Kiezen wij God of kiest God ons?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Kiezen wij God of kiest God ons?

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 19:14

quote="RogierV""En als je niet `kiest` te geloven is god daar niet blij mee
Een straf is wat je dan krijgt,

Lijkt mij een straf om op een plaats te zijn zonder God, maar die straf die heeft zijn
Zoon Jezus al gedragen.
Maar als jij met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand kiest tegen Jezus dan is dat
heel bewust lijkt mij zo. Wil je nu niet....waarom zou je straks dan willen

uit principe wil ik dan niet je vriend zijn. Hoeveel liefde je ook voor me mag hebben, dat soort dingen doe je niet met vrienden.

Zo zou je het kunnen uitleggen de liefde van God, blijft het feit dat Hij ook voor jou
heeft geleden en een vreselijke dood gestorven is.
Maar in ieder geval kan je niet zeggen dat je het niet hebt geweten.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 04 jun 2011 19:21

Lijkt mij een straf om op een plaats te zijn zonder God, maar die straf die heeft zijn
Zoon Jezus al gedragen.

Ik vind het dus geen straf. Om te leven zonder god. Als ik dood ben straft god mij omdat ik hem niet nodig heb gehad. rarigheid.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 jun 2011 19:40

Tenzij die God jouw Maker is. En dat jij dus niet had moeten leven alsof Hij er niet is. Dan is het zo raar niet meer...

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 04 jun 2011 20:47

schaapje schreef:Hier is al een topic over uitverkiezing raakt men niet over uitgepraat en worden het nooit eens.
Ik denk er het mijne van en dat is dat je in beweging moet komen en zeker als de Here God
in je hart bezig is, je ja moet zeggen.
Er zijn zoveel teksten tot in Openbaring toe: zie ik sta aan de deur en klop, tja dan moeten
wij de deur wel open doen.
Hoeveel keren zegt de Here Jezus niet;...bekeert u
Maar er zijn er die hardnekkig blijven roepen ...ik kan me niet bekeren...dat moet God doen.
Dan moet je wel luisteren naar zijn roepende stem, dacht ik zo :(

als God nou werkt in een zondig/onwillig mens.......is dat toch een souverein werk van Gods kant?. denk je werkelijk dat Hij niet de eerste is?
en zo ja..........waarom altijd terugkomen bij die wilsbeschikking van de mens?
zou het mogelijk zijn om Gods wil te weerstaan denk je?

ik vind dat Marieke het heel netjes en bijbelgetrouw heeft uitgelegd. met erg veel schriftplaatsen die haar postings ondersteunen. daar hoeft geen woord bij of af....dus lijken je op en aanmerkingen mij niet terecht. maar mogelijk kun je mijn vragen beantwoorden zodat ik er anders over ga denken.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 21:05

[
quote="schaapje"]Hier is al een topic over uitverkiezing raakt men niet over uitgepraat en worden het nooit eens.
Ik denk er het mijne van en dat is dat je in beweging moet komen en zeker als de Here God
in je hart bezig is, je ja moet zeggen.
Er zijn zoveel teksten tot in Openbaring toe: zie ik sta aan de deur en klop, tja dan moeten
wij de deur wel open doen.
Hoeveel keren zegt de Here Jezus niet;...bekeert u
Maar er zijn er die hardnekkig blijven roepen ...ik kan me niet bekeren...dat moet God doen.
Dan moet je wel luisteren naar zijn roepende stem, dacht ik zo :

Hallo Horeb :D
als God nou werkt in een zondig/onwillig mens.......is dat toch een souverein werk van Gods kant?. denk je werkelijk dat Hij niet de eerste is?

Dat ben ik helemaal met je eens en zal ik zeker niet ontkennen.
Maar ik denk dat God met alle mensen bezig is, en dat er mensen zijn die nee blijven zeggen,
of blijven ontkennen dat er een God bestaat.
en zo ja..........waarom altijd terugkomen bij die wilsbeschikking van de mens?

God wil nou eenmaal dat wij uit vrije wil tot of om geloof vragen, zo druk ik het voorzichtig
uit denk ik.
zou het mogelijk zijn om Gods wil te weerstaan denk je?

Voor mij en voor jou en vele anderen is dat inderdaad onmogelijk, maar er zijn er die
God kunnen weerstaan.
ik vind dat Marieke het heel netjes en bijbelgetrouw heeft uitgelegd. met erg veel schriftplaatsen die haar postings ondersteunen.

Tja dat is het verschil..in nuances denk ik....zie mijn opmerkingen dan over het zoeken
en kloppen en dat Jezus ook zo regelmatig opriep bekeert u trouwens de apostelen ook.

daar hoeft geen woord bij of af....dus lijken je op en aanmerkingen mij niet terecht. maar mogelijk kun je mijn vragen beantwoorden zodat ik er anders over ga denken.

Ik hoop dat je mij begrijpt en ziet dat wat ik bedoel te zeggen, God is het die werkt en roept
en de mens kan uit vrije wil antwoorden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 05 jun 2011 12:26

Tenzij die God jouw Maker is. En dat jij dus niet had moeten leven alsof Hij er niet is. Dan is het zo raar niet meer...

Waarom dan niet. Als hij van mening is dat hij mijn loyaliteit en vriendschap kan afdwingen met dreigementen heeft ie het goed mis.
Ook had jezus van mij niet aan het kruis gehoeven(vreselijke dood), ik voel me mans genoeg mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 jun 2011 12:31

@Horeb

Zie hier het bewijs (bovenstaand bericht) ik wil niet, ik hoef niet, ik heb niet nodig.
En deze berichtgever mág komen ! of kwam Jezus ook niet voor deze persoon?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 05 jun 2011 12:32

O O heb ik mezelf nu even ongemakkelijk tussen jullie vuurlinie gemanouvreerd :D

Waarom denk je dat je een God nodig hebt Schaapje. Gewoon vanuit je zelf geredeneerd.?
Laatst gewijzigd door RogierV op 05 jun 2011 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 jun 2011 12:33

Maak niet uit :D

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 05 jun 2011 12:50

Ik begin wel een beetje in de war te raken nu.

