Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 31 mei 2011 12:25

ajl schreef:Nee, want hij staat bij de burgerlijke stand ingeschreven met 1 naam en dat is zijn officiële naam. Zijn roepnaam wordt niet vermeld bij de burgerlijke stand. Ik sta bv met 2 namen ingeschreven bij de burgerlijke stand, maar dat is niet zoals ik heet.

Oke. Op zo'n manier.

Maar ik bedoel 1 roepnaam waar je ook staat geschreven bij de B.S.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 31 mei 2011 12:43

Dat heb ik ook, ik heb maar 1 doopnaam (waarmee ik dus ingeschreven sta bij de B.S.) en mijn roepnaam is afgeleid uit die doopnaam. Gelukkig zijn de voorletters van zowel doopnaam als roepnaam bij mij wel hetzelfde..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mei 2011 12:45

Mijn voorletters zijn K.H.N. en mijn roepnaam is met een N maar ik heb hier echt nog nooit ''problemen'' mee gehad.
Nina haar voorletters zijn M.H.N ben benieuwd of we daar problemen mee krijgen maar dat verwacht ik niet.

Hoe is het met alle zwangeren?

@Evelien ben je nog met de auto naar Italië geweest? Ging dat goed?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mei 2011 12:46

Even iets heel anders.

Wanneer krijg je bloed toegediend? (na de bevalling dan he). Bij hoeveel bloedverlies is dat?
Geven ze je heel snel bloed of kijken ze na bepaalde waardes?

k Zit hier wel n beetje mee. Want stel dat ik bloed zou krijgen (na de bevalling) dan zou ik dus nooit meer bloedplasma mogen geven. :oops:

@Liefie, ja wij zijn met de auto naar Italie geweest. De volgende keer gaan we met vliegtuig want het is gewoon een hele lange reis (1400 km).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mei 2011 12:55

Ze geven niet zo heel snel bloed hoor, dan moet je hb rond de 5,0 zijn geloof ik. En bij zwangerschappen verlies je niet snel heel veel bloed. Dan moet er echt wel iets speciaals zijn, zoals misschien een placenta die niet verwijderd kan worden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 mei 2011 12:59

tja, maar als je het écht nodig hebt ben je blij dat je het gehad hebt en dan is dat een jammere bijkomstigheid lijkt me :wink:
maar ik geloof niet dat ze het zo heel snel geven. misschien is het ook per z'huis verschillend of ze naar de waarde van je hb kijken of naar de ltrs bloedverlies.
weet wel dat mijn buuv 1,5 a 2 ltr was verloren en die kreeg 2 zakjes. bij een vriendin (in ander z'huis) keken ze juist naar de waarde. maar bij een hb van 4,5 vonden ze het nog niet nodig ( :shock: ) en toen ze uiteindelijk de volgende dag onder de 4 was gezakt kreeg ze wel bloed.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mei 2011 13:05

Oke, maar er zijn bepaalde zaken wat TE snel gegeven wordt. Als achteraf gezien wordt dat het niet nodig was.
Tuurlijk, maar ik geef al best wel lang bloedplasma en het hoort eigenlijk n beetje bij me. Vandaar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2011 13:38

evelien, ik had bijna 1 liter verloren, en wel pilletjes gekregen tegen mijn lage HB, maar geen bloed. Al denk ik dat ik vele malen liever bloed krijg als ik echt zo'n laag HB heb, dan ooit nog bloed te geven bij de bloedbank, want van zo'n laag HB word je zo doodmoe, en dat kun je niet echt gebruiken als je net een baby'tje hebt gekregen. Maar ik heb nog nooit van iemand dichtbij gehoord die bloed kreeg, dus de kans is wel klein denk ik.

Vanmorgen de echo gehad, en ons kindje zat er nog prima :D Ik vroeg haar of ze kan zien of het een jongetje of meisje is, voor de zekerheid zeg maar, en zij dacht hetzelfde te zien als de echoscopiste met de 20 weken echo. Dus da's wel extra zekerheid. Ze heeft het buikje opgemeten en dat was goed voor een termijn van 34 weken (ben nu 36 weken en 4 dagen), en ze schatte het gewicht tussen de 7 en 8 pond met 40 weken. Helemaal prima dus. Het is nog niet ingedaald, maar dat hoeft ook niet, zeker niet met een tweede. De bevalling even doorgesproken, maar we zien het gewoon allemaal wel weer. Ik heb wel gezegd wat ik graag wel en niet wil, en dat vond ze allemaal prima.
Ik merk dat ik zie vk bezoeken niet echt nuttig vind. Die echo was heel leuk hoor, maar verder...nu moet ik elke week vanaf nu, ik snap het wel, maar het hoeft van mij niet zo.

