meribel schreef:ik denk dat bijv. wilders dat op een verkeerde manier doet, op die manier jaag je mensen juist het extremisme in. Ik denk dat hij op zijn manier geen enkele moslim ontmoedigt, maar juist motiveert om zich extremer op te stellen.
Eerbied schreef:Waarom denk je dat?
observatie. Ik zie moslim dames zonder hoofddoek hun hoofddoekje aantrekken gewoon omdat er kritiek op is, zoals mortlach verder zegt, druk geeft tegendruk, dat is bij alles zo ( kijk maar, ik probeer jou nu te overtuigen van iets en je gaat alleen maar met je hakken in het zand )
Verder is het onmogelijk om de mensen niet te schofferen maar wel hun god ( ook al is het geen echte god )
Rogierv ( ja, sorry maar je bent nu een mooi voorbeeld ) kwetst mij bijv. ook persoonlijk door negatief over mijn God te praten, maar zijn bedoeling is alleen mijn God die volgens hem niet bestaat te kwetsen en mij als persoon te respecteren. Dat kan niet, daarvoor ben ik te verbonden met mijn God. Zo werkt het ook bij moslims.
Betekent niet dat je niet een dialoog met ze moet aangaan, maar ik ken een dominee ( ex-moslim ) die in die wereld werkt( als evangelist ) , hij verteld je begint met respect tonen en overeenkomsten zoeken, dát is het begin van de dialoog anders ben je een moslim meteen kwijt.