Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 22:14

JeeWee schreef:Als God de man en de vrouw slechts had geschapen had om zich voort te planten, dan zijn alle alleenstaanden en alle mensen die geen kinderen kunnen krijgen dus mislukkelingen...
Nee JHM, God heeft ons geschapen om Hem groot te maken. Mag jij dat doen als hetero? Mag ik dat doen als homo? JA!!!!

JeeWee, uitroeptekens zijn niet nodig hoor. Ook zonder begrijp ik je punt wel. Maar natuurlijk heeft God ons niet alleen gemaakt om ons voort te planten. Ik bedoelde hier alleen mee waarom het tegen de natuur in is om homo te zijn. En heeft hij ons nodig om groot te zijn, is God dat zonder ons niet?

Kijk, nou komt er een (overigens best begrijpelijke) aap uit de mouw. Je probeert het met een op de bijbel gefundeerde afkeuring. Maar eigenlijk verwar je dus afkeuring met afkeer. Het is vies, tegennatuurlijk...
Maar is dat een maatstaf?

Ontucht.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 20 mei 2011 22:34

JHM schreef:Ik bedoelde hier alleen mee waarom het tegen de natuur in is om homo te zijn. En heeft hij ons nodig om groot te zijn, is God dat zonder ons niet?

Wat betekent dat eigenlijk, tegen de natuur in? Heeft de natuur een bedoeling en hoe kom je daarachter?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 mei 2011 22:36

Dat je denkt je reactie te kunnen beperken tot het woord 'ontucht' raakt me.
Allereerst: er wordt slechts 7 keer in de bijbel gesproken over iets wat je tot homoseksualiteit kunt herleiden. En als je de moeite hebt genomen om de preek te beluisteren die hier eerder door AJL werd aan gedragen, weet je ook dat het hier steeds gaat om lust en losbandigheid. In de Bijbel wordt nergens over een homofiele geaardheid gesproken.

Maar ONTUCHT...
Heb je enig idee hoe vaak er in de Bijbel wordt gesproken over HETEROseksuele ontucht? Begin maar niet met tellen want je raakt de tel kwijt!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 mei 2011 23:50

JHM schreef:Sorry meribel (en Petra). Ik weet niet waarom God het afkeurt, ik kan het alleen denken. God heeft de man en vrouw geschapen om zich voort te kunnen planten. Een man en een man is iets tegen natuurlijks. Persoonlijk vind ik het ook vies. Excuus voor de verwoording, ik bedoel er niets mee, maar dat een man en een man intiem met elkaar zijn.

eerlijk gezegd vind ik dat persoonlijk het ontzettende lastige eraan, kijk, ik heb al moeite om Gods geboden na te leven die ik wel begrijp en waar ik echt het nut van inzie en waarvan ik snap dat het gewoon het allerbeste voor ons als mensen is, maar dan dit...dat vind ik echt heel moeilijk!

dat je het persoonlijk vies vind snap ik wel hoor, vind ik ook ( ik ben ook hetero ) , maar ik neem aan dat een homoseksuele man het net zo vies vindt om met een vrouw te zoenen....als die dat net zo vies vind als ik snap ik het probleem een beetje, stel dat het nu omgekeerd zo zijn en in de bijbel staat dat je alleen een relatie mag hebben met hetzelfde geslacht ( jaja, ik begrijp de haken en ogen maar dit is hypothetisch ) , welnu, ik weet niet of ik dan sterk genoeg in mijn schoenen zou staan om dan helemaal af te zien van een relatie, want de optie met mijn eigen geslacht dat zou ik echt heel vies vinden..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mei 2011 07:18

Toch wel tricky om afkeuring met afkeer te verwarren...

Misschien heeft dat er mee te maken dat vaders over het algemeen meer moeite hebben met de homoseksualiteit van hun zoon, dan moeders..
Ik denk dat je geen enkele seksualiteit mopet visualiseren. Ik denk veel kinderen ook de wijze waarop zij door hun ouders zijn verwekt willen visualiseren...
Beter ook om dat niet te doen bij anderen.

Priobeer de afkeer los te koppelen van een gefundeerde mening...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 07:54

JeeWee schreef:Dat je denkt je reactie te kunnen beperken tot het woord 'ontucht' raakt me.
Allereerst: er wordt slechts 7 keer in de bijbel gesproken over iets wat je tot homoseksualiteit kunt herleiden. En als je de moeite hebt genomen om de preek te beluisteren die hier eerder door AJL werd aan gedragen, weet je ook dat het hier steeds gaat om lust en losbandigheid. In de Bijbel wordt nergens over een homofiele geaardheid gesproken.

Maar ONTUCHT...
Heb je enig idee hoe vaak er in de Bijbel wordt gesproken over HETEROseksuele ontucht? Begin maar niet met tellen want je raakt de tel kwijt!

Ik hoef de preek van AJL niet te luisteren om te begrijpen wat er onder ontucht verstaan wordt. Maar fijn dat je het aanhaalt. Door heel de Bijbel lezen we dat een man zijn ouders verlaat om zich aan een vrouw te hechten. En dus niet aan een man. Door heel de Bijbel lezen we dat mannen getrouwd zijn met vrouwen. Dus niet met mannen. De enige keer dat er wordt gesproken over mannen die gemeenschap met mannen hebben, draagt de wet voor deze ter dood te brengen. Daaruit kunnen we toch redelijk goed opmaken dat homofilie tegen de strekking van de Bijbel ingaat.

JeeWee, ik vind jouw manier van reageren wel vreemd, ik heb dan ook zo'n donkerbruin vermoeden dat jij zelf van de mannenliefde bent. Klopt dat?
Laatst gewijzigd door JHM op 21 mei 2011 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 07:56

scheermes schreef:Wat betekent dat eigenlijk, tegen de natuur in? Heeft de natuur een bedoeling en hoe kom je daarachter?

Het is een natuurlijk verschijnsel dat mannen en vrouwen gemeenschap hebben en zich voortplanten.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 21 mei 2011 09:53

Toch denk ik ook wel eens dat we ons graag in bochten gaan wringen om er
maar voor te zorgen dat iets wel mag. Want: het kan toch niet zo zijn dat een
liefdevolle God iets afkeurt, waar het ook om liefde draait...
Of vul maar iets anders in. Ik denk dat dit wel iets is van deze tijd en zeker niet alleen bij de hele
vraag rondom homoseksualiteit speelt

Maar wat nu als God het wel afkeurt en die mensen die
de bijbel zo lezen dat Hij homoseksualiteit verafschuwt daarin gelijk hebben?
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mei 2011 10:04

JHM schreef:Ik hoef de preek van AJL niet te luisteren om te begrijpen wat er onder ontucht wordt verstaan.
. Tja, dan zijn we snel klaar. Je hebt je hakken in het zand gezet en je mening gevormd. Je weet alles al. Waarom ga je dan eigenlijk nog naar de kerk want ook dat weet je vast al wel. Ik neem het je best kwalijk dat je niet de moeite wilt nemen om je verder te verdiepen middels een preek uit refokringen.

JHM schreef:Door heel de Bijbel lezen we dat een man zijn ouders verlaat om zich aan een vrouw te hechten. Dus niet aan een man. Door heel de Bijbel lezen we dat mannen getrouwd zijn met vrouwen.
Niet helemaal waar. Er zijn genoeg mannen die niet getrouwd zijn. Neem Paulus... Die heeft daar zelfs een heel duidelijk advies voor. En wat dacht je van al die mannen die meerdere vrouwen hadden en toch heel dicht bij de Heere leefden... Lees de hele geschiedenis rond Jakob eens opnieuw. Verrassend!

