Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Ja, in het buitenland hebben ze continueroosters die rond 8.30 beginnen en de bso is op school geregeld.
ajl schreef:De scholen in het buitenland hebben hele dagen school. Ik weet dat de kinderen in Frankrijk en België tussen de middag op school warm eten en de scholen van 's morgens 8.00 uur/8.30 uur tot 17.00 uur les hebben of huiswerk maken op school.En dat dus ook op de lagere scholen. In de Scandinavische landen en in Zwitserland blijven ze ook de hele dag op school en worden rond 17.00/18.00 uur door de ouders opgehaald. Of de moeders veel werken weet ik niet, maar ik weet wel dat ze in Frankrijk vinden dat het rustiger is voor het kind dan tussendoor heen en weet te gaan naar huis
Schipje schreef:Hebben jullie nog leuke ideeen voor cadeautjes voor een meisje wat twee jaar word?
ajl schreef:Door een continuerooster wordt de zorg niet overgedragen aan de school hoor. De kinderen eten gewoon een boterham om school die ze eerder vaak op het kdv aten. Daarbij zijn ze vervolgens eerder thuis, omdat de school al om 14.00 uur uitgaat. Dus lekker elke middag vrij, waar ze vervolgens als ze moe zijn nog even een uurtje kunnen slapen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten