Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefje » 29 mei 2011 14:00

Siska of Rinske past er ook wel bij! :-oo

jansje1
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jansje1 » 29 mei 2011 14:08

Veerle dan?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 mei 2011 08:33

Komen erg leuke namen voorbij! Suc6 voor diegene die namen aan het zoeken zijn.

Volgens mij is Nina echt warmbloedig ze wilde net niet slapen terwijl ze elke keer lag te geeuwen. Nu ligt ze met blote benen onder der dekentje en volgens mij sliep ze binnen de minuut :lol:
Vanmorgen vroeg was ik Nina in de tummy aan het doen en ze had elke keer lachstuipjes en het is mijn man gelukt om het op de foto te zetten echt zo schattig :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mei 2011 09:32

liefje schreef:Siska of Rinske past er ook wel bij! :-oo

Ik ben niet zo weg van deze namen. Ik houd sowieso niet zo van namen die op -ke of -ka eindigen. Sorry voor de mensen die dit geweldige namen vinden :oops:

jansje1 schreef:Veerle dan?

Dat vind ik wel een hele leuke naam.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mei 2011 10:07

Ach, ajl, ieder zijn smaak toch :D Al vind ik namen als Veerle zo lastig uit te spreken.

vandaag is Jurian naar het kdv, dus ik heb het rijk alleen. Heel raar, om mijn zoon weg te brengen, terwijl ik dan zelf alleen boodschappen kan gaan doen. Maarja, anders zijn we zijn plekje op het kdv kwijt in oktober, dat willen we ook weer niet. En hij geniet er enorm van, dus ik leg me er maar bij neer :D Vanmiddag lekker een middag shoppen met mijn moeder, de hopelijk laatste dingen kopen die nog in huis moeten zijn voor het kindje kan komen. En dat is toch ook wel erg lekker om samen te doen, zonder Jurian, al is hij best makkelijk, het is toch wel simpeler zonder buggy en kind dat toch in de gaten gehouden moet worden.

Hier staat sinds gister de box. Opeens had ik het in mijn hoofd dat dat ding neergezet moest worden. Dus van zolder gesleept en in elkaar gezet. Het boxkleed hangt nu aan de lijn buiten. Jurian vond het maar raar. Ik vertelde dat dat een box is waar de baby in gaat liggen straks. Hij wees meteen benauwd allemaal spulletjes aan en vroeg:' Die van Jurian he? Die van mij he? Niet van baby he?' Alsof hij bang is dat de baby alles in gaat pikken ofzo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mei 2011 10:20

haha grappig is dat he? Hier vroeg zoonlief of de baby in mijn buik ook een stoeltje had waar het op kon zitten :lol:
Vooral genieten hoor van de vrijheid zo zonder kind. Ik vond het wel lekker in mijn verlof om een paar dagen te tutten met de kleine en dan 's middags is de oudste weer even aan de beurt.

MissF schreef:Ach, ajl, ieder zijn smaak toch :D Al vind ik namen als Veerle zo lastig uit te spreken.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn man dat ook gaat vinden :wink:

Die namen blijf ik lastig vinden. Bij de oudste 2 had ik gelijk zo'n blij gevoel als wij een naam hadden en dat heb ik nog niet gehad. Dus nog aan wennen of gewoon verder zoeken.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mei 2011 10:39

Veerle is net zo'n naam als Arne; erg mooi, maar ik breek mijn tong erover :wink: .

4 van onze kids hebben de doopnamen van de opa's en oma's gekregen, gewoon letterlijk. Voor de roepnamen hebben we gekeken naar we mooi vonden en wat een beetje paste bij de doopnamen. Vaak zitten de letters van de roepnaam in de doopnaam, maar dan in een heel andere volgorde :wink:.
De twee andere kids zijn vernoemd naar 4 broers van manlief en mij - dus hebben we doopnamen aan elkaar geplakt. (De letters van) hun roepnamen zitten min of meer in de doopnaam. Bij het kiezen van de te vernoemen broers hebben we eerst gezocht naar een mooie roepnaam en daar de 'goede' broers bij gezocht. Dat waren gelukkig ook de broers die we het liefst zouden vernoemen :mrgreen:.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2011 17:12

Als je geen Veerle kunt zeggen, vind je Barbara vast helemaal een tongbreker ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mei 2011 19:38

Nee, Barbara vind ik wel weer logisch, omdat je daar geen 2 klinkers achter elkaar hebt.

