Gelovigen leven langer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: Gelovigen leven langer

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 00:41

Ho stop wacht :D
Even iets verduidelijken.
Maar hoe weet jij dat je niet gek bent, waarom is het voor jou zo logisch om niet in God te geloven?

Geen idee, waarom is het logischer om aan te nemen dat de god van e bijbel de juiste is, als we hebben vastgesteld dat er niets ovr te zeggen is?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2011 06:46

Rogier schreed;
Geen idee, waarom is het logischer om aan te nemen dat de god van e bijbel de juiste is, als we hebben vastgesteld dat er niets ovr te zeggen is?

Christenen kunnen heel veel vertellen over de God van de Bijbel, ik zou dat persoonlijk ook kunnen
doen, jij kan er niets over zeggen omdat je Hem niet kent en je Hem geen plaats geeft in je leven.

Hoe weet jij zeker dat jou ogen alles kunnen zien wat er om ons heen is, hoe zouden de aardse
ogen kunnen zien wat buitenaards en Goddelijk is?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mei 2011 07:08

Christenen kunnen heel veel vertellen over de God van de Bijbel, ik zou dat persoonlijk ook kunnen
doen, jij kan er niets over zeggen omdat je Hem niet kent en je Hem geen plaats geeft in je leven.
Hoe weet jij dat? Zou het kunnen zijn dat iemand zich anders voordoet en je uitdaagt?
Je velt wel snel een oordeel.
En los daarvan: is het vertellen van verhalen over de God van de Bijbel gelijk aan een persoonlijke relatie?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2011 07:49

Hoe weet jij dat? Zou het kunnen zijn dat iemand zich anders voordoet en je uitdaagt?

In mijn omgeving en de christenen die ik persoonlijk ken, kunnen veel vertellen over
hun persoonlijke relatie met God.

Je velt wel snel een oordeel.

Wat een vijandige reactie, ik begrijp niet waarom, heb ik iets verkeerds gezegd?

En los daarvan: is het vertellen van verhalen over de God van de Bijbel gelijk aan een persoonlijke relatie
?

Ik heb niet gezegd dat verhalen uit de Bijbel gelijk is aan een persoonlijke relatie.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 10:59

Ik heb ook het idee dat het een beetje mijn schuld is. Ik probeer alleen wat te leren mijn excuses als daar voor jullie mischien godslasterende gedachtes bijzitten.

Laat ik het even duidelijk neerzetten.

Een God(en) sluit ik niet uit, maar zoals we samen net hebben vastgesteld kan je er als mens niets over zeggen?
Alleen een god(en) heeft die kennis. Ik weet niet of ik gek ben, ik ben net zo hard van anderen afhankelijk in die zin om me dat te vertellen. Normaal is immers de aandoening waar de meestte mensen aan lijden.

oe weet jij zeker dat jou ogen alles kunnen zien wat er om ons heen is, hoe zouden de aardse
ogen kunnen zien wat buitenaards en Goddelijk is?

Niet maar mijn zintuigen is alles wat ik heb. Net als de rst van de mensen een geestelijke heeft ook geen 6de zintuig en is dus ook een mens.
Dus omdat jouw aardse ogen iets niet kunnen waarnemen bestaat het?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2011 11:52

Rogier schreef;

Een God(en) sluit ik niet uit, maar zoals we samen net hebben vastgesteld kan je er als mens niets over zeggen?

Als je een God niet uitsluit, waarom Hem niet zoeken?
En jij hebt vastgesteld dat een mens niets over God kan zeggen, maar anderen en ik niet,
God is er in vele levens en Hij heeft wat te zeggen over ons die geloven en door ervaringen
met Hem merken we dat Hij er is, altijd.

Alleen een god(en) heeft die kennis.

Een mens is wel degelijk instaat om kennis van God te hebben, dat is wat Hij juist graag wil.

Ik weet niet of ik gek ben, ik ben net zo hard van anderen afhankelijk in die zin om me dat te vertellen. Normaal is immers de aandoening waar de meestte mensen aan lijden.

Maar we kunnen vertellen wat we willen, maar als je het niet gelooft zal je niet verder komen,
misschien is dat je bedoeling om trachten te begrijpen hoe christenen denken, maar ik vraag
me af of je het begrijpen zal, je zult er je eigen interpretaties aangeven.

Niet maar mijn zintuigen is alles wat ik heb. Net als de rst van de mensen een geestelijke heeft ook geen 6de zintuig en is dus ook een mens.

Nog een mooi citaat: De mens is een spiritueel wezen, dat om werkelijk spiritueel te kunnen zijn
een lichaam nodig heeft.
Weet jij het onderscheid tussen onze ziel, geest en lichaam? ik niet!
Dus omdat jouw aardse ogen iets niet kunnen waarnemen bestaat het?

Je draait het om, jij kan God en het Hemels koninkrijk niet waarnemen en daarom kan het er niet zijn :D

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 11:57

Je draait het om, jij kan God en het Hemels koninkrijk niet waarnemen en daarom kan het er niet zijn

Wel eerlijk blijven he Ik zeg dat ik het niet UITSLUIT, maar voor alle praktische redenen heb en kan ik er niets over zeggen.

Is dit geen zoeken dan>?
Weet jij het onderscheid tussen onze ziel, geest en lichaam? ik niet!

Dus je weet niet wat en of er onderscheidt is, maar toch ben je overtuigd dat het er is?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2011 12:03

Jij niet dan, ? voor mij is het heel duidelijk dat ik een geest heb.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 12:04

Je bedoelt dat het voor jou duidelijk is dat je kan proeven,voelen,ruiken,horen,zien en dat je je bewust bent van jezelf?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2011 12:32

Je bedoelt dat het voor jou duidelijk is dat je kan proeven,voelen,ruiken,horen,zien en dat je je bewust bent van jezelf?

Nee, dat zijn lichamelijke eigenschappen, ... hebben de dieren ook... maar hebben geen zelfbewustheid.

Onze geest is er om kontakt te maken met God.
Rom.8;16 het is Zijn Geest die met onze geest getuigd dat wij kinderen Gods zijn.
Hij is het die de zekerheid in ons legt.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 13:31

hebben de dieren ook... maar hebben geen zelfbewustheid.

Oh er zijn een aantal dieren die dat wel zijn. o.a Dolfijnen Chimpansees Border collie, kraai.
in een spiegel herkennen ze zichzelf duidelijk in plaats van een soortgenoot zoals bij zoveel dieren het geval is.
Er zijn overigens meer dingen die er op wijzen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 mei 2011 13:59

O
h er zijn een aantal dieren die dat wel zijn. o.a Dolfijnen Chimpansees Border collie, kraai.
in een spiegel herkennen ze zichzelf duidelijk in plaats van een soortgenoot zoals bij zoveel dieren het geval is.
Er zijn overigens meer dingen die er op wijzen.

:lol: Nou sta ik met een mond vol tanden, ik wist dit van die dolfijnen en chimpansees, border
collie en kraai is nieuw voor mij. Wonderlijk is het wel hè :D
Maar of ze met hun zelfbewustheid weten dat er een God is? denk het niet, zo ver gaat hun denken
niet. In ieder geval zullen ze niet geschapen zijn met een geest.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 14:03

het is een mooi raadsel dat zelfbewustzijn.
Maar of ze met hun zelfbewustheid weten dat er een God is?
En hier is de absolute Clou; Dan zou iemand ze dat willen moeten vertellen :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2011 14:09

Maar hoe weet jij dat je niet gek bent, waarom is het voor jou zo logisch om niet in God te geloven?

Geen idee, waarom is het logischer om aan te nemen dat de god van e bijbel de juiste is, als we hebben vastgesteld dat er niets ovr te zeggen is?[/quote]

Of dat logisch is om aan te nemen, of dat er een andere optie is, is iets wat je moet onderzoeken. Logica is dat je je verdiept in de mogelijkheden en de onmogelijkheden uitsluit en zoekt naar wat logisch is. Logica is natuurlijk niet wat mensen er over zeggen tenzij ze logica naspreken. Als God werkelijk bestaat gaat het niet om wat mensen zeggen maar om wat God zegt en laat blijken. Als God er is zijn er twee mogelijkheden:

1. Een passieve God die gevoelloos is en ons lekker onze gang gaan
2. Een actieve God die ons liefheeft en mensen opzoekt

In het eerste geval moet je je afvragen waarom God ons heeft gemaakt als hij verder helemaal geen doel met ons heeft en ons lekker laat aanklungelen. In het tweede geval moet je je afvragen hoe God dan mensen opzoekt. Wij geloven dat God van ons houdt en daarom met ons communiceert, Hij met ons en (dat wil Hij zoals iedereen die een relatie heeft) wij met Hem. Ik zou zeggen: Onderzoek het, verdiep je in de mogelijkheden. Als je over het christendom een boek hierover wil lezen, recent is Tim Keller - In alle redelijkheid (Christelijk geloof voor welwillende sceptici) verschenen. Een aanrader. Ik zou zeggen: Lees het eens en onderzoek of het waar is. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 mei 2011 14:16

1. Een passieve God die gevoelloos is en ons lekker onze gang gaan
2. Een actieve God die ons liefheeft en mensen opzoekt

De derde kan ook; eg alles is waar maar god is weg/dood.
en zoveel nog meer.
ik probeer alleen te zeggen als je jezelf een beetje wilt onderzoeken moet je voorbereidt zijn om mischien schokkende gedachtes de revue te laten apsseren.

Terug naar “Archief”