Ondertussen worden mijn lijstjes korter. Doordat de wasmachine het zo'n beetje heeft begeven 'moest' de bijkeuken helemaal schoon omdat de reparateur morgenmiddag komt, dus die bijkeuken is weer klaar :D Straks nog even de stad in voor tule voor de traktatie van Jurian en eventueel stof voor een omslagdoek, maar dat is niet iets wat moet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 mei 2011 13:47

ik snap het wel hoor, evelien. en je weet gewoon dat het zo nodig is, daarom geef je het graag.
wilde zelf ook graag bloed geven. toen ik net zou beginnen was ik voor de 1e x zwanger, dus dan mag je niet geven. volgens mij dan 6 maanden na de bevalling weer. toen kreeg ik op m'n werk een prikaccident (dus geprikt met een naald waarmee ik eerst een patiënt had geprikt), mag je ook een jaar niet geven. en nu is dat jaar net om en ben ik weer zwanger, dus kan ik nog niet beginnen... hopelijk kan ik dus een half jaar na de bevalling wel eindelijk starten.
maar ik denk niet dat ze het té snel geven, dus niet teveel zorgen om maken :wink:

nou, fijn missf dat alles weer goed was. dat zou zeker een mooi geboortegewicht zijn als dat uitkomt! en wat lekker he, om steeds iets af te kunnen strepen. dat is altijd zo'n heerlijk gevoel!
ik ga binnenkort maar eens beginnnen met lijstjes maken 8)

hoorde vorige week van iemand van mijn leeftijd, hoogzwanger naar het z'huis met acute leukemie... echt vreselijk. het kindje is nu geboren, maar hoorde gisteren dat ze zelf op de ic lag...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 mei 2011 16:42

@ Evelien ik ben (was) ook bloeddonor.
Volgens mij kijken ze zowel naar de hoeveelheid als naar het hbgehalte. Tenminste, bij mij in het ziekenhuis wel.
Ik was 2 liter verloren, en m'n hb was erg laag. Weet niet hoe laag, maar wel dat het na de bloedtransfusie 4,8 was.

Ik zei ook gelijk toen ze zeiden dat ik een bloedtransfusie zou krijgen 'moet dat echt? Dan kan ik geen bloed meer geven'.
Maar inmiddels ben ik nog steeds heel slap en moe, dus ik ben maar wat blij dat ze me bloed bij gegeven hebben.
En na die bloedtransfusie voelde ik me ook echt een ander mens! Dus ik vind het prima zo.

Jammer dat ik geen bloed meer kan geven, maar nu weet ik uit eigen ervaring hoe belangrijk het is dat er bloeddonoren zijn :-).

@vpk wat verschrikkelijk! Acute leukemie is echt verschrikkelijk. En als je dan net een kindje hebt. Daar krijg ik echt rillingen van als ik over zulke dingen na denk..

@MissF schiet nu echt op voor je he! Voel je je nog goed verder?
Laatst gewijzigd door Jannoek op 31 mei 2011 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

jansje1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jansje1 » 31 mei 2011 16:44

Ze geven pas bloed bij een Hb <4, dus dat is echt pas heel laag (tenzij er natuurlijk nog andere indicaties zijn, maar in principe is dit de grens) Dit in verband met mogelijke risico's van bijvoorbeeld overdracht van ziektes via dat bloed wat ze nu nog niet kunnen aantonen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mei 2011 17:22

Ik geef geen bloed, maar bloedplasma. :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 31 mei 2011 18:12

Sterretje schreef:Ja, zo bedoel ik het ook..
Diplomauitreiking: Marinus Johannes Pieter.... en daar komt Jan aanlopen.

Of post.... M.J.P. en het is voor Jan
Of belasting/kinderopvang.. Marinus J. P. en het is voor Jan enz..

En als docent: het is een ramp als je meerdere leerlingen hebt met dezelfde achternamen en de voorletters kloppen niet bij de naam. Een RAMP met cijfers invoeren, documenten maken enz.

Ik vind dat echt heel typisch. Ik kan me niet heugen dat ik ooit post heb gehad met Frederieka A *achternaam*. Wie stuurt nou zoiets? Ik heb net ff een belastingding erbij gepakt en daar staan ook gewoon voorletters.
En voor luie leraren zou ik geen naam aan gaan passen ofzo :mrgreen:
Volgens mij is het gewoon een non-issue

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2011 18:59

Oja, nog een tip voor zwanger meiden: bij de Hema hebben ze voor 4 euro korte rokjes in allerlei kleuren. Ik had er gister 1 gekocht, voor als ik niet meer zwanger ben, zo goedkoop vind ik ze niet snel :D Maar toen ik hem paste bleek hij ook met hoogzwangere buik prima te zitten. Dus als iemand nog rokjes zoekt, voor dat geld vind je geen positierokje denk ik:D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 31 mei 2011 18:59

Evelien schreef:Oke, maar er zijn bepaalde zaken wat TE snel gegeven wordt. Als achteraf gezien wordt dat het niet nodig was.
Tuurlijk, maar ik geef al best wel lang bloedplasma en het hoort eigenlijk n beetje bij me. Vandaar.

Ik heb dat ook gehad..was al 15 jaar volbloeddonor, maar omdat ik een zakje bloed heb gekregen mag het opeens niet meer. Ik vind dat zooooo jammer. Ik vraag mij dan ook wel eens af of dit bloed nooit uit je eigen bloed verdwijnt, want anders zou ik niet zo goed weten waarom je nooit meer bloed mag geven. Per slot van rekening heeft iemand die met BSE besmet vlees eet (zou in NL niet voorkomen, maar ja, besmet bloed ook niet), misschien wel meer kans om Creutzfeldt-Jacobs te krijgen dan iemand die een kwartier een zakje bloed heeft toegediend gekregen.

Terug naar “Archief”