islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor RogierV » 02 jun 2011 17:53

We kunnen toch langzaam af bouwen? hoe wil je anders beginnen?
Dat heb ik toch ook niet gezegd.
Ik heb gezegd dat de godsdienst gemotiveerde oorlogen mogen stoppen. Gezien dat ook helemaal geen nut heeft, als bijv strategische invasies etc.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2011 17:55

RogierV schreef:We kunnen toch langzaam af bouwen? hoe wil je anders beginnen?
Ik heb gezegd dat de godsdienst gemotiveerde oorlogen mogen stoppen. Gezien dat ook helemaal geen nut heeft, als bijv strategische invasies etc.

En hoeveel oorlogen stoppen er dan? Veruit de meeste oorlogen gaan om macht en geld. Soms doen ze er een religeus sausje overheen, maar daat prik je vrij snel door.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 02 jun 2011 17:56

RogierV schreef:We kunnen toch langzaam af bouwen? hoe wil je anders beginnen?
Wat valt dan volgens jouw onder een strategische invasie?

Sowieso, als je voorstander bent om religies af te schaffen moet je ook naties [overheden] afschaffen, anders ben je natuurlijk hypocriet bezig. Er zijn minder doden gevallen door oorlogen die geïnitieerd zijn door religies, dan oorlogen die geïnitieerd zijn door overheden. :roll:

Maar ach, religies zijn in Nederland natuurlijk een lekker makkelijk doelwit. Om van te kotsen.
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jun 2011 17:58

Schaf elke ideologie dan maar af. Elke politieke stroming enz enz.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 03 jun 2011 06:23

Mortlach schreef:En hoe denk je op deze ontwikkeling te reageren,

Protest aantekenen tegen de onderdrukking van christenen in overwegend islamitische landen.

Protest aantekenen tegen het geven van geld aan islamitische organisaties en islamitische regimes die christenen achterstellen ten opzichte van moslims.

Vragen aan moslims en/of islamitische organisaties hier in Nederland of ze een handtekeningenactie willen organiseren, uitsluitend ondertekend door moslims, waarin zij in voorkomende gevallen protest aantekenen tegen de slechte behandeling van christenen in overwegend islamitische landen en/of door islamitische organisaties. Een dergelijk protest door moslims kan voor veel christenen misschien net het verschil uitmaken waardoor de situatie voor christenen verbetert.

Mortlach schreef:Hoe vind je dat anderen zouden moeten reageren?

Ten eerste moeten anderen niets. Ten tweede zouden anderen op soortgelijke wijze als hierboven vermeld kunnen reageren en/of hun eigen verbeeldingskracht kunnen gebruiken voor het vinden van andere wegen om mee te helpen de achterstelling van christenen ten opzichte van moslims, door islamitische organisaties en islamitische regimes, tegen te gaan.

Mortlach schreef:Ben je bereid iets van die moslim te leren dan,

Wat je in ieder geval kunt leren is waarom de moslim waarmee je van gedachten wisselt tot zijn zienswijze is gekomen en wat gemaakt heeft dat hij denkt dat de islam voor hem alleszaligmakend is.

In alle bescheidenheid zou men zich eerst moeten afvragen waarom men die twijfels wenst te uiten en wat het tot doel heeft.

Mijns inziens een open deur en een vanzelfsprekendheid die hier niets toevoegt.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2011 09:43

Eerbied schreef:Vragen aan moslims en/of islamitische organisaties hier in Nederland of ze een handtekeningenactie willen organiseren, uitsluitend ondertekend door moslims, waarin zij in voorkomende gevallen protest aantekenen tegen de slechte behandeling van christenen in overwegend islamitische landen en/of door islamitische organisaties. Een dergelijk protest door moslims kan voor veel christenen misschien net het verschil uitmaken waardoor de situatie voor christenen verbetert.

Enig idee hoe vaak jou dan gaat worden gevraagd een handtekening te zetten als protest tegen de slechte behandeling van bijvoorbeeld homoseksuelen of hertrouwers?

Begrijp me niet verkeerd, elke vorm van onderdrukking is verkeerd, maar daar hoef je de moslims niet voor uit te zonderen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 03 jun 2011 11:40

Maar ach, religies zijn in Nederland natuurlijk een lekker makkelijk doelwit.

