We kunnen toch langzaam af bouwen? hoe wil je anders beginnen?
Dat heb ik toch ook niet gezegd.
Ik heb gezegd dat de godsdienst gemotiveerde oorlogen mogen stoppen. Gezien dat ook helemaal geen nut heeft, als bijv strategische invasies etc.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
RogierV schreef:We kunnen toch langzaam af bouwen? hoe wil je anders beginnen?
Ik heb gezegd dat de godsdienst gemotiveerde oorlogen mogen stoppen. Gezien dat ook helemaal geen nut heeft, als bijv strategische invasies etc.
Wat valt dan volgens jouw onder een strategische invasie?RogierV schreef:We kunnen toch langzaam af bouwen? hoe wil je anders beginnen?
Mortlach schreef:En hoe denk je op deze ontwikkeling te reageren,
Mortlach schreef:Hoe vind je dat anderen zouden moeten reageren?
Mortlach schreef:Ben je bereid iets van die moslim te leren dan,
In alle bescheidenheid zou men zich eerst moeten afvragen waarom men die twijfels wenst te uiten en wat het tot doel heeft.
Eerbied schreef:Vragen aan moslims en/of islamitische organisaties hier in Nederland of ze een handtekeningenactie willen organiseren, uitsluitend ondertekend door moslims, waarin zij in voorkomende gevallen protest aantekenen tegen de slechte behandeling van christenen in overwegend islamitische landen en/of door islamitische organisaties. Een dergelijk protest door moslims kan voor veel christenen misschien net het verschil uitmaken waardoor de situatie voor christenen verbetert.
Maar ach, religies zijn in Nederland natuurlijk een lekker makkelijk doelwit.
Spons schreef:Jantjes.. jij zou een goede geweest zijn voor in de tweede wereldoorlog, Het NSB uniform zou je niet mis staan hebben
Spons schreef:Een ware Islamiet zal je met respect behandelen,
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Spons schreef:Ik heb diep respect voor het vasten van Moslims tijdens de Ramadan.
.......... en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. Voltooit dan het vasten tot het vallen van de avond. ..........
Spons schreef:Wilders.. de man die als het aan hem ligt alle buitenlanders er uit zou schoppen
Spons schreef:Ik vindt dat een hele enge gedachte, alsof elke Moslim, slecht is.
Spons schreef:Ooit geschiedenis gehad, hoe Hitler begonnen is...
Spons schreef:Ik weet niet tot welke kerk gemeenschap jij hoort maar jij zou je diep moeten schamen... I
Spons schreef:ooit gehoord van het volgende gebod Heb uw naaste lief als u zelf...
Mortlach schreef:Enig idee hoe vaak jou dan gaat worden gevraagd een handtekening te zetten als protest tegen de slechte behandeling van bijvoorbeeld homoseksuelen of hertrouwers?
Mortlach schreef:Begrijp me niet verkeerd, elke vorm van onderdrukking is verkeerd, maar daar hoef je de moslims niet voor uit te zonderen.
Spons schreef:terwijl alom bekend is dat het een pure anti haat promo film is tegen moslims.
Spons schreef:oh ik heb vrienden die Moslim vrienden hebben, zeer openhartelijk zijn ontvangen, ik ken een groep mensen die een project hebben gedaan in een land wat overwegend Islamitisch is , waar ze gezamelijk gingen bidden, waar ze dankbaar zijn voor het werk dat daar verricht werd.
Spons schreef:voor zo iets zal best wel een oplossing zijn want ook al straalt er licht over de pool heen, er zal best een officieus nachtdeel zijn
Spons schreef:Hoor je mij beweren dat God zijn verstand verloren heeft...???? ga toch geen woorden in mijn mond leggen als een slangetong van de duivel die ik absoluut niet gezegd heb !
Spons schreef:dus alles wat niet Christelijk is is volgens jou uitspraak maar meteen de knecht van de Duivel of de duivel zelf
Spons schreef:ik zou zeggen , volg hem via het nieuws, zijn partij programma, zijn beleid van alleen maar nederlanders in het land, zijn films die hij gemaakt heeft... dat zegt al genoeg,
Spons schreef:heb je mij horen zeggen dat jantje dat beweert, dat kan je wel uit zijn woorden proeven, volgens hem is de moslim de antichrist,.. hmm we hebben nog bhoeda... de Dali Lama, Het Jodendom... want als je die lijn door trekt...
Spons schreef:nee vertel![]()
Spons schreef:volgens mij spreken de feiten anders tegen jantje.. aangezien hij het met wilders eens, is en zijn films diverse keren aanhaalt,
Spons schreef:zou me niets verbazen als jij ook nog een aanhanger van Wilders bent..
Spons schreef:Wilders die imho totaal niet christelijk is,
Spons schreef:die haat en verderf probeert te zaaien met zijn slangetong..
Spons schreef:en jantje steunt hem..
Spons schreef:en je zou bijna denken dat jij ook een aanhanger bent van Wilders...
Wilders is misschien niet christelijk, maar hij toont in ieder geval vele malen meer respect voor het christelijke gedachtengoed dan voor het islamitische gedachtengoed.
Een aanhanger van Wilders is teveel gezegd. Wat ik wel met Wilders deel is zijn huiver voor de islamitische doctrine.
meribel schreef:En Wilders zou natuurlijk voor beiden evenveel respect moeten tonen!
Vanwaar die angst? Ik begrijp dat niet eerlijk gezegd, maar misschien kan iemand dat uitleggen.
En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt.
En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen.
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
12. Waarlijk Allah sloot een verbond met de kinderen Israëls en Wij verwekten twaalf leiders uit hun midden. En Allah zeide: "Voorzeker, Ik ben met u. Indien gij het gebed houdt en de Zakaat betaalt en in Mijn boodschappers gelooft en hen bijstaat en aan Allah's (dienst) een goede lening verstrekt, zal Ik uw zonden van u verwijderen en u in tuinen toelaten, waar doorheen rivieren stromen. Maar wie onder u daarna dit verwerpt, is inderdaad van het rechte pad afgedwaald."
13. En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten