Floris was 400 gram afgevallen, nu zit hij nog 100 onder z'n geboorte gewicht. Vandaag weer 's wegen, we hebben van de buurvrouw haar weegschaal gekregen en die geijkt met die van de kraamzorg. Heerlijk, zo'n buurvrouw die verloskundige is
Zondag avond is ze ook nog even langs geweest omdat Floris niet wilde drinken.
Hij komt echt niet uit zich zelf, heel vreemd...
Alleen 's avonds.
's ochtends wilde hij in de kraamweek niet drinken, de kraamverzorgster dacht dat dat te maken had met het badje, omdat veel kinderen daarna slaperig zijn. Gisterochtend hebben we Floris niet in bad gedaan, en toen dronk ie nog niet..
Gisteravond na het badje dronk hij echter prima..

Komt er eigenlijk op neer dat het alleen met de voedingen van 19.00 en 22.00 echt perfect gaat. De overige voedingen is het tot nu toe kolven geblazen.
Vind het eigenlijk wel prima voorlopig, scheelt veel tijd en frustratie. Wordt alleen lastig als je 's weg gaat, want borstvoeding geef je toch makkelijker ergens dan dat je gaat zitten kolven
Als het goed is komen ze deze week van het consultatiebureau langs, dan vraag ik wel even wat we precies moeten gaan doen.. Anders bel ik daarna de lactatiekundige weer.
Misschien heeft hij nu niet genoeg kracht om uit de borst te drinken, omdat hij nog niet op z'n geboortegewicht is?
@max hij is twee dagen voor de uitgerekende datum geboren, dus volgens mij kan het daar niet aan liggen...
@liefie heerlijk dat het zo goed gaat, ondanks de spruw! Floris poept ook veel ja.

de verloskundige vind het niet stinken, maar ik wel

't wordt overigens al wel iets minder, niet meer elke luier..
Die bh's van de prenatal heben geen beugels, toch? Vond ik echt vreselijk zitten. Maar ze waren ook te klein voor mijn cup, dus het was sowieso geen optie