Dat zijn ze overal.

begrijp me niet verkeerd, als iemand een oorlog start om grondstoffen te jatten bv, hoef ik het er niet mee eens te zijn(strategische invasies) Of proberen burgers te beschermen(Libya)
Maar het is tenminste een reden die zijn wortels in onze tastbare werkelijkheid heeft. En dat vind ik belangrijk. Of ik het er mee eens ben of niet. Er zit een tastbare reden achter.
We hoeven niet elke ideologie af te schaffen dan. Alleen diegene die nergens op gebaseerd zijn.

Vergeet niet dat wij het hier zo goed hebben omdat het elders zo slecht gaat!!!
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 03 jun 2011 14:08

Spons schreef:Jantjes.. jij zou een goede geweest zijn voor in de tweede wereldoorlog, Het NSB uniform zou je niet mis staan hebben ](*,)

Moet iemand die kritiek heeft op een bepaalde religie meteen een soort NSB-er genoemd worden? Als ik bijvoorbeeld ernstige twijfels uit als iemand zegt te geloven dat het onweer veroorzaakt wordt door de god Donar die over de wolken rijdt, ben ik dan meteen een soort nazi?

Spons schreef:Een ware Islamiet zal je met respect behandelen,

Oh ja? Waarom staat er in de Koran in Soera 5:51 dan het volgende:

O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Spons schreef:Ik heb diep respect voor het vasten van Moslims tijdens de Ramadan.

Diep respect voor het volgen van de Ramadan? Meen je dat?

De Ramadan is één van de vele lemen voeten waarop de islamitische reus staat, maar die hem verpletterend onderuit doet gaan. Hiermee wordt deze reus geveld, net zoals David de reus Goliath velde.

Volgens de Koran mag je tijdens de Ramadan overdag niet eten èn niet drinken.

In de Koran in Soera 2:187 staat:

.......... en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. Voltooit dan het vasten tot het vallen van de avond. ..........

Nu zijn er tegenwoordig moslims die, bijvoorbeeld in Zweden, ten noorden van de poolcirkel wonen. In juni is het daar 24 uur lang dag. Over enkele jaren, in 2016 en 2017, zal de Ramadan in de maand juni vallen. En wat dan? Een maand lang niet eten en drinken?

Zou God de Heer het werkelijk zo bedacht hebben? Zou God de Heer werkelijk deze moeilijkheid niet voorzien hebben? Kent God de Heer de wereld niet zoals deze is? Wat je dan dus eigenlijk beweert is dat God de Heer Zijn verstand verloren heeft. Kun je je een ergere lastering van God de Heer voorstellen?

Moet ik dáárvoor respect hebben, voor die lastering van God de Heer?

Welke àndere conclusie kun je dan trekken dan dat de "profeet" Mohammed een satansknecht was die er op uit was om mensen te misleiden en te verderven?

Spons schreef:Wilders.. de man die als het aan hem ligt alle buitenlanders er uit zou schoppen

Waar leid je dat uit af?

Spons schreef:Ik vindt dat een hele enge gedachte, alsof elke Moslim, slecht is.

Waar beweert Jantjes dat?

Spons schreef:Ooit geschiedenis gehad, hoe Hitler begonnen is...

Kijk eens hoe de "profeet" Mohammed begonnen is. Zie je een gelijkenis?

Spons schreef:Ik weet niet tot welke kerk gemeenschap jij hoort maar jij zou je diep moeten schamen... I

Wie zou zich moeten schamen? Zou jij je niet eerder moeten schamen voor datgene waarmee je anderen ongefundeerd en lukraak associeert?

Spons schreef:ooit gehoord van het volgende gebod Heb uw naaste lief als u zelf...

Bij het liefhebben van je naaste hoort ook dat je ander bij tijd en wijle eens goed de waarheid vertelt en dat je een ander jouw inzichten niet onthoudt.
Laatst gewijzigd door Eerbied op 03 jun 2011 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 03 jun 2011 14:16

Mortlach schreef:Enig idee hoe vaak jou dan gaat worden gevraagd een handtekening te zetten als protest tegen de slechte behandeling van bijvoorbeeld homoseksuelen of hertrouwers?

