Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 mei 2011 20:48

AAH Jannoek, wat een schatje :D :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 mei 2011 20:49

lauraC: Zeer veel herkenning. Hier moeten bepaalde dingen persee door papa gedaan worden en andere persee door mama. Soort van 'gewoonte' en houvast denk ik, maar ook een stukje eigen wil?? ik weet het niet. SOms moet het anders, maar ach.. vaak kan het wel zo.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 mei 2011 21:56

Da's dus het probleem, dat ik er altijd ben en dus nooit een 'reden' heb om nee te zeggen. Tuurlijk, als papa de enige is die in huis is dan is het makkelijker te aanvaarden voor hem maar dat is niet zo. En ik heb ook weleens zin om niet alles te hoeven doen ;)
Bovendien deed papa altijd bad en waren er nooit problemen dus waarom dat nu wel opeens is?? Zelfs toen manlief net terug was vond M het geweldig om bad te doen met papa.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 21 mei 2011 22:38

@Laura: Misschien is het uitproberen van Michael? Wekenlang heb jij alles alleen gedaan en nu moet hij je weer helemaal delen. Is het een optie om een keer weg te gaan terwijl hij het weet en hem dan door je man in bad te laten doen? Kijken wat hij doet?
Time flies when you have none!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 mei 2011 14:52

ajl schreef:Ja, in het buitenland hebben ze continueroosters die rond 8.30 beginnen en de bso is op school geregeld.

Maar het zal toch zeker niet zo zijn dat in het buitenland alle moeders standaard (veel) werken?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 mei 2011 15:00

De scholen in het buitenland hebben hele dagen school. Ik weet dat de kinderen in Frankrijk en België tussen de middag op school warm eten en de scholen van 's morgens 8.00 uur/8.30 uur tot 17.00 uur les hebben of huiswerk maken op school.En dat dus ook op de lagere scholen. In de Scandinavische landen en in Zwitserland blijven ze ook de hele dag op school en worden rond 17.00/18.00 uur door de ouders opgehaald. Of de moeders veel werken weet ik niet, maar ik weet wel dat ze in Frankrijk vinden dat het rustiger is voor het kind dan tussendoor heen en weet te gaan naar huis :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2011 15:11

Volgens mij ''mag'' ik nu hier ook mee kletsen :oops: :wink: Wel een heel apart idee is het nog steeds dat wij nu ook een kindje hebben maar zo ontzettend gaaf!

@PPM wat is Marijn snel met staan/lopen gaaf hoor!

@TJ mooie foto's! Geef je nog borstvoeding of niet?

@Jannoek doe jij na elke voeding kolven? Hoe gaat het slapen van Floris 's nachts?

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 22 mei 2011 15:15

@ liefie: hoe is het met jou? en met Nina? Begin je er al een beetje aan te wennen :) ?
@ PPM: dat is zeker snel! Voor je het weet looptie hard weg ;)
@ Laura: tja, lastig probleem, ik heb helaas geen tips voor je....geen ervaring mee. Hopelijk is het gauw over.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mei 2011 15:24

@Em Ja we kunnen haar echt niet meer missen maar het is zo apart dat ze gewoon van ons is.
Zeggen het ook vaak heel trots tegen elkaar ze is gewoon van ons :oops: :D Het is echt SUPER genieten.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 mei 2011 15:32

Hebben jullie nog leuke ideeen voor cadeautjes voor een meisje wat twee jaar word?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2011 15:51

ajl schreef:De scholen in het buitenland hebben hele dagen school. Ik weet dat de kinderen in Frankrijk en België tussen de middag op school warm eten en de scholen van 's morgens 8.00 uur/8.30 uur tot 17.00 uur les hebben of huiswerk maken op school.En dat dus ook op de lagere scholen. In de Scandinavische landen en in Zwitserland blijven ze ook de hele dag op school en worden rond 17.00/18.00 uur door de ouders opgehaald. Of de moeders veel werken weet ik niet, maar ik weet wel dat ze in Frankrijk vinden dat het rustiger is voor het kind dan tussendoor heen en weet te gaan naar huis :wink:

Ik snap wel, dat het voor werkende ouders heel gemakkelijk lijkt: je kind de hele dag ergens ondergebracht. Manlief zou zeggen: dan kun je je kind makkelijker dumpen :wink: (let op: dat zijn dus niet mijn woorden, maar van mijn man die echt fel tegen al die opvang is).

Na 1 week ervaring (haha, het is niks) kan ik alleen maar zeggen, dat het helemaal niet belastend is om tussen de middag even naar huis te lopen, wat te eten en weer naar school te gaan. Ik zag gewoon de ontlading en het weer opladen bij zoonlief. Ja, ik weet het, ik weet het, met een school op 5 minuten loopafstand is dat makkelijk praten.

Maar ik vind dat er een groot verschil zit tussen een kleuter van 4/5 jaar en een kind van 10/11 jaar in de bovenbouw. Met wat oudere kinderen zou ik veel minder moeite hebben met langere dagen. Maar voor die kleintjes, nee. Ik zie mijn kind gewoon echt niet in al die hectiek zijn boterhammetjes opeten, dat wordt helemaal niks. En dan na schooltijd, dan zijn ze zo moe, ook de kindjes die al langer naar school gaan, die zie je soms heel moe dat gebouw uit komen. Dan moet zo'n kindje lekker naar huis en daar lekker even bijkomen. Het lijkt me vreselijk om dan je kind nog naar een bso te laten gaan. Verschrikkelijk.

Ik vind gewoon, dat de voor/tussen/na-schoolse opvang veel en veel beter vanuit scholen geregeld moet worden en dan ook echt kwalitatief. Maar om nou te pleiten voor continu-roosters op alle scholen, dat vind ik niet echt nodig en ik hoop, dat de school van zoonlief er nooit aan begint. De zorg voor de kinderen blijft wat mij betreft echt een taak van de ouders, niet van de overheid/scholen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 mei 2011 19:09

Door een continuerooster wordt de zorg niet overgedragen aan de school hoor. De kinderen eten gewoon een boterham om school die ze eerder vaak op het kdv aten. Daarbij zijn ze vervolgens eerder thuis, omdat de school al om 14.00 uur uitgaat. Dus lekker elke middag vrij, waar ze vervolgens als ze moe zijn nog even een uurtje kunnen slapen.

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 22 mei 2011 20:00

Bedankt voor alle reacties, het bedrag verschilt dus nogal zie ik wel.
Ach..we zien wel hoe het loopt, moeten eerst maar eens allerlei scholen 'onderzoeken'
Neeltje Jans

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 22 mei 2011 20:40

Schipje schreef:Hebben jullie nog leuke ideeen voor cadeautjes voor een meisje wat twee jaar word?

het hangt er wel een beetje vanaf waar ze van houd, onze jongste is afgelopen donderdag 2 geworden. Zij is dol op alles van Nijntje, o.a. de boekjes. Ze heeft ook een pop gekregen en die kleed ze de hele dag uit, en loopt met de pop rond. Daar heeft ze ook kleertjes voor gekregen. Verder is ze ook erg trots op d'r armbandje en ringetje.
In het algemeen denk ik dat boekjes altijd een goede keus is.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 mei 2011 00:45

ajl schreef:Door een continuerooster wordt de zorg niet overgedragen aan de school hoor. De kinderen eten gewoon een boterham om school die ze eerder vaak op het kdv aten. Daarbij zijn ze vervolgens eerder thuis, omdat de school al om 14.00 uur uitgaat. Dus lekker elke middag vrij, waar ze vervolgens als ze moe zijn nog even een uurtje kunnen slapen.

mijn kind zit op een school met tussen de middag thuis eten ( ja ben toch thuis dus betaal niet extra voor overblijven ) prima voor haar, lekker even thuis bijkomen en weer naar school
Zelf zat ik altijd op een pc ( streek-) school met een continurooster ( was dan wel om kwart over drie vrij maar begon pas om kwart over negen ) , ook heerlijk en voor kleuters echt geen enkel probleem ( de eerste week/tot eerste jaar kan altijd zwaar zijn, oplossing is dan alleen sochtends naar school en niet perse thuis in een uurtje eten en weer naar school sjezen ) .
Wat ik vooral wil zeggen, je kan het overblijven op een school waar ze thuis eten ( duurt 5 kwartier, ) echt niet vergelijken met middagpauze op zo'n andere school ( rustig aan je eigen tafeltje eten, dan lekker even buiten spelen totaal vaak 30 minuten )

voor mij als moeder speelt er echter nog een ander argument: ik vind het heerlijk om mijn kleine kleutertje tussen de middag even te zien en mee te kletsen, want ik vind zo een hele dag zonder haar best lang...daarom is smiddags thuis eten fijn ( vooral voor mij dus!) want voor haar maakt het echt niet uit.....
ik denk dat dat argument ook speelt maar de meeste moeders daar niet graag voor uitkomen?

Terug naar “Archief”