RogierV schreef:Daarom begrijp ik het zo slecht, hoezo wil je vrienden met iemand zijn die je afkeurt als je jezelf bent.
Of je wel acccepteerd maar `je probeert te veranderen` (je kent dat soort relaties toch

)
Als God je lief heeft om wie of wat je ook bent, en je mag beseffen wat Hij voor een zondaar over heeft, dan ben je dankbaar dat er nog een weg terug is, en dan wil je niets liever dan leven naar Gods Woord en wet.
Een zondaar zal dan weer aan Gods beeld gelijk zijn, zoals hij ons bedoelt heeft!
Niemand heeft er recht op, en niemand kan zichzelf tot God bekeren, maar door Gods genade alleen is het nog mogelijk!!
Maar waarom mensen dat doen is niet zo simpel. En heeft helemaal niets te maken met welke God ze aanhangen.
Jesaja 45:4 Om Jakobs, Mijns knechts wil, en Israëls, Mijns uitverkorenen; ja, Ik riep u bij uw naam, Ik noemde u toe, hoewel gij Mij niet kendet.
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.
6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.
7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
9 Wee dien, die met zijn Formeerder twist, gelijk een potscherf met aarden potscherven! Zal ook het leem tot zijn formeerder zeggen: Wat maakt gij? of zal uw werk zeggen: Hij heeft geen handen?
10 Wee dien, die tot den vader zegt: Wat genereert gij? en tot de vrouw: Wat baart gij?
12 Ik heb de aarde gemaakt, en Ik heb den mens daarop geschapen; Ik ben het! Mijn handen hebben de hemelen uitgebreid, en Ik heb al hun heir bevel gegeven.
13 Ik heb hem verwekt in gerechtigheid, en al zijn wegen zal Ik recht maken; hij zal Mijn stad bouwen, en hij zal Mijn gevangenen loslaten, niet voor prijs, noch voor geschenk, zegt de HEERE der heirscharen.
24 Men zal van Mij zeggen: Gewisselijk, in den HEERE zijn gerechtigheden en sterkte; tot Hem zal men komen; maar zij zullen beschaamd worden allen, die tegen Hem ontstoken zijn.