Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor jeepeecee » 09 jun 2011 09:40

Fijn Haai, dat je nu al merkt dat het beter gaat.

Hopelijk blijft het bij marijn ook goed gaan!

@ iedereen: tot over 2 weken, wij zijn met vakantie 8)
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2011 13:13

jeepeecee schreef:Fijn Haai, dat je nu al merkt dat het beter gaat.

Hopelijk blijft het bij marijn ook goed gaan!

@ iedereen: tot over 2 weken, wij zijn met vakantie 8)

Leuk, veel plezier!
Net terug van de opticien. Doorgestuurd naar het oogziekenhuis voor meer testen en behandeling :? Schijnt voornamelijk door zijn leeftijd te komen hoor, dat ze 'm doorsturen. Maar met een bril alleen schijnt hij niet geholpen te zijn. Dus we wachten af!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jun 2011 13:17

Spannend, Laura!
Denk je dat ze ook denken aan afplakken etc.? En het klopt inderdaad dat jonge kinderen eerst door een oogarts gezien moeten worden voor ze een bril krijgen. Onze oudste kreeg een bril toen hij een jaar of 8 was en moet nu elk half jaar / jaar terug op controle. Dat hoeft dan niet altijd bij de oogarts zelf, maar bij de orthoptiste in het ziekenhuis.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2011 13:24

Ja, ik denk het wel. Wel grappig want ik had dat ook toen ik klein was ;) Dat was ook een reden dat de opticien wilde doorsturen, omdat we zijn voorgeschiedenis niet weten, we weten niet of er wat in zijn biofamilie zat ofzo. Maar goed, tot nu toe is hij extreem verziend (volgens mij zag ik +7 op het papiertje :shock: ).

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jun 2011 14:05

Wow, dat is echt veel! +1,5 is normaal volgens mij tot een jaar of 6, daarna schuift het als het goed is op richting de 0. Onze zoon schoot door naar onderen en had op z'n 8e -2. Nu gaat het niet heel erg hard meer terug; 'k geloof dat hij nu op -2,5 zit.
Fijn i.i.g. dat je doorgestuurd wordt, een oogarts ziet vrij snel of en welke problemen er spelen. Zeker als je - zoals in jullie geval- daar niks over weet van z'n biofamilie is dat een prettig idee.
Een tip: neem een zonnebril mee naar het ziekenhuis, want als hij moet druppelen kan hij erna waarschijnlijk weinig licht verdragen en is het heerlijk als t'ie dan een bril heeft om op te zetten (maar dat weet je misschien zelf al lang :wink: ...)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 jun 2011 14:52

@Laura: wat goed, dat je gegaan bent! Zo'n doorverwijzing zou hier ook heel normaal zijn, hoor. Heeft ook te maken met het aanpassingsvermogen van het oog, je kunt zo'n ukkie niet echt goed opmeten. Het is moeilijk echt goed te meten zonder druppelen, volgens mij. Wij vonden dat oogonderzoek weinig voorstellen, eigenlijk, van de druppels heeft zoonlief niet echt last gehad en het hele apparaat om zijn ogen door te meten vond hij wel interessant en hij moest er steeds om lachen.

Maar waarom zou een bril alleen niet genoeg zijn? Er zijn toch veel meer kindjes met een hele grote + afwijking en dat groeit dan vanzelf wel weer een beetje bij (tot op zekere hoogte)? Wat zouden ze nog meer kunnen doen dan een bril?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2011 15:05

wel goed om het te laten onderzoeken Laura!

Hier is Jurian weer goedgekeurd door de dokter van het CB. Het is zo'n beetje een jaar geleden dat hij is geweest. alles was goed, ze had al snel door dat hij de oren van ons hoofd kletst, de blokkentoren was zo gebouwd en ook alle vormen gingen meteen goed in de vormenstoof.
Het niet eten van groenten en aardappels was geen probleem, gewoon doorgaan zoals we nu al anderhalf jaar doen. Aan het eind zei ze dat hij wel snel was in zijn ontwikkeling, en het slaat nergens op, want daar kan ik niks aan doen, maar ik was toch wel een beetje trots :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jun 2011 15:26

@ MissF: fijn dat het goed gaat met Jurian, en een beetje trots mag je best zijn op je mooie kerel!
@ Laura: goed dat het onderzocht wordt!

KMoet over een dag of 10 geloof ik weer naar het CB met J., ben benieuwd hoe hij is gegroeid, volgens mij wel prima :). Het is een heerlijk kereltje, echt genieten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2011 16:00

Galateia schreef:Maar waarom zou een bril alleen niet genoeg zijn? Er zijn toch veel meer kindjes met een hele grote + afwijking en dat groeit dan vanzelf wel weer een beetje bij (tot op zekere hoogte)? Wat zouden ze nog meer kunnen doen dan een bril?

Als zijn oogspieren enorm lang zijn (zijn oogbol gaat ook alle kanten op) willen zij ze nog wel eens operatief inkorten, dat is bij mijn zwagertje ook gebeurt. Maar dat kon de opticien natuurlijk niet zien zo. En misschien oogje afplakken als het lui is...maar dat valt allemaal mee natuurlijk. Was aan het grappen met manlief dat ik ook een bril wil, aangezien ik straks in de minderheid ben :)
Overigens hier even helemaal pet met de zindelijkheid. Hij ging 'eindelijk' alles op de wc doen, geen ongelukjes niets en sinds papa weg is (maandagavond) staat 'ie soms gewoon in de kamer te plassen en het interesseert hem niet eens :? Hoop niet dat dat iedere keer gaat gebeuren als papa weg is!
@Sophie77: 'toevallig' mocht hij vandaag een nieuwe zonnebril kopen. Had 'm centjes gegeven en hij moest zelf naar de kassa en betalen. Helemaal trots was 'ie :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 jun 2011 19:00

@ Haai: Fijn dat het goed gaat!!
@ Laura: je bent dus niet voor niets geweest.
@ JPC: geniet van je vakantie.

Hier een meisje dat 2 weken lang een engeltje was. Alleen maar lief, rustig, vrolijk en gezellig. Vanmorgen om 9.30 ging de knop om... wilde niet meer zelf spelen en jengelen enz.. Toen ik met haar met duplo ging spelen hebben wel dik een uur gespeelt, niets aan de hand. Toen uurtje naar de speeltuin, waren andere kinderen, niets aan de hand.
Maar vanmiddag uit bed... feest.. niet dus #-o We gingen even uit eten, in de speelhoek waren kids, heerlijk gespeeld.
Ze wil gewoon niet alleen zijn en alles samen doen... zal er wel even bijhoren.... :-oo
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 jun 2011 20:22

Onze zoon heeft 't meeste last van een gedruppeld oog als het een lichte, zonnige dag is. Bij somber, donker weer is het een stuk minder erg.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 jun 2011 21:26

fijne vakantie jpc!

fijn dat er nu goed naar gekeken wordt laura, best een beetje spannend wat er zal gaan gebeuren ook.

missf, tuurlijk mag je best trots zijn op je ventje! heel herkenbaar, je vindt het toch leuk als ze de dingen die ze zouden 'moeten kunnen', ook daadwerkelijk doen.
vind het wel eens moeilijk als een moeder van een kind dat minder vlot is dan em, haar helemaal prijst omdat zij al zoveel praat en weet. soms lastig om een houding daarin aan te nemen ofzo..

het was vanmorgen zo geweldig hier.. manlief had gisteravond meteen de trampo maar in elkaar gezet. ze kwam vanmorgen uit bed en zag em staan door de tuindeuren. begon helemaal te glimmen en te springen: 'tamponine, tamponine!'. toen naar mij: mama, mag deur open? haha. nou, meteen er maar op natuurlijk. ze vond het helemaal geweldig! bleef maar roepen 'kijk es mama, mooi hè' :8>
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 jun 2011 21:36

Leuk vpk dat ze zo enthousiast is.
Haai, fijn dat het goed is gegaan en dat het al wat heeft geholpen.
ppm, hopelijk is het buisje er niet bij Marijn uitgegaan en hoeft het niet weer.
Sterretje, sterkte met deze fase, laat het maar snel voorbij gaan, je kunt niet altijd de hort op.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jun 2011 06:01

dacht dat het misschien wel ertui was maar hij is weer rustiger, dus misschien last van de wind.. of weet ik het.

Ze weten op het kdv dat ze hem ook in de gaten moeten houden. Al drie jaar staat daar een boekenrekje op de grond, dat daar veel boekjes inkunnen door een strapwijssysteem. Nog nooit heeft er ook maar een kind aangedcht om daar op te klimmen, en meneertje staat er bovenop! :shock: :lol: moet stiekum wel lachen hoor, grappige hier is, marijn vind dingen uit, kwa klimmen en klauteren, julia doet hetna.. haha.. vaak is het andersom!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 09:18

Knap van Marijn hoor! Ik ken dat bij onze kinderen helemaal niet. Voordat die gaan bewegen spreken ze volzinnen :lol: . C. begint nu losse pasjes te zetten. Niet te veel en te grote afstanden, maar het begin is er. Ze begint al wel zinnetjes ( 3/4 woorden )te vormen met praten....echt heel grappig.

Terug naar “Archief”