JeeWee schreef:Kijk, nou komt er een (overigens best begrijpelijke) aap uit de mouw.
Mag ik dit een lompe opmerking vinden? Het doet ook totaal niet terzake.
Kijk, nu komt de aap uit de mouw, of zal ik zeggen kast? Jij mag het zeker een lompe opmerking vinden, ik stel je gewoon een vraag. Ik snap ook dat je geen antwoord geeft, omdat als jij hierop bevestigend antwoord het meteen duidelijk is dat jij er alles aan doet om de Bijbel zo te breien dat homofilie geaccepteerd is. En dat kun je wel willen maar een banaan wordt ook niet recht door er aan te trekken.
JeeWee schreef:Tja, dan zijn we snel klaar. Je hebt je hakken in het zand gezet en je mening gevormd. Je weet alles al. Waarom ga je dan eigenlijk nog naar de kerk want ook dat weet je vast al wel. Ik neem het je best kwalijk dat je niet de moeite wilt nemen om je verder te verdiepen middels een preek uit refokringen.
Nee, helemaal niet. Jij hebt je mening al gevormd, deels op een preek van een Dominee. En wat zegt dat? Wil je dan meteen pedovereniging Martijn goedkeuren omdat er een Pater lid van was? Ik neem jou kwalijk dat je op basis van een preek homofilie acceptabel stelt in strekking met de Bijbel.
Hier maak je tevens een cruciale opmerking over mijn bezoek aan de kerk. Jij weet niet of ik a) een kerk bezoek, b) welke kerk ik bezoek en c) wat er geleerd wordt. Nu kan ik zeggen dat ik dit een lompe opmerking vind, maar dat doe ik niet. Want ja ik ga naar de kerk, en als de leer in strijd met de Bijbel ligt accepteer ik dit niet.
Niet helemaal waar. Er zijn genoeg mannen die niet getrouwd zijn. Neem Paulus... Die heeft daar zelfs een heel duidelijk advies voor. En wat dacht je van al die mannen die meerdere vrouwen hadden en toch heel dicht bij de Heere leefden... Lees de hele geschiedenis rond Jakob eens opnieuw. Verrassend!
Niet getrouwd zijn en homofilie hebben niets met elkaar te maken. Je bent weer argumentatie aan het zoeken om iets goed te keuren wat je heel graag wilt. Ik zou ook wel iedere weekend met een andere vrouw het bed willen delen, spannend. Maar dat doe ik niet, de Bijbel is daar duidelijk in. Net als homofilie. Hier, je zegt het zelf al, mannen deelde het bed met meerdere vrouwen. Niet met mannen dus.
Ik heb als eerder gepost in dit topic niets tegen op homoseksuele mannen. Maar wel met hen die homofilie goedkeuren in lijn met de Bijbel. Dit is dwaalleer, en daar hoort men streng tegen op te treden.
Ik wil de discussie met je voorzetten op basis van Schriftteksten. Laat de Bijbel maar spreken, en niet een Dominee, JHM of JeeWee. Dus JeeWee, je mag openen? Of haak je nu af?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.