Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 16 mei 2011 14:57

Alles zag er goed uit in het ziekenhuis maar ze gaan mij geen 2 weken meer laten lopen ik weet al hoe en wanneer maar dat blijft mooi tussen mijn man en mij :lol:
Kindje is niet heel lang (loopt gewoon op schema van groei bovenbeen en hoofdje ) alleen zijn buikje is erg groot gaat al over de 40 weken heen :oops:
Krijgen we in elk geval een kindje met lekkere spekkarmpjes/beentjes en buikje :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mei 2011 15:00

Wow, dan haal je de 40 weken niet eens Liefie? Wat spannend! Lekker om te weten dat het niet te lang meer duurt.
Heel vreemd hoor, dat het nu allemaal zo snel gaat bij jullie. en wel een lekker idee dat ik nu stijg op het lijstje, en ook over niet al te lang aan de beurt ben :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mei 2011 15:24

@MissF Nee als het goed is haal ik de 40 weken niet vind het wel erg spannend zo maar ook wel heel leuk om te weten al zit er natuurlijk ook nog een kans in dat het uit zichzelf begint.

Cupcake meel is binnen ga vanavond beginnen met bakken mijn schoonzus komt helpen ben benieuwd of ze goed lukken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2011 15:40

Bedankt voor alle felicitaties, leuk! :)

Spannend liefie! Nu ben je dus ook medisch geworden? Ben benieuwd wanneer jullie las geboren gaat worden! Froot gelijk dat je geen datum noemt, ik zou anders morgen ingeleid worden, maar dat wist ook niemand ;-)
je zegt dat je niet verteld hoe, maar dat kan niet veel anders zijn dan inleiden of ks, toch? ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mei 2011 15:50

@Jannoek Ze gaan dan gewoon inleiden met weeën opwekkers via infuus (alleen hoop ik dat dat niet nodig is infuus prikken is zo pijnlijk volgens mij :oops: ) Las is trouwens wel ingedaald! Had ik echt niet verwacht maar ze kreeg hem niet meer uit mijn bekken geduwd. Is Floris nog steeds misselijk? En mag je nu al BV geven of lig je nog aan de pijnstilling?

Medisch ja en nee stel dat het vannacht begint komt gewoon de verloskundige aan huis en die overlegd of ik gewoon thuis mag bevallen of dat we naar het ziekenhuis moeten. Maar gek genoeg maakt mij het helemaal niet meer uit een ziekenhuis bevalling zolang alles maar goed mag gaan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2011 15:59

Oke! dat zouden ze bij mij ook doen anders. Infuus is inderdaad niet fijn, maar denk dat weeen minder prettig zijn ;) ik had zelfs uiteindelijk in beide handen een infuus, maar die 2e heb ik nie t eens gemerkt dat ze die geprikt hebben ;)

Bv is al wel op gang gekomen maar omdat Floris gister zo spuugde is hij vannacht met een cuoje bijgevoed. Hij huilde enorm en was alleen stil aan de borst.. Maar ik was te moe en hij kreeg uiteindelijk toch niet genoeg. Na de extr a voeding heeft hij heerlijk 4uur geslapen en ik ook :)

Vandaag is hij wat slaperig, hij is al bijna 10% afgevallen.. Dus nu is er een plan gemaakt dat ik eerst beide borsten 2x 10 minuten geef en daarna afkolf, hij krijgt straks afgekolfde voeding met een cupje.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 16 mei 2011 16:03

Wat spannend Liefie! Ik blijf hier regelmatig kijken en hopen op goed nieuws! :D

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 mei 2011 16:04

Leonard en Jannoek van harte gefeliciteerd met de kleine Floris.
Stoere naam en een lekker ventje om te zien.
Hopelijk ben je gauw genoeg aangesterkt en weer in staat om borstvoeding te geven en van die momentjes te genieten....
Laat je in het ziekenhuis nog maar even goed 'verwennen'
Heb je nog veel last van je wond?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 mei 2011 18:54

Jannoek en man, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Floris!
Gods zegen toegewenst bij zijn opvoeding.

