Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor vpk » 18 mei 2011 12:16

wauw jannoek, wat een prachtkereltje! en inderdaad, dat haar :8>

@ kamille: sterkte voor jullie vrienden..

@ TJ: bah wat vervelend zoiets..gelukkig moet je er binnenkort heen! maar als je het helemaal niet meer vertrouwt toch eerder aan de bel trekken hoor! pijn op de borstklachten... sterkte ermee!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 mei 2011 12:28

Sterkte kamille en tj!

Jannoek wat een plaatje! Hij heeft echt veel haar! En van die wangen om de hele dag op te zoenen :8> :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 mei 2011 12:40

Jannoek, wat een knap jongetje! :)

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 mei 2011 12:43

AikonGirl schreef:Jannoek, wat een knap jongetje! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mei 2011 13:06

Wat een pracht kereltje zeg. Super mooi en dat haar... :8>

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mei 2011 13:10

Wat een mooi mannetje Jannoek, en dat haar :8>
Geniet er maar van!!

ff wat anders als babynieuws: hebben jullie nog tips voor het afleren van de fopspeen? Lieke krijgt em alleen in bed, en dan voor het inslapen, meestal ligt ie s'avonds als wij naar bed gaan al los naast dr mondje. Maar wil er eigenlijk helemaal van af. Op het bureau zeiden ze: gewoon tegen haar zeggen dat ie kapot is en een knuffeltje meegeven. Nu heeft ze altijd al 4 vaste knuffels in bed en ik vraag me af of ze het snapt als ik zeg dat de speen kapot is (ze is anderhalf).

Ook is ze superbang voor water... Ze durft echt alleen in haar eigen babybadje te zitten. We waren pas op vakantie en daar hadden ze zo'n groot ligbad, ze ging echt helemaal overstuur toen ze daarin moest. Ook als ik ze thuis in de douchebak wil zetten (die ik dan vol met water heb staan) gaat ze al gillen en nee,nee roepen. Ik weet niet goed hoe ik haar een beetje meer watervrij kan maken?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 mei 2011 13:18

@ Jannoek: prachtkerel!!

@ Lenny: Anna Sofie heeft ook nog een speen. Ik was altijd erg anti, maar toen ze mega veel zuigbehoefte had bij de borstvoeding heeft ze er een gekregen. Ze krijgt hem net als Lieke alleen in bed. Wij halen hem er uit zodra ze slaapt. Toen ze 2 was geworden vond ik dat het echt eens afgelopen moest zijn. Wij hebben haar de speen in de kachel laten gooien. Ze vond het niet heel erg... 's avonds.. huilen en niet slapen. 's Middags niet huilen, maar ook niet meer slapen. We hebben dat een week gehad en toen heeft ze haar speen teruggekregen. (we hadden van te voren afgesproken dat we het een week de tijd gaven)
Dan nog maar met speen. Over een paar maanden proberen we het nog maar een keer. Ik baal er ook gigantisch van, maar ik wil ook niet dat ze wekenlang geen slaap krijgt, of huilend 's avonds erg laat in slaap valt.

Hier een dochter die wel op de 'gewone' toilet plast maar niet op het potje.... Ze zakt bijna door de bril, maar de wcverkleiner mag niet. 'Anna Sofie is al héél groot, potje is voor baby's'.
Hoe komt het: ze was vorige week een dag bij een neef die op haar en hun dochtertje van 1 paste. Hij had geen potje en had gezegd: Jij kunt het vast wel op de wc. 'naam' nog niet, want die is nog te klein.' Ze plaste er die dag op de wc and... :-oo
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 mei 2011 13:23

Lenny schreef:ff wat anders als babynieuws: hebben jullie nog tips voor het afleren van de fopspeen? Lieke krijgt em alleen in bed, en dan voor het inslapen, meestal ligt ie s'avonds als wij naar bed gaan al los naast dr mondje. Maar wil er eigenlijk helemaal van af. Op het bureau zeiden ze: gewoon tegen haar zeggen dat ie kapot is en een knuffeltje meegeven. Nu heeft ze altijd al 4 vaste knuffels in bed en ik vraag me af of ze het snapt als ik zeg dat de speen kapot is (ze is anderhalf).

Ook is ze superbang voor water... Ze durft echt alleen in haar eigen babybadje te zitten. We waren pas op vakantie en daar hadden ze zo'n groot ligbad, ze ging echt helemaal overstuur toen ze daarin moest. Ook als ik ze thuis in de douchebak wil zetten (die ik dan vol met water heb staan) gaat ze al gillen en nee,nee roepen. Ik weet niet goed hoe ik haar een beetje meer watervrij kan maken?

