Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:... Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel van die ouderlingen stiekem nog een tv op zolder hebben staan.
Justinus schreef:Deze opmerking vind ik niet jé van het. Ik kan me echt niet voorstellen dat zoiets realistisch is! Zeker als grap bedoeld?!
Jozo schreef:Voor boeken, radio en internet geldt immers precies hetzelfde.
Als zo'n gesprek niet mogelijk is zul je moeten kiezen. Of het verzoek opvolgen, of op zoek gaan naar een andere gemeente (de vraag is natuurlijk wel of je dat wilt alleen om een stomme tv...)
MissVis schreef: Er spelen inderdaad nog wel meer dingen. Ik ben niet voor niks als kind niet gedoopt. Maar ik weet niet of ik daar nu hier zoveel over moet uitweiden. Ik wil niet teveel weggeven, wat iemand anders al zei, dat je misschien herkend wordt met alle gevolgen van dien.
Jantjes schreef:Beste broeder missvis,
.... Ik raad je aan om deze tekst te onderzoeken en dan alleen met de Bijbel en de kanttekenaren er bij en niet allerlei mensen die er wat over gezegd hebben. Zoem eens in op het woordje ‘dezer wereld’ bij de kanttekenaren en je zult tot een goede ontdekking komen of je je t.v kan houden of weg doen.
http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Rm12.htm
Kennisen van ons wilden zich aansluiten bij een "rechtse gemeente" (ik zal geen namen noemen, het kunnen er vele zijn.....schelpje3 schreef:Er is heel wat tegenwoordig om mee te bemoeien, voor een k.r. op huisbezoek. Vroeger stond er een radio en die was legaalNu zou de vraag kunnen zijn of er op alle kamers tv staat, of dat er filternet is geinstalleerd en hebben de kids ook een computer op hun kamer ? Welke bladen worden er gelezen ? Welke krant ?
De k.r. heeft een bepaalde autoriteit, maar ze zijn wel te gast in jouw huis en dienen zich toch zo te gedragen. Wij hebben zelf nooit nare ervaringen gehad, maar ik ken deze wel van anderen ! Zelfs dat iemand de k.r. heren letterlijk de deur heeft uitgezet !
pannenkoek schreef:Tja, tv mag niet maar we worden links ingehaald door het internet.... zo is het nu eenmaal.
Wees trouwens allemaal voorzichtig, en scheer niet de hele GG over één kam.
Bij de één 'mag' dit niet en bij de ander dat niet.
lange haren, korten rokken, leggings, gezangen, tv, internet enz enz.
Vele gemeenten en ook vele manieren hoe zij denken dat het goed is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten