hem hebt laten weten, hoe hij ook zal reageren, je hebt duidelijkheid en je bent eerlijk geweest!

Muis, ik hoop dat je wat met mijn antwoord kan, ik kan er niet meer en niet minder van maken, maar ik weet zeker dat mijn collega (s) ook nog wel wat van zich laten horen.

Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2004 19:38

bloempie19 schreef:
columbus schreef:*zit nu in hartvormig bubbelbad gevuld met rozenwater en rozenblaadjes en pakt de laptop er even bij*

Ha Bloempie,

De pijn is gezakt.......naar mn schouders en armen nu :( )

Ik weet het, ik weet het, het is geen makkelijke job al lijkt het soms wel zo, maar de dagelijkse praktijk uitvoeren is gewoon heel erg zwaar.

Zou je zo lief willen zijn om... :oops: mn schouders ook even in te smeren met die heerlijke olie? 8)

Het hoeft niet voor niets, je mag gerust die fooienpot leegmaken :lol:

Ja lach er maar om, ik weet ook wel dat Vin die fooienpot al leeg heeft gemaakt. :x Niet proberen om me te misleiden hé!! :wink:
Maar ik ben ook tevreden als je voor mij het bad laat vollopen met rozenwater en daar rozenblaadjes bij doet.
Maar ik wil er wel ook een wijntje bij hoor! :mrgreen:
Als ik dan helemaal zwoel en ontspannen :shock: uit bad kom, zal ik je armen en schouders masseren met die heerlijke olijfolie :wink: :mrgreen:

eeuuhhh..... Was het nou Dr. Vin, die de fooienpot leeg had gemaakt :mrgreen: :oops: :roll: :wink:

Bloempie, als je klaar ben met de olijfolie, wil je die dan aan mij geven, ik heb namelijk uit betrouwbare bron vernomen, dat je daar heeeeeeeeeel goed een brommert mee kunt poetsen :oops: :wink:
Alvast bedankt!! :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2004 19:45

essieee schreef:Ik hou van dr Love!

Lieve Essieee,

Bedankt voor deze fijne opmerking :oops: :lol:
Weet dat we ook van jou houden! Ik wil je ook nog bedanken voor de mooie bos bloemen die we van je hebben gekregen! We genieten ervan! :lol:

Als je zin hebt om eens langs te komen, je bent van harte welkom hoor! Ennuh, we moeten ook nodig eens een afspraak maken om die trouwjurken te gaan bekijken (jij wou toch met mij mee... trakteren op mijn collega's kosten :lol: :mrgreen: )

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 feb 2004 20:15

Gandalf schreef:Hoi Rosekapje,

Ik bestel hierbij zowieso het dagboek voor mannen. Kun je er ook een zakmes bij leveren voor het kerven? Nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik én een boom in de voortuin heb waar ik een en ander in kan kerven én ik een mannendagboek heb, maar niemand van wie ik de naam cq. initialen ergens in kan kerven. Waar moet ik bij meisjes op letten om te zien of ze mij wel zien zitten als vriend? Volgens mij heb ik tot nu toe óf telkens net naar het verkeerde meisje gekeken, of ik zie de signalen die uitgezonden worden niet (er vanuit gaand dat dat wel gebeurt).

Lieve Gandalf,

Tuurlijk kan er ook een zakmes bijgeleverd worden, geen enkel probleem, en wat voor 1 :lol: Het is de allernieuwste uitvinding in de $HOP, I love kerfing zakmes... Op het moment dat jij begint met een naam te kerven in het hout, of het nou in je dagboek is, in de niet al te grote boom in je voortuin, of toch de voordeur, licht het mes rood, en begint het te knipperen, zoals je zult begrijpen is het mes ook in een speciale hartvorm uitgevoerd. Je zult het niet geloven, maar ook tijdens het kerven gaat hij een super romantisch melodietje spelen... namelijk de Dr. Love tune...

Gandalf, ook ik ga ervanuit dat er meisjes zijn die jouw leuk vinden en dan ook wel signalen uitzenden naar jou. Wat denk ik het punt was, tussen jou en die meisjes, dat het waarschijnlijk niet wederzijds was, dus nog niet de vonk over gevlogen. Want dat is natuurlijk erg belangrijk, je moet elkaar leuk vinden en het moet niet zo zijn, dat het van 1 kant komt, dus ik raad je ten diepste af, om op zoek te gana naar dat ene meisje dat jouw al leuk vind en die jij tot nu toe nog niet zag staan... of die vonk moet er toch komen.

Lieve Gandalf, ik heb er vertrouwen in, dat dat meisje op je pad komt!
Dus jij krijgt zeker wat te kerven! :lol:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 feb 2004 20:30

rosekapje schreef:

Lieve Essieee,

Bedankt voor deze fijne opmerking :oops: :lol:
Weet dat we ook van jou houden! Ik wil je ook nog bedanken voor de mooie bos bloemen die we van je hebben gekregen! We genieten ervan! :lol:

Als je zin hebt om eens langs te komen, je bent van harte welkom hoor! Ennuh, we moeten ook nodig eens een afspraak maken om die trouwjurken te gaan bekijken (jij wou toch met mij mee... trakteren op mijn collega's kosten :lol: :mrgreen: )

ja heel erg bedankt voor deze gave uitnodiging. Alleen een klein probleempje, hij heeft nog geen ja gezegd?!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 feb 2004 20:59

Esssiee, ik snap het wel, denk ik :wink:
en nog bedankt dat je ons af en toe ff bezig houd! :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 feb 2004 21:18

columbus schreef:

Esssiee, ik snap het wel, denk ik :wink:
en nog bedankt dat je ons af en toe ff bezig houd! :)

ja er zijn wel wat mensen gelukkig die me snappen. En geen zorgen, ik verwacht binnenkkort wel weer een probleem op jullie gebied, dus er blijft werk aan de winkel!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 feb 2004 21:49

muis schreef:Hallo dr. Love!

Ik ben al een poosje verliefd op een jongen, maar ik durf het niet te laten merken. Ik ben veel te verlegen.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes muis

hoi Muis,

weet je, Dr.Columbus was vroeger ook altijd verlegen! Alleen, door mn werk kon ik niet verlegen zijn, en wat deed ik dan? Ik deed net alsof ik niet verlegen was. Dat is een kwestie van toneel, in het begin gaat niet zo makkelijk, mensen hebben het soms door, dat is niet erg. Na een tijdje net alsof je niet verlegen bent gedaan te hebben, groei je in die rol en na een tijdje is het een automatisme.
In je aard blijf je verlegen maar geloof me, je merkt er zelf niets meer van!
En, wat die jongen betreft, zeg gewoon eerlijk tegen hem, joh, ik wil heel even met je praten. zeker weten dat hij dat niet negeert. dan spreek je hem even en zegt gewoon wat je van hem vind. ook al is het moeilijk,hij zal het begrijpen.
en als het een goeie jongen is, dan vind hij het niet erg als je hem dat verteld.
hij zal ook eerlijk wezen, dat is het beste.

is die jongen een hork eerste klas? dan kan je em beter verrmijden!

maar doe net alsof je barst van zelfvertrouwen!
Wees geen MUIS maar een TIJGER! :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 feb 2004 21:55

INTERN BERICHT AAN ALLE COLLEGA'S

de tekeningen van de nieuwe praktijk zijn klaar.
binnekort word gestard met de nieuwbouw, als jullie de tekeningen goedgekeurd hebben.

Het ziet er als volgt uit, binnekort zitten we gezellig in een hooiberg, ultramodern, maar van buiten in ouderwetse stijl, van vroeger zeg maar.
en!! jaha!!!! er komt een..jippiieeee!!!!... hooizolder!!!! :lol:

de hooiberg is hét symbool van de liefde (bedrijven) :mrgreen:

Refoweb Dr.Love praktijk 'de Hooiberg' , hhhmm, klinkt goed, ligt lekker in de mond, die naam :)

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 feb 2004 22:19

rosekapje schreef:Gandalf, ook ik ga ervanuit dat er meisjes zijn die jouw leuk vinden en dan ook wel signalen uitzenden naar jou. Wat denk ik het punt was, tussen jou en die meisjes, dat het waarschijnlijk niet wederzijds was, dus nog niet de vonk over gevlogen. Want dat is natuurlijk erg belangrijk, je moet elkaar leuk vinden en het moet niet zo zijn, dat het van 1 kant komt, dus ik raad je ten diepste af, om op zoek te gana naar dat ene meisje dat jouw al leuk vind en die jij tot nu toe nog niet zag staan... of die vonk moet er toch komen.

