islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 09:40

@eerbied,
nogmaals de vraag, wat is een concreet voorbeeld van verwerpen? Wat bedoel je precies met verwerpen?

als je denkt dat ik waarde hecht aan de islam, nee natuurlijk niet, voor mij is dat net zo vals als andere niet-christelijke godsdiensten,

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 10:10

meribel schreef:Wat bedoel je precies met verwerpen?

Verwerpen betekent in dit verband "afstand nemen van" en "als valse mogelijkheid of als valse leidraad ontmaskeren".

Als een moslim de islam verwerpt en daarmee dus ex-moslim wordt dan neemt die ex-moslim vanaf dat moment de islam niet meer als leidraad en zal deze bovendien anderen ontmoedigen en afraden om zich op welke manier dan ook met de islam te laten besmetten.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 jun 2011 11:56

ik denk dat we het beide eens zijn dat de islam een valse godsdienst is, en elke christen heeft de islam verworpen, dwz afstand genomen aangezien ze Christus volgen.

Het verschil is hoe ga je daar concreet mee om in onze maatschappij, en ik denk dat bijv. wilders dat op een verkeerde manier doet, op die manier jaag je mensen juist het extremisme in. Ik denk dat hij op zijn manier geen enkele moslim ontmoedigt, maar juist motiveert om zich extremer op te stellen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2011 11:59

Precies. Kijk maar wat er gebeurt als het christendom wordt 'bedreigd' door D66 of een of andere atheistishe organisatie of wetenschapper. Hoe bereid zijn jullie je te laten overtuigen van jullie ongelijk. Totaal niet - en terecht natuurlijk - het is aan niemand om andermans geloof onderuit te schoffelen. Nee, de hakken gaan direct metersdiep in het zand.

Hebben jullie echt het idee dat het met moslims anders zal gaan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 12:10

meribel schreef:ik denk dat bijv. wilders dat op een verkeerde manier doet, op die manier jaag je mensen juist het extremisme in. Ik denk dat hij op zijn manier geen enkele moslim ontmoedigt, maar juist motiveert om zich extremer op te stellen.

Waarom denk je dat?

Weet je soms ook waar de appeasement-politiek van de toenmalige Britse premier Neville Chamberlain in het vooroorlogse Europa toe geleid heeft? Ken je geschiedenis. Daaruit kunnen we leren dat toegeven en buigen voor een satansideologie leidt tot een expansie van het kwaad dat op een gegeven moment zulke grote vormen kan aannemen dat er een grootschalige explosie van geweld en terreur door wordt ontketend die miljoenen slachtoffers eist.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 12:22

Maak eerst maar eens hard dat Satan bestaat. En dat het Christen dom het ware geloof is. Voor jullie ligt dat anders natuurlijk dat begrijp ik. Maar voor iemand die er van buiten op kijkt zijn ze allebei even waar/onwaar.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 12:26

Mortlach schreef:Hoe bereid zijn jullie je te laten overtuigen van jullie ongelijk.

Christenen gebruiken rustige en redelijke argumenten om kritiek op het christendom te weerstaan.

Mortlach schreef:het is aan niemand om andermans geloof onderuit te schoffelen.

Dat klinkt nogal dogmatisch, vind je niet? Dus jij vindt dat er op een valse religie geen kritiek mag zijn? Ik denk juist dat er vlijmscherpe kritiek op losgelaten moet worden om mensen de ogen te openen.

Mortlach schreef:Nee, de hakken gaan direct metersdiep in het zand.

De christenen die ik ken laten zich echt niet zo gemakkelijk uit het veld slaan, omdat zij sterk staan in hun geloof.

Mortlach schreef:Hebben jullie echt het idee dat het met moslims anders zal gaan?

Als je met alle geweld leugens moet verdedigen dan ben je veel meer geneigd tot agressie en onderdrukking, omdat het doel dan is om ten koste van alles te voorkomen dat die leugens ontmaskerd worden.