Ik zie geen enkele reden om een medemens in nood niet te steunen. Als door toedoen van christelijke organisaties homoseksuelen gegeseld worden, zoals bijvoorbeeld door moslims in Saoedi-Arabië schijnt te gebeuren, dan is een protest evenzeer op zijn plaats.

Mortlach schreef:Begrijp me niet verkeerd, elke vorm van onderdrukking is verkeerd, maar daar hoef je de moslims niet voor uit te zonderen.

Dat uitzonderen gebeurt dan dus ook niet.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 jun 2011 20:52

Moet iemand die kritiek heeft op een bepaalde religie meteen een soort NSB-er genoemd worden? Als ik bijvoorbeeld ernstige twijfels uit als iemand zegt te geloven dat het onweer veroorzaakt wordt door de god Donar die over de wolken rijdt, ben ik dan meteen een soort nazi?

ach jantje is het volkomen eens met de populistische Wilders, en zijn gedachten goed, haalt diverse keren de film fitna van Wilders aan, terwijl alom bekend is dat het een pure anti haat promo film is tegen moslims. Dan ben je goed bezig als Christen om haat te zaaien.

Oh ja? Waarom staat er in de Koran in Soera 5:51 dan het volgende:

oh ik heb vrienden die Moslim vrienden hebben, zeer openhartelijk zijn ontvangen, ik ken een groep mensen die een project hebben gedaan in een land wat overwegend Islamitisch is , waar ze gezamelijk gingen bidden, waar ze dankbaar zijn voor het werk dat daar verricht werd.

Diep respect voor het volgen van de Ramadan? Meen je dat?

Ja ik zou het zelf niet volhouden denk ik, dat ik het niet zou doen is een ander feit maar dat ze het doen en volhouden heb ik respect voor, of is dat verboden ?

De Ramadan is één van de vele lemen voeten waarop de islamitische reus staat, maar die hem verpletterend onderuit doet gaan. Hiermee wordt deze reus geveld, net zoals David de reus Goliath velde.

Volgens de Koran mag je tijdens de Ramadan overdag niet eten èn niet drinken.

In de Koran in Soera 2:187 staat:

Nu zijn er tegenwoordig moslims die, bijvoorbeeld in Zweden, ten noorden van de poolcirkel wonen. In juni is het daar 24 uur lang dag. Over enkele jaren, in 2016 en 2017, zal de Ramadan in de maand juni vallen. En wat dan? Een maand lang niet eten en drinken? ah dat is weer heel simpel gesteld, en getuigt weer niet van inzicht... voor zo iets zal best wel een oplossing zijn want ook al straalt er licht over de pool heen, er zal best een officieus nachtdeel zijn

Zou God de Heer het werkelijk zo bedacht hebben? Zou God de Heer werkelijk deze moeilijkheid niet voorzien hebben? Kent God de Heer de wereld niet zoals deze is? Wat je dan dus eigenlijk beweert is dat God de Heer Zijn verstand verloren heeft. Kun je je een ergere lastering van God de Heer voorstellen?

Hoor je mij beweren dat God zijn verstand verloren heeft...???? ga toch geen woorden in mijn mond leggen als een slangetong van de duivel die ik absoluut niet gezegd heb !

Moet ik dáárvoor respect hebben, voor die lastering van God de Heer?

Welke àndere conclusie kun je dan trekken dan dat de "profeet" Mohammed een satansknecht was die er op uit was om mensen te misleiden en te verderven?

ah dus alles wat niet Christelijk is is volgens jou uitspraak maar meteen de knecht van de Duivel of de duivel zelf... oei wat zou er dan weinig van de wereld over blijven.. Ken jij het verhaal van de barmhartige Sameritaan ? Van de tollenaar...

Waar leid je dat uit af?

ik zou zeggen , volg hem via het nieuws, zijn partij programma, zijn beleid van alleen maar nederlanders in het land, zijn films die hij gemaakt heeft... dat zegt al genoeg,

Waar beweert Jantjes dat?

heb je mij horen zeggen dat jantje dat beweert, dat kan je wel uit zijn woorden proeven, volgens hem is de moslim de antichrist,.. hmm we hebben nog bhoeda... de Dali Lama, Het Jodendom... want als je die lijn door trekt...

Kijk eens hoe de "profeet" Mohammed begonnen is. Zie je een gelijkenis? nee vertel :-oo

Wie zou zich moeten schamen? Zou jij je niet eerder moeten schamen voor datgene waarmee je anderen ongefundeerd en lukraak associeert? volgens mij spreken de feiten anders tegen jantje.. aangezien hij het met wilders eens, is en zijn films diverse keren aanhaalt, zou me niets verbazen als jij ook nog een aanhanger van Wilders bent.. oh wacht hoofddoekjes mag niet, dan ook geen petten en hoeden meer op op zondag, keppeltjes afschaffen...

Bij het liefhebben van je naaste hoort ook dat je ander bij tijd en wijle eens goed de waarheid vertelt en dat je een ander jouw inzichten niet onthoudt.[/quote]

laten we dan eens beginnen te wijzen op zijn liefde voor Wilders die imho totaal niet christelijk is, die haat en verderf probeert te zaaien met zijn slangetong.. en jantje steunt hem.. en je zou bijna denken dat jij ook een aanhanger bent van Wilders...

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 00:27

Spons schreef:terwijl alom bekend is dat het een pure anti haat promo film is tegen moslims.

Alom bekend bij wie? Spreek voor jezelf.

Spons schreef:oh ik heb vrienden die Moslim vrienden hebben, zeer openhartelijk zijn ontvangen, ik ken een groep mensen die een project hebben gedaan in een land wat overwegend Islamitisch is , waar ze gezamelijk gingen bidden, waar ze dankbaar zijn voor het werk dat daar verricht werd.

Grappig hè, moslims die de raad van Mohammed/Allah in de wind slaan. Het is maar goed dat er zulke moslims zijn. Maar daarmee is niet uitgewist dat er valse voorstellingen en haatzaaiingen in de Koran staan.

Spons schreef:voor zo iets zal best wel een oplossing zijn want ook al straalt er licht over de pool heen, er zal best een officieus nachtdeel zijn

Er zijn altijd manieren om recht te praten wat krom is.

Spons schreef:Hoor je mij beweren dat God zijn verstand verloren heeft...???? ga toch geen woorden in mijn mond leggen als een slangetong van de duivel die ik absoluut niet gezegd heb !

Ik had het niet over wat jij gezegd zou hebben, maar wèl over een misleidende uitspraak van de "profeet" Mohammed. Wat de "profeet" Mohammed doet is pure lastering van God de Heer.

Spons schreef:dus alles wat niet Christelijk is is volgens jou uitspraak maar meteen de knecht van de Duivel of de duivel zelf

Alles? Nee, alléén als er overduidelijk misleiding in het spel is, zoals je hebt kunnen zien.

Spons schreef:ik zou zeggen , volg hem via het nieuws, zijn partij programma, zijn beleid van alleen maar nederlanders in het land, zijn films die hij gemaakt heeft... dat zegt al genoeg,

Volgens mij heb je nogal last van "hineininterpretieren".

Spons schreef:heb je mij horen zeggen dat jantje dat beweert, dat kan je wel uit zijn woorden proeven, volgens hem is de moslim de antichrist,.. hmm we hebben nog bhoeda... de Dali Lama, Het Jodendom... want als je die lijn door trekt...

En hier haal je er ook weer van alles bij. Jantjes zegt niets over moslims.

Spons schreef:nee vertel :-oo

Ze zijn beiden oorlogsstokers en weinig vleiend over joden.

Spons schreef:volgens mij spreken de feiten anders tegen jantje.. aangezien hij het met wilders eens, is en zijn films diverse keren aanhaalt,

Wat je met jouw rijke fantasie er allemaal bij haalt zijn volgens jou feiten?

Spons schreef:zou me niets verbazen als jij ook nog een aanhanger van Wilders bent..

Ik ben geen Wilders-fan en ook geen PVV-stemmer, maar dat betekent niet dat ik het daarom nodig vind om Wilders te verketteren.