Hoi Rosekapje,

Het is bij mij meer andersom, dat ik een aantal meisjes erg leuk vind :oops: , maar bij hen geen signalen opmerk. Zoals ik al eerder schreef kan dit zijn omdat ik telkens net naar de verkeerde kijk, of dat ik er geen oog voor heb. Er kan er bij hen best 1 tussen zitten die mij ook ziet zitten, maar die dat minderr duidelijk laat merken. Waar moet ik dan op letten? Ze hebben wel eens tegen me gezegd dat de signalen die ik in het verleden uitzond duidelijk merkbaar waren, dus daar zal het ook nu niet aan liggen denk ik. Graag nog wat aanvullende tips/inzichten.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 feb 2004 22:40

bloempie19 schreef:Er zijn verschillende reacties binnengekomen op de vraag hoe uw eerste zoenervaring was.
Veel mensen wilden deze ervaring wel met ons delen, alleen jammer genoeg niet op het internet.
Gelukkig durfde mevrouw C. uit B. haar ervaring wel met andere refowebbers te delen.
Haar advies luidt: Maak er nooit zo'n blunder van als ik :!:

Mevr. C. uit B. aan het woord:
Ik was, toen ik 15 jaar was mee met een HGJB-kamp. Een heel gezellig kamp! Er waren echter bijna alleen maar pubers op het kamp, die voor het eerst zonder ouders op vakantie waren en daar eens lekker van wilden gaan genieten. Je raad het al: Door te zoenen natuurlijk!
Nou zal je zeggen: Daar is toch niets mis mee? Iedereen moet het tenslotte leren... :roll:
Maar wat als je een jongen uitkiest, die al 10 meiden heeft gezoend en jij nog geen één?? :?
Nou, ik dacht dat ik de oplossing had gevonden: Er op los zoenen, zoals hij nog nooit heeft meegemaakt!
En dat deed ik...
Het gevolg was, dat hij na een paar minuten stopte en vroeg of ik wat minder hard wilde zoenen, want ik vrat hem bijna op :oops: :oops:
Ik heb daarna maar wat rustiger aan gedaan. Al was dat wel heel moeilijk, want hij was gewoon om op te vreten... :wink:
Ik moet er ook nog bij zeggen: Zorg dat je je ogen dicht doet als je zoent! Ik vergat dat te doen. En we waren in een drukke winkelstraat op een bankje aan het zoenen. Ik zag een meisje van een jaar of drie naar ons kijken. Toen dacht ik opeens: Er klopt iets niet! Volgens mij moet ik mijn ogen dicht doen! (Vooral toen ik de jaloerse blikken van dat meisje in haar ogen zag.. Tja, tegenwoordig begint het steeds jonger...)Ik hoop dat je nu geleerd hebt hoe je het niet moet doen! :mrgreen:

Met vriendelijke groeten,
C. uit B.

Dat is heel herkenbaar! :D
Ik heb dat altijd als er jochies van pakweg 17/23 jaar kijken als ik met een meisje zoent 8) :lol:
Maar wat wil je 8) al dat cursus materiaal dat ik heb geschreven over zoenen, heb ik allemaal tot uitentreure getest :P

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 21 feb 2004 23:33

mensen en potloden,

Na een spoedcursus Liefde en daar bij de door mij begeleide intensieve ondersteuning :mrgreen: 8) , vooral het prakticum gedeelte was erg zwaar, kan ik u blij maken met het feit dat Assistente Bloempie geen Assistente meer is.
Tegen wil en dank hebben we haar maar tot dokter genoemd, mede dankzij haar niet nader te noemen speciale kwaliteiten, :P omdat we de enorme vraag vragen :roll: bijna niet aankunnen, gezien ook drVin ff ertussenuit is.

Dr.Bloempie, klinkt ook 'cool'

Terug naar “Archief”