JHM schreef:JeeWee, ik vind jouw manier van reageren wel vreemd, ik heb dan ook zo'n donkerbruin vermoeden dat jij zelf van de mannenliefde bent. Klopt dat?
Mag ik dit een lompe opmerking vinden? Het doet ook totaal niet terzake.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2011 12:19

Petra777 schreef:Toch denk ik ook wel eens dat we ons graag in bochten gaan wringen om er
Of vul maar iets anders in. Ik denk dat dit wel iets is van deze tijd en zeker niet alleen bij de hele

Dat is een gevaarlijke redenering [-X
Als het maar over de liefde gaat, dat zeggen de pedofielen ook !
Niet alles met liefde is goed hoor.
En God is niet enkel liefdevol, waarom lezen mensen zo vaak over een toornend God heen ? :(

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 21 mei 2011 12:31

Heb je wel gelezen wat ik schreef? Als je goed leest, is dat niet mijn redenering,
maar iets wat ik vaak hoor.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 12:42

JeeWee schreef:Kijk, nou komt er een (overigens best begrijpelijke) aap uit de mouw.

Mag ik dit een lompe opmerking vinden? Het doet ook totaal niet terzake.

Kijk, nu komt de aap uit de mouw, of zal ik zeggen kast? Jij mag het zeker een lompe opmerking vinden, ik stel je gewoon een vraag. Ik snap ook dat je geen antwoord geeft, omdat als jij hierop bevestigend antwoord het meteen duidelijk is dat jij er alles aan doet om de Bijbel zo te breien dat homofilie geaccepteerd is. En dat kun je wel willen maar een banaan wordt ook niet recht door er aan te trekken.

JeeWee schreef:Tja, dan zijn we snel klaar. Je hebt je hakken in het zand gezet en je mening gevormd. Je weet alles al. Waarom ga je dan eigenlijk nog naar de kerk want ook dat weet je vast al wel. Ik neem het je best kwalijk dat je niet de moeite wilt nemen om je verder te verdiepen middels een preek uit refokringen.

Nee, helemaal niet. Jij hebt je mening al gevormd, deels op een preek van een Dominee. En wat zegt dat? Wil je dan meteen pedovereniging Martijn goedkeuren omdat er een Pater lid van was? Ik neem jou kwalijk dat je op basis van een preek homofilie acceptabel stelt in strekking met de Bijbel.

Hier maak je tevens een cruciale opmerking over mijn bezoek aan de kerk. Jij weet niet of ik a) een kerk bezoek, b) welke kerk ik bezoek en c) wat er geleerd wordt. Nu kan ik zeggen dat ik dit een lompe opmerking vind, maar dat doe ik niet. Want ja ik ga naar de kerk, en als de leer in strijd met de Bijbel ligt accepteer ik dit niet.

Niet helemaal waar. Er zijn genoeg mannen die niet getrouwd zijn. Neem Paulus... Die heeft daar zelfs een heel duidelijk advies voor. En wat dacht je van al die mannen die meerdere vrouwen hadden en toch heel dicht bij de Heere leefden... Lees de hele geschiedenis rond Jakob eens opnieuw. Verrassend!

Niet getrouwd zijn en homofilie hebben niets met elkaar te maken. Je bent weer argumentatie aan het zoeken om iets goed te keuren wat je heel graag wilt. Ik zou ook wel iedere weekend met een andere vrouw het bed willen delen, spannend. Maar dat doe ik niet, de Bijbel is daar duidelijk in. Net als homofilie. Hier, je zegt het zelf al, mannen deelde het bed met meerdere vrouwen. Niet met mannen dus.

Ik heb als eerder gepost in dit topic niets tegen op homoseksuele mannen. Maar wel met hen die homofilie goedkeuren in lijn met de Bijbel. Dit is dwaalleer, en daar hoort men streng tegen op te treden.

