islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 12:56

Het lukte mij en anderen prima zonder Jezus.
Maar dan moet je wel eerst aan jezelf toegeven dat jezelf verantwoordelijk bent. En niet Eva of de Duivel. Ook jij bent tot vreselijke dingen instaat en zolang je je daar bewust van blijft en wat het met anderen doet. Zal je dat kunnen overwinnen, inclusief je haat voor Islam.

De joden zijn ook ouder dan het Christelijke geloof? en geloven dacht ik ook niet dat Jezus was wie je zelf denkt dat hij is.
Waarom niet de Joden lasteren?
Laatst gewijzigd door RogierV op 07 jun 2011 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 12:59

Mortlach schreef:Hahaha, wat een naief en idealistische kijk op je medechristenen. Je zou op youtube eens filmpjes moeten bekijken van wetenschappers die hun 'christelijke' fan mail voorlezen. Ook de site FSTDT.com is erg verhelderend.

Ach, er zijn nou eenmaal óók christenen die dwalen.

Mortlach schreef:Alleen hebben we al laten zien dat je met die kritiek enkel verharding teweeg brengt.

In jouw beleving, Mortlach, in jouw beleving. Je hebt daar nog geen enkel bewijs van laten zien. Bovendien moeten we ons sowieso hoe dan ook standvastig opstellen, want anders gaan de zaken alleen maar van kwaad tot erger. Zie de escalatie die uiteindelijk tot de Tweede Wereldoorlog leidde. Voorkomen is beter dan genezen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 13:05

RogierV schreef:Het lukte mij en anderen prima zonder Jezus.

Weet je wel heel zeker dat je het niet nóg beter zou doen als je de Here Jezus in je hart zou sluiten?

RogierV schreef:Zal je dat kunnen overwinnen, inclusief je haat voor Islam.

Noem mij eens één reden waarom ik liefde zou moeten voelen voor iets dat gebouwd is op leugens. Waarom vind jij, RogierV, dat ik de leugen zou moeten liefhebben? Wat is dat voor waanzin?

RogierV schreef:De joden zijn ook ouder dan het Christelijke geloof? en geloven dacht ik ook niet dat Jezus was wie je zelf denkt dat hij is. Waarom niet de Joden lasteren?

Een goed christen lastert zijn medemens niet, maar waarschuwt wèl tegen dwaalwegen.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2011 13:09

Eerbied schreef:Ach, er zijn nou eenmaal óók christenen die dwalen.

Ik voel een 'No True Scotsman' aankomen.

Alleen hebben we al laten zien dat je met die kritiek enkel verharding teweeg brengt.

In jouw beleving, Mortlach, in jouw beleving. Je hebt daar nog geen enkel bewijs van laten zien. Bovendien moeten we ons sowieso hoe dan ook standvastig opstellen, want anders gaan de zaken alleen maar van kwaad tot erger. Zie de escalatie die uiteindelijk tot de Tweede Wereldoorlog leidde. Voorkomen is beter dan genezen.[/quote]

Maar je neemt het moslims die precies dezelfde houding aannemen wel kwalijk... meten met twee maten heet dat, geloof ik.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 13:14

Mortlach schreef:Maar je neemt het moslims die precies dezelfde houding aannemen wel kwalijk... meten met twee maten heet dat, geloof ik.

Ik weet niet waar je het over hebt of waar je dat vandaan haalt. Ik neem niemand iets kwalijk, maar ik wijs wèl op dwaalwegen waartoe satan ons wil verleiden. De islam is een voorbeeld van zo'n dwaalweg.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 14:04

meribel schreef:ik denk dat bijv. wilders dat op een verkeerde manier doet, op die manier jaag je mensen juist het extremisme in. Ik denk dat hij op zijn manier geen enkele moslim ontmoedigt, maar juist motiveert om zich extremer op te stellen.