Wat fijn dat alles toch nog goed is gegaan, geniet lekker van hem en neem je rust en tijd om op te knappen.
Een keizersnede is toch wel heel ingrijpend.

Liefie, geniet nog van je laatste dagen zwanger zijn. Hopelijk komt las nog uit zichzelf en kun je thuis blijven.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 mei 2011 18:57

Ik zat net het lijstje bij te werken en vond het wel grappig om te zien er zijn dit jaar al 6 jongentjes geboren en nog maar 2 meisjes. Worden de volgende allemaal meiden?

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 16 mei 2011 19:33

Wow, Jannoek, hij is er! Van harte gefeliciteerd! Leuke naam! Hopelijk knap je snel weer een beetje op!

Liefie, sterkte met de laatste loodjes!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 16 mei 2011 19:37

jannoek en man: van harte gefeliciteerd met jullie Floris! Superleuke naam zeg!
Het is wel even heftig geweest dan, sterkte met herstellen van de ks!
En vooral: genietse!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 mei 2011 19:56

@liefie: Spannend hoor! Hopelijk horen we binnenkort ook van jullie goed nieuws!

@Jannoek: Kun je een beetje loslaten dat niet alles is gegaan zoals jullie het van tevoren gedacht hadden? Zo'n (spoed)keizersnee moet je best wel een beetje verwerken, denk ik ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 mei 2011 03:48

@Jannoek Oke 2 infusen heftig! Zijn ze er nu weer uit? Fijn dat de borstvoeding op gang is al zal het waarschijnlijk een stuk beter gaan als jij ook wat opgeknapt bent.
Misschien is het infuus bij mij wel niet nodig en ik laat alles tegen die tijd maar over mij heen komen en het kan zelfs nog dat ik gewoon lekker thuis beval.

Gisteren kwam het cupcake meel binnen ben gelijk met mijn schoonzusje gaan bakken en ze zijn super goed gelukt we hebben ze al verpakt en straks gaan ze in de vriezer het zijn er nu een stuk of 100 al :lol:

Eerste deel van de nacht echt super lekker geslapen heb alleen nu elke keer kramp ben er maar even uitgegaan ga het zo nog een keer proberen het was toch wel erg lekker warm in bed.

@Iedereen Dankjewel voor de reacties jullie horen er wel van als het zo ver is :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 mei 2011 06:27

@sophie ja ik kan het tot nu toe supergoed loslaten, al had ik inderdaad echt geen rekening gehouden met een ks. Had er wel wat over opgenomen in het geboorteplan, maar dat was gewoon om het maar genoemd te hebben. ;) scheelt denk ik wel dat ik me er wel goed op had voorbereid dat ik me moest overgeven, omdat je niet weet hoe een bevalling verloopt.. Toen de gyn het woord 'spoedks' riep schrok ik ontzettend, maar ik vind het prima. Anders kon het wel s heel anders afgelopen zijn met onze mooie man...

@liefie infuus is er uit inderdaad, heb ook geen morfine meer en gister is ook de katheter er uit gedaan. Hoop dat ik me vandaag kan douchen, dan voel ik me denk ik ook weer een ander mens :)

Floris doet het trouwens fantastisch. Hij moest vannacht zelfs wakker gemaakt worden voor zn voeding... :)

Liefie succes, ik ben heel benieuwd hoe het de komende we(e)k(en) gaat! Leef je nu niet heel erg naar de datum van inleiden toe? Dat had ik heel erg, en ik had daardoor ook het idee dat het hoe dan ook niet zelf zou zijn begonnen..

Alle andere zwangeren ook succes! Ik hoor hier eigenlijk niet meer, dus zal me snel in andere topics melden ;)

Terug naar “Archief”