@eerbied,
nogmaals de vraag, wat is een concreet voorbeeld van verwerpen? Wat bedoel je precies met verwerpen?
als je denkt dat ik waarde hecht aan de islam, nee natuurlijk niet, voor mij is dat net zo vals als andere niet-christelijke godsdiensten,
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:Wat bedoel je precies met verwerpen?
meribel schreef:ik denk dat bijv. wilders dat op een verkeerde manier doet, op die manier jaag je mensen juist het extremisme in. Ik denk dat hij op zijn manier geen enkele moslim ontmoedigt, maar juist motiveert om zich extremer op te stellen.
Mortlach schreef:Hoe bereid zijn jullie je te laten overtuigen van jullie ongelijk.
Mortlach schreef:het is aan niemand om andermans geloof onderuit te schoffelen.
Mortlach schreef:Nee, de hakken gaan direct metersdiep in het zand.
Mortlach schreef:Hebben jullie echt het idee dat het met moslims anders zal gaan?
RogierV schreef:Maak eerst maar eens hard dat Satan bestaat.
Zie jij zwaartekracht? Zoals ook bepaalde mensen de duivel zien terwijl zij bepaalde dingen observeren, zo zie ook jij zwaartekracht door te observeren wat er gebeurd als er een appel uit de boom valt.RogierV schreef:Ik bedoel hard maken. met bewijs dus empirische observatie fysieke realitiet dat soort mythes.
RogierV schreef:Ik bedoel hard maken. met bewijs dus empirische observatie fysieke realitiet dat soort mythes.
Eerbied schreef:Christenen gebruiken rustige en redelijke argumenten om kritiek op het christendom te weerstaan.
Dat klinkt nogal dogmatisch, vind je niet? Dus jij vindt dat er op een valse religie geen kritiek mag zijn? Ik denk juist dat er vlijmscherpe kritiek op losgelaten moet worden om mensen de ogen te openen.
De christenen die ik ken laten zich echt niet zo gemakkelijk uit het veld slaan, omdat zij sterk staan in hun geloof.
Als je met alle geweld leugens moet verdedigen dan ben je veel meer geneigd tot agressie en onderdrukking, omdat het doel dan is om ten koste van alles te voorkomen dat die leugens ontmaskerd worden.
Als je weet dat je de waarheid aan je zijde hebt kun je elke aanval rustig en redelijk weerstaan en hoef je je niet te verlagen tot methoden die mensen gebruiken die leugens willen verdedigen.
RogierV schreef:Ik denk dat mensen kwaad doen.
RogierV schreef:de enige manier om hebzucht te stoppen is kennis en daardoor wijsheid.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten