Hoe staan jullie tegenover gebedsgenezingdiensten....tongentaal, vallen in de geest..e.d?
En dan met name over gebedsgenezing: geloven jullie dat er daarbij wonderen kunnen gebeuren?
Ikzelf heb er door mijn achtergrond altijd sceptisch tegenover gestaan.
Toch hoor ik steeds meer bijzondere verhalen, over mensen die op een bijzondere wijze door handoplegging e.d genezen zijn van hun ziekte, al heb ik het zelf nooit echt met eigen ogen gezien.
En wat me ook opvalt is dat er in landen als Afrika veel meer van zulke bijzondere dingen gebeuren.
Misschien staan we er niet open voor?
Pas las ik Markus 16: 15-20. De Heere Jezus verschijnt voor het laatst aan de dicipelen, voor Zijn hemelvaart.
Hij zegt: En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven, in vreemde talen zullen zij spreken. Slangen zullen zij oppakken, en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden, op zoeken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
God heeft toen hij op aarde was veel wonderen verricht, en hen die geloven zullen dit overnemen.
Geloof is de schakel waardoor de Geest werkt.
Door ongeloof houden we ongemerkt misschien de Heilige Geest tegen.
Door deze tekst ben ik aan het denken gezet, en misschien staan sommige geloofsrichtingen te weinig open voor zulke dingen.
Wat is jullie mening hierover? Zijn genezingsdiensten bijbels?