Iemand zei God is ook voor mij gestorven? hoe kan God sterven? En waarom zou hij dat doen als hij almachtig is.
Bovendien waarom iemand vrije wil geven als je het er niet mee eens bent dat ze hun eigen weg volgen? Klinkt als een vreemde beslissing.

Hebben jullie erzelf geen moeite mee dat als het allemaal waar is, god waarschijnlijk niet zo perfect is als dat jullie em voorstellen?
Blijkbaar is hij erg jaloers en wraakzuchtig. De eerste twee geboden steunen dat argument.
Vertel nou eens eerlijk waarom je in God gelooft. Omdat je anders niet in de hemel komt?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 jun 2011 13:11

@Rogier,
Ik was bezig met antwoorden, maar ik heb nu bezoek, kom later terug :D

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 05 jun 2011 17:51

RogierV schreef:Ik vind het dus geen straf. Om te leven zonder god. Als ik dood ben straft god mij omdat ik hem niet nodig heb gehad. rarigheid.

Ook al leven mensen zonder God, ze leven niet zonder Zijn goede gaven en daarom denken ze vaak dat ze Hem niet nodig hebben.
In de hel is geen enkel goed meer, degenen die daar komen zullen het zonder Hem en Zijn goede gaven moeten doen.
Als je voor eeuwig gelukkig wilt worden heb je Hem wel nodig, en het mooie is: Hij is er voor je, zo lang dit leven duurt!

Ps.145:9 De HEERE is aan allen goed, en Zijn barmhartigheden zijn over al Zijn werken.
Pred.9:2 Eén en hetzelfde overkomt allen als alle anderen: de rechtvaardige en de goddeloze, de goede en reine en de onreine, wie offert en wie niet offert, wie goed is vergaat het net als de zondaar, wie zweert net als wie bevreesd is een eed af te leggen.

RogierV schreef:
Waarom dan niet. Als hij van mening is dat hij mijn loyaliteit en vriendschap kan afdwingen met dreigementen heeft ie het goed mis.
Ook had jezus van mij niet aan het kruis gehoeven(vreselijke dood), ik voel me mans genoeg mijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.

Nee hoor, God dwingt niemand, Hij vraagt alleen maar of je je door Hem wilt laten redden.
Je mag best je eigen verantwoordelijkheid nemen als je dat wilt, maar de schuld is zo groot dat hij nooit afbetaalt komt.
Daarom kun je er beter nog eens over nadenken voor je zo'n aanbod afslaat.
Je kunt idd iemands liefde niet kopen/afdwingen door middel van dreigementen maar het is een feit dat iedereen die niet gelooft al veroordeeld IS (Joh.3:18)
En Iemand die je alleen maar wilt redden uit de dood, kun je alleen maar liefhebben.
Dat gaat vanzelf, zeker als je bedenkt wat het Hem allemaal gekost heeft, en helemaal als je dan ook nog in gedachten houdt dat er niemand was die op Hem zat te wachten.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 05 jun 2011 19:26

quote="RogierV"

Waarom denk je dat je een God nodig hebt Schaapje. Gewoon vanuit je zelf geredeneerd.?

Het eerste wat in mij opkomt is dat ik God nodig heb omdat ik van Hem houd, ik zou niet meer
zonder Hem kunnen leven, ook omdat Hij het beste weet hoe ik leven moet en Hij vrede geeft.
En God houdt onvoorwaardelijk van mij want toen ik Hem nog niet kende had Hij mij al lief.

Ik voel me bij Hem geborgen Hij is de enige die precies weet hoe ik in elkaar steek, en wat
er in mij leeft, ik kan niets verbergen voor Hem, daarom is het zo makkelijk om volkomen
eerlijk te zijn bij Hem. Hij "lapt" mij als mens niet op, nee Hij heeft een nieuwe mens van
mij gemaakt, en is daar nog steeds mee bezig en daarom heb ik God nodig.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 06 jun 2011 13:16

@Schaapje: Wij hadden gisteren een ds. die het heel mooi verwoorde. In Openbaringen 3/4 staat het er zo mooi: Als Ik de deur sluit, wie zal hem openen en als Ik de deur opent, wie zal hem sluiten? De mens zal altijd uit zichzelf die deur dicht drukken. Ik voel aan mezelf dat ik zo haatdragend ben. Maar als God wil binnenkomen, dan slaat hij de deur uit de hengsels. Niemand kan weerstand bieden als God in de mens werkt. Want dan werkt Hij door.
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jun 2011 14:02

RogierV schreef:[quote ]Tenzij die God jouw Maker is. En dat jij dus niet had moeten leven alsof Hij er niet is. Dan is het zo raar niet meer...[/quote ]

RogierV, is God werkelijk onrechtvaardig als Hij je na je dood laat leven zoals je nu wilt leven, namelijk zonder Hem? Ik weet dat je niets van de Christelijke leer moet hebben, maar het is niet zo vreemd als wat jij er van maakt.
In de Bijbel staat onder andere, dat God de zon op laat gaat over goeden en bozen. Jij hoeft God niet. Dan hoef je na je dood ook niet meer op het geluk van een zonnestraal te rekenen.

Jezus (is een naam, mag het met een hoofdletter?) had van jou niet hoeven sterven. Er is geen mens die daar om vroeg, maar God deed het, uit liefde voor mensen die denken Hem niet nodig te hebben.

Terug naar “[Religie] - Open forum”