Ik wil de discussie met je voorzetten op basis van Schriftteksten. Laat de Bijbel maar spreken, en niet een Dominee, JHM of JeeWee. Dus JeeWee, je mag openen? Of haak je nu af?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 21 mei 2011 12:53

Petra777 schreef:Toch denk ik ook wel eens dat we ons graag in bochten gaan wringen om er

Petra, er zijn een heleboel dingen die ik graag zou willen. Ze staan niet in de Bijbel maar zijn toch volledig tegen de strekking van de Bijbel. Daarom laat ik deze dingen. Homofilie kunnen we zelfs lezen hoe de Bijbel daar tegenover staat. Maar als mensen iets maar graag genoeg willen zetten ze een roze bril op en zoeken ze net zo lang tot ze een bevredigend antwoord hebben zoals JeeWee hier.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 mei 2011 13:07

JHM schreef: Kijk, nu komt de aap uit de mouw, of zal ik zeggen kast? Jij mag het zeker een lompe opmerking vinden, ik stel je gewoon een vraag. Ik snap ook dat je geen antwoord geeft, omdat als jij hierop bevestigend antwoord het meteen duidelijk is dat jij er alles aan doet om de Bijbel zo te breien dat homofilie geaccepteerd is. En dat kun je wel willen maar een banaan wordt ook niet recht door er aan te trekken.
Deze conclusie is niet slechts lomp, maar zelfs schofterig! Alsof homo's niet naar Gods wil willen leven. Alsof homo's de Bijbel willen kneden om maar te doen wat jij denkt dat ze willen doen!

JHM schreef:Jij hebt je mening al gevormd, deels op een preek van een Dominee. En wat zegt dat? Wil je dan meteen pedovereniging Martijn goedkeuren omdat er een Pater lid van was? Ik neem jou kwalijk dat je op basis van een preek homofilie acceptabel stelt in strekking met de Bijbel.
Nog meer lompheid! Nee! Ik vorm geen mening op basis van een preek van een dominee! Maar een preek kan wel inzichten verschaffen. En nee, ik acht homofilie niet acceptabel op basis van een preek.
Dat je nu ook nog met pedofilie aankomt, is wel de limit.

JHM schreef: en als de leer in strijd met de Bijbel ligt accepteer ik dit niet.
Je bedoelt kennelijk : "als de leer in strijd met mijn opvattingen over de Bijbel ligt accepteer ik dit niet..

JHM schreef: Niet getrouwd zijn en homofilie hebben niets met elkaar te maken. Je bent weer argumentatie aan het zoeken om iets goed te keuren wat je heel graag wilt.
Vreemde aanname. Ik zeg nergens dat ik iets goed of fout wil praten.

JHM schreef: Ik heb als eerder gepost in dit topic niets tegen op homoseksuele mannen. Maar wel met hen die homofilie goedkeuren in lijn met de Bijbel. Dit is dwaalleer, en daar hoort men streng tegen op te treden.
Ok man! ACTIE en optreden. Maar je vergeet nog wat: Je zou er gelijk achter aan moeten bidden: Heere, dank u dat ik niet ben zoals die zondige homo's...

JHM schreef:Ik wil de discussie met je voorzetten op basis van Schriftteksten. Laat de Bijbel maar spreken, en niet een Dominee, JHM of JeeWee. Dus JeeWee, je mag openen? Of haak je nu af?
Als jij het ambt van predikant zo laag acht en je weigert om zelfs maar te kennis te nemen van een schriftuitleg van een dominee waarvan je niet weet wat hij zegt, dan zijn we klaar. Ik wil de discussie met jou niet voortzetten. Dus dat lost een hoop op.
*mompelt nu iets van 'parels voor de farizeeërs...'

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2011 13:10

schelpje3 schreef:Dat is een gevaarlijke redenering [-X
Als het maar over de liefde gaat, dat zeggen de pedofielen ook !

Die 'relatie' is per definitie niet gelijkwaardig en dus niet te vergelijken met een homoseksuele relatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”