henkie schreef:En dan die zure bekkies en commentaren van D66...genieten geblazen!
JeeWee schreef:dat was precies wat ik ook dacht. D666666 doet er alles aan om God en religie uit onze samenleving te bannen en een partij als de SGP in een kwaad daglicht te stellen.
D66 wikt, God beschikt...
Hoewel D66 inderdaad niet positief staat tegenover expliciet christelijke zaken in wetgeving en andere door de overheid geregelde zaken is deze reactie wel kort door de bocht. Er hebben meerdere malen verschillende dominees (waarschijnlijk geen dominees die de vragenrubriek doen

) op de lijsten gestaan. Er zijn christenen die zich zelfs bij D66 thuis kunnen voelen. Zij het bijvoorbeeld omdat D66 niet tegen godsdiensten is, maar een strikte scheiding tussen godsdienst en staat wil hebben met respect voor elkaar (anders zijn ze ook niet zo tegen Wilders gekeerd).
Ik proef hier de sfeer dat 'de ander' slecht is en dat we daar antagonistisch naar kijken, precies wat populisten doen. En als we met een nuchter verstand naar de politiek willen kijken moeten we dat volgens mij juist niet doen.
En met het hele anti-godslasteringsvoorstel is het ook zo, vergeet dat niet, dat het puur om symbolisme gaat. Het artikel tegen de godslastering is al decennialang niet meer toegepast door een rechter, terwijl ik helaas mensen wel vaak flink hoor vloeken.
Het zal de VVD uiteindelijk dus weinig schelen of het artikel nu wel of niet bestaat.