Hier maak je al een fout in de chronologie.
Welke fout ik ga van de zuivere bijbelse chronolgie uit, lees het nog eens reken het na en je ziet geen foutmaar ik zal meer toepasselijke voorbeelden uit de praktische leven geven dit weekend.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Hier maak je al een fout in de chronologie.
blijblij schreef:@sabra: antoon strijd met zijn bijbelse chronologie juist tegen dit soort geleerden die tot conclusies/waarschijnlijkheden komen die niet in de bijbel staan.
De Bijbel is geen geschiedenisboek!
antoon schreef:Rehabeam 17 = 980
Abia 3 = 977
Asa 41 = 936
Josafat 25 = 911
Joram 5 (eigenlijk 8 maar 3 jaar co-regentschap met zijn vader) = 906
Ahazia 1 = 905
Athalia 6 = 899
Joas 40 = 849
Amazia 29 = 820
Uzzia 52 = 768
Jotham 16 = 750
Achaz 16 = 746
komen we op 746 voor het eerste jaar van Hizkia,
Hierbij tellen we 14 jaar bij voor de inval van Sanherib in het veertiende jaar van Hizkia
maakt 732 het jaar daarop is het een sabbatsjaar 731.
Via 2 onafhankelijk routes (sabbatsjaar en chronologie) komen we op het zelfde jaar 731, toeval zullen tegenstanders zeggen, laat mij niet lachen
Jouw berekening klopt dus niet. De wetenschap is gekomen tot de chronologie, zoals door mij weergegeven, terwijl jij voor je alternatieve theorie geen enkel ondersteunend bewijs hebt aangeleverd.
antoon schreef:
Nogmaals lees het na vergelijk met de bijbel, en voor de zoveelste keer voorbeelden komen er nog, niet alles meteen dat doe ik voor meer overzicht voor iedereen.
antoon schreef:Beste Sabra
ik heb meer te doen vandaag, en ik neem aan ieder mens, mijn planning was weekend, voor jou wil ik het bijstellen voor vandaag in de middag,
maar wat ik graag wil weten, stel je geloof in de bijbelse jaartallen die voor koningen gegeven worden? ook voor aanvullend materiaal in de overige schrift en geschiedschrijvers, of vaar jij blind op wetenschappers die vaak met verschillende lijsten komen.
blader in ieder geval even terug graag denk goed na pak je bijbel erbij zoek alle gegevens op die ik gaf, tel de regeringsjaren beschouw Ezechiel nog een keer.
tot schrijfs
antoon schreef:de chronologie die jij gaf kan je meteen wegdoen, die klopt voor geen meter, van begin tot end =
931-586 =345 tegen de bijbel en Ezechiel in, zomaar 45 jaar ernaast
antoon schreef:Nogmaals lees het na vergelijk met de bijbel, en voor de zoveelste keer voorbeelden komen er nog, niet alles meteen dat doe ik voor meer overzicht voor iedereen.
antoon schreef:Welke fout ik ga van de zuivere bijbelse chronolgie uit, lees het nog eens reken het na en je ziet geen foutmaar ik zal meer toepasselijke voorbeelden uit de praktische leven geven dit weekend.
Rechabeam 931-914
Abiam 914-911
Asa 911-870
Josafat 870-846
Joram 851-843
Achazja 843-842
Atalja 842-836
Joas 836-798
Amasja 798-769
Azarja 785-733
Jotam 743-729
Achaz 743-727
Hizkia 727-698
Manasse 698-642
Amon 641-640
Josia 630-609
Joachaz 609
Jojakim 608-598
Jojakin 597
Sedekia 596-586
antoon schreef:Het laatste jaar van Sedekia 586, is volgens de gangbare geschiedenis dus het eerste jaar van de ballingschap, Dat is een verschil van 21 jaar met bijbelse chronologie 586-607=21
Daar zit nu het breekpunt tussen de bijbel en de gangbare geschiedenis die 21 jaar, als de balling schap werkelijk in 586 begon dan duurde die 49 jaar dit is in conflict met oa verschillende oorlogen met Egypte later daarover meer, in ieder geval als de periode werkelijk 49 jaar duurde, dan kan ik naar huis met mijn chronologie en moet ik toegeven dat ik ongelijk had MAAR.......
er zijn argumenten dat de ballingschap werkelijk, maar dan ook werkelijk precies 70 jaar duurde als dat goed beargumenteerd kan worden dat moet de gangbare geschiedenis van deze consensus afm, (dat is ook een algemeen antwoord aan Mortlach)
Flavius Josephus, had er geen belang bij om andere perioden op te geven, de duur van de ballingschap was niet onderhevig aan een theologisch dispuut
Jij gaat ervan uit dat de ballingschap 70 jaar duurt, echter Nehemia bijvoorbeeld was een dienaar van de Perzische koning Artaxerxes. Deze regeerde vanaf 465 BC.
After having rewarded him with a present of money, as soon as he received some from his friends at Athens and from his secret hoards at Argos, Themistocles started inland with one of the coast Persians, and sent a letter to King Artaxerxes, Xerxes's son, who had just come to the throne. Its contents were as follows: " I, Themistocles, am come to you, who did your house more harm than any of the Hellenes, when I was compelled to defend myself against your father's invasion-- harm, however, far surpassed by the good that I did him during his retreat, which brought no danger for me but much for him.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten