quote="Riska"In diverse kerken wordt geleerd dat wij - om maar wat te noemen - niet boos mogen zijn op God.
Omdat de kerken dat leren betekent het nog niet dat het waar.
Ik denk dat je in alles eerlijk moet zijn naar God, we zien dat ook vaak in het OT
Ik heb diverse keren God aangeklaagd. Zoals Jeremia dat deed en zoals de Psalmist dat af en toe deed.
Ik denk dat äanklagen" een te sterke uitdrukking is, zelf heb ik ook wel eens "iets" gehad
een grote teleurstelling met één van mijn pleegkinderen die dubbel gehandicapt was.
Het was onmogelijk om langer voor hem te zorgen, het kind heeft een hele moeilijke tijd
gehad in 3 tehuizen, het gaat nu heel goed met hem. Maar ik ging door zo,n diepe rouw heen
het heeft wel 2 jaar geduurd en ik was heel, heel erg boos op God, ging niet meer naar de
kerk en wilde niets meer, maar het gekke is geloven blijft, het is een gave van God.
Achteraf zie ik in alles Gods hand en heb ik heel veel geleerd.
Ik heb zeker geleerd om altijd eerlijk mijn hart uit te storten, en ik denk dat God dat zo wil,
we kunnen niets achterhouden, Hij weet alles van ons.
Misschien is het wel zo: eigenlijk is mijn hele doen en laten één gebed. Ik ben voortdurend met God in gesprek. Zoals iemand ooit zei: "ik bid meer met de hoed op dan met de hoed af...
Zo is het leven met God Riska.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.