Ik heb flink geshopt vanmiddag. Mijn moeder is bezig met een 10 dagen pakket, en vind het lastig om leuke kleertjes uit te zoeken. Dus of ik wilde helpen. Nou, graag :D Dus allemaal leuke kleertjes uitzoeken, maar het niet zelf hoeven kopen, best leuk :D
Zelf heb ik wel mijn lijstje afgewerkt, volgens mij hebben we nu bijna alles in huis. Nog wat stof voor een omslagdoek en tule voor de traktatie van Jurian, maar dat kan gewoon hier in de stad.
Ook een pyjama gekocht, met korte broek en zonder mouwen, maar mijn moeder zei dat je als je bv wilt geven beter een pyjama of nachtpon met knoopjes voor kunt kopen. Maar die kon ik nergens vinden, tenminste, alleen maar oude oma gevallen. Maar is dat echt zo nodig vroeg ik me af?

Ook de klossen zijn binnen, als ik morgen puf heb zet ik ze er zelf even onder, anders doet mijn man het donderdag wel. Kom ik meteen weer wat makkelijker uit bed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 mei 2011 19:43

Maar wil je perse vernoemen in de voornaam?
Anders toch gewoon in de doopnaam? Begin je met roepnaam en plak je er dan de vernoeming(en) aanvast.
Bij ons ook Anna Janna Sofie (en als ik Linda mooi had gevonden had ze Linda Janna geheten hoor)
Maar begin de doopnaam ALTIJD met de eerste letter van de roepnaam!
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mei 2011 19:57

Waarom moet de doopnaam met de eerste letter van de roepnaam beginnen? Dat hebben wij bij Sylke niet gedaan, zou niet weten waarom dat zou moeten..

@Missf: bv geven kan ook prima met een pyjama zonder knoopjes hoor. Ik heb er toen ook nog wel naar gezocht, maar er is idd bijna niets normaals te vinden. Toen werd het zonder knoopjes, en dat ging ook goed ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 mei 2011 20:34

Sterretje schreef:Maar begin de doopnaam ALTIJD met de eerste letter van de roepnaam!

Haha, hoe bedoel je stellig ;)
Mijn roepnaam begint niet met de eerste letter van mijn doopnaam en dat is nog nooit een probleem geweest.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 mei 2011 20:41

vind dat niet nodig, zou niet weten waarom eigenlijk.... Sarah heeft het niet, eef en de baby straks wel, maar niet omdat we daar over nagedacht hebben ofzo.

vind het wel belangrijk dat je de naam in de doopnaam verwerkt dus niet Klaas als doopnaam en dan Jan als roepnaam. Snap dat nooit zo goed. :oops:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mei 2011 20:57

Wij hebben de roepnamen niet letterlijk in de doopnamen genoemd, maar het zijn (vinden wij dan :wink: ) wel duidelijk afgeleides van. Timon is Toon Willem Timotheus, Sylke is Aaltje Cecilia Elisa. De eerste twee namen zijn vernoemd (T. naar beide opa's, S. naar oma), de laatste naam hebben we gekozen vanwege de betekenis.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 mei 2011 21:32

Leuk de doopnamen van je kids te lezen Haai!
In Engeland hebben ze dus helemaal niet dat je een naam maakt uit de doopnamen..als je snapt wat ik bedoel. Dus Timon zou bijvoorbeeld gewoon Toon heten ;) Ik had 'vroeger' Elsa als naam voor een dochter, en dan van Elisabeth afgeleid maar manlief zei dat iedereen haar dan gewoon Elisabeth zou noemen omdat dat haar 'echte' naam is :?

Terug naar “Archief”