quote="Marieke1984"
Dus wanneer een mens zich tot God mag bekeren, is dat door en in Jezus Christus en om Hem alleen, buiten Zijn licht is er duisternis in ons hart,
Soms begrijp ik jou antwoorden niet????.....beweer ik iets anders ????
en kunnen en willen wij dit ook niet, dat ervaart de oude mens eenmaal als God Christus heeft ingeplant in het hart,
Hand.2: 37-38
Toen zij dit hoorden, werden zij diep in hun hart getroffen en zij zeiden wat moeten wij doen?
En petrus antwoordde hun; Bekeert u en een ieder van u late zich dopen op de naam van
Jezus Christus, tot vergeving van uw zonden en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
Hier is God aan het werk, want zij werden diep in hun hart getroffen, maar de Heilige Geest
wordt pas door een mens ontvangen als hij zich bekeerd heeft.
dat ze het zelf niet kunnen maar wel willen, door de wil van Christus.
Dan komt dat niet omdat een mens het wil maar omdat God het wil om Christus.
Dus het is toch God die mensen wil redden, ik dacht dat het alleen het uitgelezen groepje
was die in de kerk zat, dat bedoel je dus niet.
En je hebt me nog niet geantwoord op mijn vraag wat je vind van Jes.65
Nee nee je gaat opzoek naar teksten die bewijzen dat God toch anders is en dat helemaal
past in jouw beeld van god.
Jammer want ik blijf er bij dat beide kanten waar zijn en dat we niet de nadruk moeten leggen
op één kant van onze God.
Gods Geest werkt in een mens, waar het besef in een mens er nog niet eens hoeft te zijn, maar waar het pas later zichtbaar word wat God in het leven heeft gedaan, niet omdat er zelf om werd ge!
vraagd!
Ik ga het spelletje stoppen met jou het is een schermen met teksten geworden, één ding zal
ik nooit met je eens worden, dat als de mens vraagt om genade, God die geeft en van harte
En niet zoals ik van jou lijkt te lezen met een soort tegenzin.
Je blijft alleen de teksten citeren alsof God een soort tiran is die mensen uitkiest en mensen
verstoot, want dat is zo als alles Gods werk is, omdat je maar één kant benadert van onze God.
Ik heb een totaal ander Beeld van God en dat Beeld zie ik in Jezus Christus, iedereen mocht
komen, voor zondaren is Hij gekomen, maar wel waarschuwt Hij ons dat we niet twee heren
kunnen dienen dus als je komt moet dat voor 100% zijn.
Marieke het ga je goed ik antwoord niet meer want ik wordt depressief van jouw antwoorden
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.