Volgens mij is het met spenen zo dat je het of afleert als ze heel klein zijn (M doet sinds hij 10 mnd is zonder speen omdat we vaker wakker werden om hem er terug in te doen dan die speen waard was) of als ze een stuk ouder zijn, 3 ofzo.
Wat de watervrees betreft. Stampt ze wel in plassen? Lekker een teiltje met water geven en papieren bootjes/andere waterspeelgoed. Ik zou haar gewoon eerst veel met water laten spelen, dan een klein laagje water in bad en steeds wat meer er in doen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mei 2011 13:24

@ Sterretje, bedankt voor je reactie! Ik ben bang dat het bij ons ook zo'n verhaal gaat worden. Ik was ook anti, maar idd na een paar nachten met mijn pink in haar mondje heb ik ze op dag 5 ofzo ook speen gegeven. Kreeg op het bureau te horen dat ik het voor ze twee was afgeleerd moest hebben. :roll: Nu neem ik dat niet zo serieus hoor! Ik ga in de zomervakantie een poging doen, en dan geef ik het ook een week. Ben benieuwd... (ik doe het in de zomervak. omdat ik dan zelf niet hoef te werken enzo, ben ik wat relaxter!)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 mei 2011 13:27

@ Laura: mee eens!
@ Lenny: Anna Sofie gaat vanaf 1 jaar mee naar de tandarts op de stoel. En die zei net voor ze 2 werd: 'Heeft ze nog een speen? (kon hij niet zien aan haar tanden) 'Dan stoppen als ze 2 is'. Tja, vorige maand tijdens de controle heb ik het verhaaltje gedaan. Hij moest er erg om grinniken :-oo
Time flies when you have none!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mei 2011 13:29

@ LauraC ook bedankt voor je reactie! Nee ze stampt ook niet in plassen enzo, ze is echt heel bang als je alleen al naar dr spettert begint ze al te gillen van angst.
Ik hoop dat het snel weer mooier weer wordt hier dan laat ik ze idd buiten lekker met een bak water spelen! Goeie tip!
Achteraf had ik de speen al veel eerder weg moeten doen, met een maand of 5 ofzo dan hebben ze het nog niet zo door en dan is de zuigbehoefte al wel weg. Maar ja wie weet ooit bij een volgende :wink:

@Sterretje, wat knap dat Anna Sofie al op toilet plast!

Ik had pas een potje gekocht en bij het speelgoed van Lieke gezet. De laatste tijd zat ze er steeds mee te spelen en moest poppie op het potje en dan zei ze: 'poppie plassen' enzo. Dus ik haar vorige week zelf een paar keer erop gezet en ja hoor, ze heeft er inmiddels al een x op geplast! Maar dat ging min of meer per ongeluk hoor, ik ben ook nog niet echt bezig met zindelijkheidstraining, maar zo spelenderwijs vast wat oefenen.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mei 2011 13:31

Kan het niet laten om even met mijn lieve schatje te showen

Afbeelding

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 mei 2011 13:33

Hahaha, grappig van die tandarts! Nou, toen ik een jaar of 10 was moest ik een speen omdat mijn tandarts dat beter vond dan duimen :wink: Als je kindje er behoefte aan heeft....
Lenny, en douchen dan? Of pop in bad doen? Liedje van 'het regent het regent' en water op haar lichaampje druppelen, als spelletje? Kost misschien 5 minuten maar wellicht een goede start...of een waterpistooltje?
ps kan het zijn dat jij een van die foto's op Hyves hebt staan? ;)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mei 2011 13:36

@ LauraC, haha ja dat klopt ;)

Douchen moet ik echt niet mee aankomen bij haar! We hebben zo'n grote regendouche, dus dat is misschien ook niet echt handig. Echt gillen als ik haar een keer met de sproeier afspoel. Nou ik hoop op mooi weer binnenkort dan zal ik es wat spelletjes etc gaan doen om haar watervrij proberen te krijgen. Ze moet er toch een keer vanaf, het is gewoon niet handig dat ze ook nergens anders in bad durft enzo.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 18 mei 2011 13:38

Trouwens, een speen van de tandarts toen je 10 was?? Dat heb ik echt nog nooit gehoord! Onze tandarts is juist vreselijk anti-speen. Heeft in haar behandelkamer ook een hele ris speentjes hangen van kinderen die em ingeleverd hebben bij haar (dan krijgen ze een of ander prutskadootje ervoor terug)

Terug naar “Archief”