RogierV schreef:Ik vind het dus geen straf. Om te leven zonder god. Als ik dood ben straft god mij omdat ik hem niet nodig heb gehad. rarigheid.
Ook al leven mensen zonder God, ze leven niet zonder Zijn goede gaven en daarom denken ze vaak dat ze Hem niet nodig hebben.
In de hel is geen enkel goed meer, degenen die daar komen zullen het zonder Hem en Zijn goede gaven moeten doen.
Als je voor eeuwig gelukkig wilt worden heb je Hem wel nodig, en het mooie is: Hij is er voor je, zo lang dit leven duurt!
Ps.145:9 De HEERE is aan allen goed, en Zijn barmhartigheden zijn over al Zijn werken.
Pred.9:2 Eén en hetzelfde overkomt allen als alle anderen: de rechtvaardige en de goddeloze, de goede en reine en de onreine, wie offert en wie niet offert, wie goed is vergaat het net als de zondaar, wie zweert net als wie bevreesd is een eed af te leggen.
RogierV schreef:
Waarom dan niet. Als hij van mening is dat hij mijn loyaliteit en vriendschap kan afdwingen met dreigementen heeft ie het goed mis.
Ook had jezus van mij niet aan het kruis gehoeven(vreselijke dood), ik voel me mans genoeg mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Nee hoor, God dwingt niemand, Hij vraagt alleen maar of je je door Hem wilt laten redden.
Je mag best je eigen verantwoordelijkheid nemen als je dat wilt, maar de schuld is zo groot dat hij nooit afbetaalt komt.
Daarom kun je er beter nog eens over nadenken voor je zo'n aanbod afslaat.
Je kunt idd iemands liefde niet kopen/afdwingen door middel van dreigementen maar het is een feit dat iedereen die niet gelooft al veroordeeld IS (Joh.3:18)
En Iemand die je alleen maar wilt redden uit de dood, kun je alleen maar liefhebben.
Dat gaat vanzelf, zeker als je bedenkt wat het Hem allemaal gekost heeft, en helemaal als je dan ook nog in gedachten houdt dat er niemand was die op Hem zat te wachten.