Spons schreef:Wilders die imho totaal niet christelijk is,

Wilders is misschien niet christelijk, maar hij toont in ieder geval vele malen meer respect voor het christelijke gedachtengoed dan voor het islamitische gedachtengoed.

Spons schreef:die haat en verderf probeert te zaaien met zijn slangetong..

Wat heeft het voor zin om iemand zo te karikaturiseren? Waarom die demonisering?

Spons schreef:en jantje steunt hem..

Ik neem aan dat Jantjes de bedoelingen van Wilders anders inschat dan dat jij dat doet.

Spons schreef:en je zou bijna denken dat jij ook een aanhanger bent van Wilders...

Een aanhanger van Wilders is teveel gezegd. Wat ik wel met Wilders deel is zijn huiver voor de islamitische doctrine.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 jun 2011 00:42

eerbied
Wilders is misschien niet christelijk, maar hij toont in ieder geval vele malen meer respect voor het christelijke gedachtengoed dan voor het islamitische gedachtengoed.

En Wilders zou natuurlijk voor beiden evenveel respect moeten tonen!

Een aanhanger van Wilders is teveel gezegd. Wat ik wel met Wilders deel is zijn huiver voor de islamitische doctrine.

Vanwaar die angst? Ik begrijp dat niet eerlijk gezegd, maar misschien kan iemand dat uitleggen.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 jun 2011 07:55

meribel schreef:En Wilders zou natuurlijk voor beiden evenveel respect moeten tonen!

Waarom? Vind je dat iemand respect moet tonen voor de lastering van God de Heer?

Vanwaar die angst? Ik begrijp dat niet eerlijk gezegd, maar misschien kan iemand dat uitleggen.

Angst is een groot woord. Maar als jij zou ontdekken dat iemand liegt en diegene daarmee vele mensen in zijn dwaalleer meesleept, zou je er dan niet tegen waarschuwen?

Ik geef ter illustratie, naast de al door mij genoemde teksten, nog enkele andere Koran-teksten:

Uit Soera 3:73 - je moet niemand geloven die geen moslim is
En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt.

Soera 3:85 – niet-moslims zullen in het Hiernamaals minderwaardig behandeld worden
En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

Uit Soera 4:11 – vrouwen zijn maar half zoveel waard als mannen
Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen.

Soera 4:34 – mannen mogen hun vrouwen tuchtigen en hun gehoorzaamheid eisen
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Soera 5:12-13 – de meeste joden zijn leugenaars
12. Waarlijk Allah sloot een verbond met de kinderen Israëls en Wij verwekten twaalf leiders uit hun midden. En Allah zeide: "Voorzeker, Ik ben met u. Indien gij het gebed houdt en de Zakaat betaalt en in Mijn boodschappers gelooft en hen bijstaat en aan Allah's (dienst) een goede lening verstrekt, zal Ik uw zonden van u verwijderen en u in tuinen toelaten, waar doorheen rivieren stromen. Maar wie onder u daarna dit verwerpt, is inderdaad van het rechte pad afgedwaald."
13. En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.

Soera 9:29 – strijd tegen christenen totdat zij belasting aan moslims betalen en aan hen onderdanig zijn
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Soera 9:30 – op christenen en joden rust Allah's vloek
En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 jun 2011 08:16

Met verbazing lees ik de felle reacties op de posting van Eerbied.
En het gevolg is dat ons Chistendom en geloof verdedigd moet worden, naar
(belachelijk) christenen op dit forum.
Het is zoals gezegd is door Eerbied, waar moeten wij respect voor hebben,? islam
is en blijft een antichristelijk geloof.
En aan degene die moslims als vrienden hebben zou ik willen vragen, wat een
vriend ben je als je met open ogen iemand verloren laat gaan en geen enkele moeite
doet te wijzen op die ene ware Weg tot God de Vader ?
En om dat te doen heeft niets met geen respect voor de moslim als mens te maken.

Of is er soms een andere weg tot God.? :-&
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 jun 2011 08:19

Daar haal je nogal wat teksten aan eerbied. Dat kan niet van een God van liefde komen, dus niet van onze God JHWH. Ik wil zelf als christen niet geaccosieerd worden met de moslims en hun islam. Ik sluit me volledig aan bij eerbied en schaapje.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Terug naar “[Religie] - Open forum”