*Annet* schreef:Night,
Dank je wel voor je reactie. Mijn zoon is qua gewicht en leeftijd ongeveer net het zelfde als jouw zoon. Hij is 1,47 dus dat maakt ook maar een beetje verschil.
Maandag belde die arts om het er over te hebben. Ze raadde aan om ermee te stoppen en gaf 2 andere opties: Strattera (3 euro per pil!) en dextro amfetamine, die werken ongeveer 5 uur per pil. En wat denk je, het wonder geschiedde. Ze belde op een voor mij onmogelijke tijd, 12.15 uur, komen net de kids uit school. Ik had me teruggetrokken om te bellen. Toen ik uitgebeld was en naar de keuken liep zat kindlief daar rustig aan tafel zijn brood klaar te maken. Ik dacht dat hij nog niet thuis was anders had ik hem allang al gehoord omdat hij geen aandacht kreeg. Zou die pil juist die dag voor het eerst zijn gaan werken? Dus de volgende dag ben ik toch maar doorgegaan met de medicijnen, en het lijkt nu ineens toch aan te slaan.
Bij ons gaf ze in het begin nog als optie om er evt. Ritalin bij te nemen als de concerta uitgewerkt raakt, is dat voor jullie geen optie?
Ik vind het soms wel heel sneu, als hij zo stuiterend en aanwezig is en ik hem steeds rustig probeer te krijgen of corrigeer. Zijn broer zich aan hem ergert, wat zal dat kind later voor herinnering aan zijn jeugd hebben? Zal ie zich niet altijd afgekat voelen? Het is juist ook zo'n sociaal, spontaan en behulpzaam kind.
Annet,
Als het ongeveer een gelijke situatie is zou het met 36 mg moeten gaan werken.
Strattera heb ik een slecht resultaat mee gezien bij kennissen. Toen zij voor hun zoon overgingen naar Strattera werd het een lusteloos, lam geslagen kind. Met enorme tics. Daar zijn ze snel mee gestopt. Het zal echt zoeken zijn wat het beste werkt.
Maar als Concerta nu werkt....laat het eens een tijdje lopen. Bekijk het eens per week bijvoorbeeld.
'Bijvoeren'

Ritalin heeft bij onze zoon veel effect op zn slaap, dus zeker s avonds. We doen het dus alleen als het nodig is. Of als we op een zaterdag eind van de morgen er achter komen dat we te laat zijn voor de Concerta, dan doen we 1 Ritalin. We merken overigens wel het verschil.
Wat de herinnering zal zijn weet ik ook niet. Wij proberen veel met m te praten, hoe hij het ervaart, wat hij niet leuk vindt en proberen dat samen een plaatsje te geven. Hij vindt het niet leuk dat hij het gevoel krijgt dat hij net even anders is dan de anderen. En sommige andere dingen die je soms bespreekt, ik moet zeggen, het snijdt soms weleens even door je ziel. Zo klein, en dan al zulke dingen ervaren. Uit de verhalen die ik allemaal hoor en die ik aan elkaar plak ben ik te weten gekomen dan onze zoon heel veel dingen heel bewust meemaakt, en ziet en ervaart. En dat zijn leventje wel eens vreselijk stormt. Op emotioneel en sociaal gebied. Dat vormt wel zn herinnering......dus ik vermoed dat het goed is wanneer wij onze uiterste best doen zijn herinnering zo aangenaam en warm en veilig mogelijk te maken.
Het is soms heel lastig wikken en wegen om enerzijds hem zo normaal mogelijk te behandelen, dezelfde regels als de anderen, maar anderzijds ook rekening te houden met zijn probleem, of moeite. De laatste tijd horen wij nog weleens: kan ik niks aan doen, ik kan niet anders, das mn ADHD. En die vlieger gaat natuurlijk niet op...
Annet! Succes! Ik hoop dat voor jullie de periode is gekomen dat je wat gas terug kan nemen en zelf ook wat meer in een normaal vaarwater kan geraken.