Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2011 16:53

JHM schreef: Wel denk ik dat als je als Homo bid tot God dat je het zelf niet wilt, dat God er voor je is.

Anders niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 17:03

Dat zeg ik niet, en durf ik ook geen uitspraak over te doen.
Laatst gewijzigd door JHM op 20 mei 2011 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 mei 2011 17:03

JHM schreef: Wel denk ik dat als je als Homo bid tot God dat je het zelf niet wilt, dat God er voor je is.

En hoe is Hij er dan voor je? Mijn beste vriend heeft juist dat gebeden, maar merkte niets van God hierbij...
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 17:05

Petra777 schreef:En hoe is Hij er dan voor je? Mijn beste vriend heeft juist dat gebeden, maar merkte niets van God hierbij...

Als ik daar antwoord op zou kunnen geven Petra, kan ik voor ieder mens antwoorden. En dat kan ik niet. Wel was de overbuurman van mijn ouders Homo en die was zeer gelovig.

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 mei 2011 17:09

Zelf geloof ik ook wel dat God er voor je is.. op de één of andere manier. Soms is wat ik geloof alleen behoorlijk in tegenstrijdt met wat ik in de praktijk zie. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit iemand zo met God en zijn gevoelens zien worstelen, zonder dat er antwoord kwam.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 17:12

Petra777 schreef:en zijn gevoelens zien worstelen

Daar zeg je wat, wat bedoel je met gevoelens worstelen? Bedoel je met het accepteren van zijn Homofilie?

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 mei 2011 17:15

Het nogal *** van God vinden dat Hij iets afkeurt wat die vriend het liefste wil.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 17:25

Petra777 schreef:Het nogal *** van God vinden dat Hij iets afkeurt wat die vriend het liefste wil.

Ja daar noem je nogal wat, ik denk dat je vriend God liever kan vragen hem te helpen zichzelf te accepteren. Waarom God het afkeurt is voor hem misschien moeilijk, maar daar kun jij hem als vriendin vast mee helpen. Want jij weet zelf toch ook waarom God het afkeurt Petra?

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 20 mei 2011 17:29

o, hij heeft heel wat afgebeden hoor, alle kanten op. Hij is erg gelovig en weet zelf ook dat God het afkeurt en juist
dat maakt het zo moeilijk. Als vriendin ben ik er voor hem, maar het echt begrijpen doe ik niet. Kan als hetero ook niet denk ik.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 mei 2011 18:39

Petra777 schreef:o, hij heeft heel wat afgebeden hoor, alle kanten op. Hij is erg gelovig en weet zelf ook dat God het afkeurt en juist
dat maakt het zo moeilijk. Als vriendin ben ik er voor hem, maar het echt begrijpen doe ik niet. Kan als hetero ook niet denk ik.

O jawel hoor. Begin maar met het doorgeven van de link van die preek die op de vorige pagina staat.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 mei 2011 18:58

Wat op valt in de laatste paar berichten dat we kennelijk in de stress raken als God ons niet geeft waar we om vragen.
Zoveel homo's bidden om 'genezing', om van hun geaardheid af te komen.
En dan gebeurt het niet...

Ik denk in de eerste plaats dat vaak aan het einde van ons gebed vergeten om het Jezus na te zeggen: "maar niet mijn wil maar Uw wil geschiede..."

Zal God niet weten wat goed voor ons is?
Denk jij dat ik 'per ongeluk' homo ben geworden? Toeval? Ik dacht het niet!

Mooi lied is dat toch:
Neem mijn leven,
laat het Heer
toegewijd zijn aan Uw eer.

Moet je af van je homoseksualiteit?
Of moet je er mee leven?
Of mag je er mee leven...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 20:24

JeeWee schreef:Zal God niet weten wat goed voor ons is?
Denk jij dat ik 'per ongeluk' homo ben geworden? Toeval? Ik dacht het niet!

JeeWee, en waarom is iemand Homo denk jij?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 20 mei 2011 20:44

JHM
Ja daar noem je nogal wat, ik denk dat je vriend God liever kan vragen hem te helpen zichzelf te accepteren. Waarom God het afkeurt is voor hem misschien moeilijk, maar daar kun jij hem als vriendin vast mee helpen. Want jij weet zelf toch ook waarom God het afkeurt Petra

Ik ben niet Petra, maar vraag me juist dat laatste erg af, waarom keurt God dat af? ( als dat zo is ) , ik begrijp heel goed waarom hij stelen, liegen, doden enzovoorts afkeurt, maar juist dit, hier begrijp ik het nut niet van...weet jij het wel?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 20 mei 2011 21:16

meribel schreef:JHM
Ik ben niet Petra, maar vraag me juist dat laatste erg af, waarom keurt God dat af? ( als dat zo is ) , ik begrijp heel goed waarom hij stelen, liegen, doden enzovoorts afkeurt, maar juist dit, hier begrijp ik het nut niet van...weet jij het wel?

Sorry meribel (en Petra). Ik weet niet waarom God het afkeurt, ik kan het alleen denken. God heeft de man en vrouw geschapen om zich voort te kunnen planten. Een man en een man is iets tegen natuurlijks. Persoonlijk vind ik het ook vies. Excuus voor de verwoording, ik bedoel er niets mee, maar dat een man en een man intiem met elkaar zijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 mei 2011 21:49

JHM schreef:God heeft de man en vrouw geschapen om zich voort te kunnen planten.
Als God de man en de vrouw slechts had geschapen had om zich voort te planten, dan zijn alle alleenstaanden en alle mensen die geen kinderen kunnen krijgen dus mislukkelingen...
Nee JHM, God heeft ons geschapen om Hem groot te maken. Mag jij dat doen als hetero? Mag ik dat doen als homo? JA!!!!

JHM schreef:Een man en een man is iets tegen natuurlijks. Persoonlijk vind ik het ook vies. Excuus voor de verwoording, ik bedoel er niets mee, maar dat een man en een man intiem met elkaar zijn.

Kijk, nou komt er een (overigens best begrijpelijke) aap uit de mouw. Je probeert het met een op de bijbel gefundeerde afkeuring. Maar eigenlijk verwar je dus afkeuring met afkeer. Het is vies, tegennatuurlijk...
Maar is dat een maatstaf?

Terug naar “Archief”