Als je weet dat je de waarheid aan je zijde hebt kun je elke aanval rustig en redelijk weerstaan en hoef je je niet te verlagen tot methoden die mensen gebruiken die leugens willen verdedigen.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 12:26

RogierV schreef:Maak eerst maar eens hard dat Satan bestaat.

Heb je de bijbel nooit gelezen?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 12:28

Ik bedoel hard maken. met bewijs dus empirische observatie fysieke realitiet dat soort mythes.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 07 jun 2011 12:29

RogierV schreef:Ik bedoel hard maken. met bewijs dus empirische observatie fysieke realitiet dat soort mythes.
Zie jij zwaartekracht? Zoals ook bepaalde mensen de duivel zien terwijl zij bepaalde dingen observeren, zo zie ook jij zwaartekracht door te observeren wat er gebeurd als er een appel uit de boom valt.
Laatst gewijzigd door Flavius op 07 jun 2011 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 12:30

Bijna, alleen nog het graviton isoleren. :D
Zie jij de straling van je telefoon nee kunnen we hem zichtbaar maken? ja

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 12:31

RogierV schreef:Ik bedoel hard maken. met bewijs dus empirische observatie fysieke realitiet dat soort mythes.

Kijk maar eens om je heen hoeveel kwaad er in de wereld is. Denk jij dat dat kwaad zomaar vanzelf uit de lucht komt vallen? Dan moet je wel erg goedgelovig zijn.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 07 jun 2011 12:35

Ik denk dat mensen kwaad doen.
En dat niemand op zoek is naar pijn.

Alleen dommigheid en onwetendheid is verantwoordelijk voor wat mensen elkaar aandoen. De hebzucht de vetzucht het bloed het doden van je medemens. Alles word gevoed met hebzucht, de enige manier om hebzucht te stoppen isk ennis en daardoor wijsheid.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2011 12:49

Eerbied schreef:Christenen gebruiken rustige en redelijke argumenten om kritiek op het christendom te weerstaan.

Hahaha, wat een naief en idealistische kijk op je medechristenen. Je zou op youtube eens filmpjes moeten bekijken van wetenschappers die hun 'christelijke' fan mail voorlezen. Ook de site FSTDT.com is erg verhelderend.

Dat klinkt nogal dogmatisch, vind je niet? Dus jij vindt dat er op een valse religie geen kritiek mag zijn? Ik denk juist dat er vlijmscherpe kritiek op losgelaten moet worden om mensen de ogen te openen.

Alleen hebben we al laten zien dat je met die kritiek enkel verharding teweeg brengt.

De christenen die ik ken laten zich echt niet zo gemakkelijk uit het veld slaan, omdat zij sterk staan in hun geloof.

Wat bijzonder. Ik ken moslims die dat ook doen...

Als je met alle geweld leugens moet verdedigen dan ben je veel meer geneigd tot agressie en onderdrukking, omdat het doel dan is om ten koste van alles te voorkomen dat die leugens ontmaskerd worden.

Een beetje zoals de gemiddelde youtube-creationist dus...

Als je weet dat je de waarheid aan je zijde hebt kun je elke aanval rustig en redelijk weerstaan en hoef je je niet te verlagen tot methoden die mensen gebruiken die leugens willen verdedigen.

Nogmaals, naief en idealistisch.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 07 jun 2011 12:52

RogierV schreef:Ik denk dat mensen kwaad doen.

En wie verleidt hen tot dat kwaad?

RogierV schreef:de enige manier om hebzucht te stoppen is kennis en daardoor wijsheid.

En die wijsheid komt van de Here Jezus. RogierV, lees daarom de bijbel, dan kan ook jij de liefde van de Here Jezus leren kennen. Het enige dat je hoeft te doen is de Here Jezus toegang tot je hart te geven. Door het lefhebben van de Here Jezus kun je de hebzucht uit je leven leren bannen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”