Eerbied schreef:Waarom denk je dat?

observatie. Ik zie moslim dames zonder hoofddoek hun hoofddoekje aantrekken gewoon omdat er kritiek op is, zoals mortlach verder zegt, druk geeft tegendruk, dat is bij alles zo ( kijk maar, ik probeer jou nu te overtuigen van iets en je gaat alleen maar met je hakken in het zand )

Verder is het onmogelijk om de mensen niet te schofferen maar wel hun god ( ook al is het geen echte god )

Rogierv ( ja, sorry maar je bent nu een mooi voorbeeld ) kwetst mij bijv. ook persoonlijk door negatief over mijn God te praten, maar zijn bedoeling is alleen mijn God die volgens hem niet bestaat te kwetsen en mij als persoon te respecteren. Dat kan niet, daarvoor ben ik te verbonden met mijn God. Zo werkt het ook bij moslims.

Betekent niet dat je niet een dialoog met ze moet aangaan, maar ik ken een dominee ( ex-moslim ) die in die wereld werkt( als evangelist ) , hij verteld je begint met respect tonen en overeenkomsten zoeken, dát is het begin van de dialoog anders ben je een moslim meteen kwijt.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 14:35

meribel schreef:observatie. Ik zie moslim dames zonder hoofddoek hun hoofddoekje aantrekken gewoon omdat er kritiek op is,

Ik betwijfel of dat de hoofdreden is. Als dat werkelijk een reden is dan is dat nogal kinderachtig en niet iets om trots op te zijn.

meribel schreef:zoals mortlach verder zegt, druk geeft tegendruk, dat is bij alles zo

Niets doen en alles maar op zijn beloop laten leidt helemaal nergens toe. Daar waar meningsverschillen heersen is het goed dat er open, eerlijk en vrij over van gedachten gewisseld wordt en kàn worden. Als dàt kan dan heerst er een gezond klimaat. Als niemand meer kritiek durft te uiten ontstaat er een sinister en wezensvreemd klimaat, zoals in het communistische Noord-Korea bijvoorbeeld.

meribel schreef:kijk maar, ik probeer jou nu te overtuigen van iets en je gaat alleen maar met je hakken in het zand

Wat een overdreven kwalificatie. Ik zeg gewoon wat ik denk en geef gezonde tegenargumenten.

meribel schreef:Verder is het onmogelijk om de mensen niet te schofferen maar wel hun god ( ook al is het geen echte god )

Er is niets dat de Almachtige kan deren.

meribel schreef:hij verteld je begint met respect tonen en overeenkomsten zoeken, dát is het begin van de dialoog anders ben je een moslim meteen kwijt.

Je kunt uiteraard respect tonen voor datgene wat er ondanks hun satansideologie nog aan goede menselijke eigenschappen bij hen is overgebleven en proberen dit goede in hen te versterken. Voor hun satansideologie hoef je echter op geen enkel moment en op geen enkele wijze respect te tonen.
Laatst gewijzigd door Eerbied op 07 jun 2011 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2011 14:36

meribel schreef:Betekent niet dat je niet een dialoog met ze moet aangaan, maar ik ken een dominee ( ex-moslim ) die in die wereld werkt( als evangelist ) , hij verteld je begint met respect tonen en overeenkomsten zoeken, dát is het begin van de dialoog anders ben je een moslim meteen kwijt.

Dat is natuurlijk al bekend sinds de Griekse klassieken: als je wilt dat je publiek je boodschap hoort, zul je eerst moeten zorgen dat ze naar je willen luisteren. Beginnen met 'Ik zal je eens precies vertellen wat jij allemaal fout doet' is daarvoor geen goede strategie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 14:43

maar misschien bij Eerbied wel heel effectief? :?

Ik moet denken aan Paulus:

19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen. 20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus. 22 Voor de zwakken ben ik zwak geworden om hen te winnen. Ik ben voor iedereen wel íets geworden, om in elke situatie althans enkelen te redden. ( 1 kor 9 )

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 15:20

De Here Jezus heeft de hoogste waarheid en Hij heeft gezegd:

Geef wat heilig is niet aan de honden en gooi je parels niet voor de zwijnen; die zouden ze maar met hun poten vertrappen, zich omkeren en jullie verscheuren.
(Matteüs 7:6)

Die verscheuring hebben we in de Tweede Wereldoorlog duidelijk kunnen waarnemen.

En hoeveel christenen zijn er inmiddels al wel niet in islamitische landen verscheurd?
Laatst gewijzigd door Eerbied op 07 jun 2011 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 15:26

De Nuancering, ik kan niet zeggen dat God niet bestaat Meribel. De god van de Bijbel is alleen zeer onwaarschijnlijk.

Verder is het onmogelijk om de mensen niet te schofferen maar wel hun god ( ook al is het geen echte god )

Tuurlijk wel of je je daarbij aangesproken voelt komt uit jezelf of niet? Er word een idee neergesabeld, hoezeer je jezelf verbonden voelt met dat idee het is je eigen keus om dat te verdedigen. Dat zou betekenen dat ik me geschoffeerd zou voelen als iemand mijn idee afkraakt. Mischien verdient mijn idee het helemaal om afgekraakt te worden dan leer ik r zelf ook van.

Pas als we iets als een onfeilbare waarheid gaan zien onstaan er problemen, hoe kan je iemands idee/argument aanvallen als zij zelf overtuigd zijn van die heilige waarheid? Dat kan niet. Dat vind ik ook het enge van dat dogmatische geloven.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 18:09

@rogier,
je hebt helemaal gelijk, dat ik me daarbij aangesproken voel komt zeker uit mezelf, door die diepste verbondenheid. Ik zie God namelijk als onfeilbare waarheid. en idd geen enkel argument heeft bij mij zin.

En aan de andere kant snap ik dat jij dat niet snapt, en wil ik je alles uitleggen maar ga ik je niet proberen te overtuigen, ( beste aanpak bij moslims lijkt mij ook ) vandaar dat ik ook niet reageer ( ik gebruikte je nu even als voorbeeld ) als ik me gekwetst voelt, daar zitten uiteraard grenzen aan ( bijv. ik zou iemand wel aanspreken als hij vloekt in mijn bijzijn, maar ik ga aan de andere kant youp vthek geen boze brief sturen, die zap ik gewoon weg )

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 18:11

Eerbied schreef:De Here Jezus heeft de hoogste waarheid en Hij heeft gezegd:

Geef wat heilig is niet aan de honden en gooi je parels niet voor de zwijnen; die zouden ze maar met hun poten vertrappen, zich omkeren en jullie verscheuren.
(Matteüs 7:6)

maar eerst moet je erachter komen of het zwijnen zijn ( zeer ongemakkelijke vergelijking maar ik bedoel het niet kwetsend )
daar kom je pas achter na een dialoog, niet een monoloog tegen iemand aan gericht.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 18:28

meribel schreef:daar kom je pas achter na een dialoog, niet een monoloog tegen iemand aan gericht.

Wie heeft hier geopperd dat je een monoloog zou moeten houden? Niemand hier toch? Dus vanwaar die opmerking?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jun 2011 19:06

meribel schreef:En aan de andere kant snap ik dat jij dat niet snapt, en wil ik je alles uitleggen maar ga ik je niet proberen te overtuigen, ( beste aanpak bij moslims lijkt mij ook ) vandaar dat ik ook niet reageer ( ik gebruikte je nu even als voorbeeld ) als ik me gekwetst voelt, daar zitten uiteraard grenzen aan ( bijv. ik zou iemand wel aanspreken als hij vloekt in mijn bijzijn, maar ik ga aan de andere kant youp vthek geen boze brief sturen, die zap ik gewoon weg )

Kijk, dat doe ik nou ook: ik vertel hoe ik er over denk en luister wat een ander er over te zeggen heeft. Het is niet aan mij om anderen te dwingen mijn geloof aan te nemen en ik weiger andermans geloof aan te nemen onder dwang. Geloof is een relatie met God en ik heb geen behoefte aan mensen die zich met mijn relatie met God (of met mijn echtgenote) bemoeien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Open forum”