Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Memmem » 12 mei 2011 13:23

Dan wachten we nog maar even af. Ik xal eens aan de juf vragen of hij het ook op school doet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 mei 2011 14:05

Zoonlief doet dat soms ook heel erg. Meestal is hij heel erg moe, of is het heel druk of druk geweest.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 14:08

Hier af en toe ook, maar vooral als hij heel veel wil vertellen en heel veel heeft meegemaakt.

@ memmem bedankt voor de tips, zal eens blaasspelletjes met hem doen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 mei 2011 16:12

Dat hakkelen doet Timon af en toe ook heel erg. Vaak als hij zoveel te vertellen heeft dat hij het zelf even niet meer bij kan benen :wink:

@ TJ: leuk, die trein! Wij hebben Timon er ook eentje voor zijn verjaardag gegeven, en het is een groot succes (ook voor papa en mama, die vinden het stiekem ook heel leuk om een mooie rails te bouwen :wink: ) Via marktplaats kun je nog leuke uitbreidingen op de kop tikken, er wordt ontzettend veel aangeboden.

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 12 mei 2011 18:53

memmem, dat doet mijn zoon sinds eind maart ook. Hij zit op een MKD, dus ik kon het gelijk melden. De logopediste adviseerde: negeren, niet er bewust van maken, want dan kan het stotteren worden. Tot een jaar of 5/6 negeren en uit laten praten.
Dat advies gevolgd, en het lijkt alweer wat minder te worden.
Neeltje Jans

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2011 09:58

Vandaag ging het opeens al weer een heel stuk beter met het praten.

TJ, heb je bij die trein geen kaartje met een internetadres gekregen?
Volgens mij heb ik hier op de jaarmarkt ook weleens goedkope lego gekocht en kreeg er dat bij. Maar dat kaartje is hier natuurlijk allang weg.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 mei 2011 18:06

Galateia schreef:@LauraC: hoe is het met papa weer thuis? Hoe vindt Michael het?

Sorry, helemaal overheen gelezen :oops: Hier gaat het prima. Druk aan het klussen ;) Michael en papa is dikke mik, de hele dag is het 'even kussen', 'little cuddle'. Maar alleen papa en Michael want mama mag niet in de buurt komen....praten kan net maar zodra ik dichter bij papa kom dan Michael krijg ik te horen dat Michael 'eerst mag' :? Hij gaat wel gewoon naar de psz dus dan hebben we tijd voor elkaar, 's avonds wat minder omdat Michael lang wakker blijft.Maar goed, is een fase. We hebben alledrie erg moeten wennen de eerste paar dagen. Michael dat er nu 2 ouders zijn, ik omdat er een 2e is om rekening mee te houden en papa omdat hij erg moe was (jetlag, 3 maanden lang nachtdienst) en omdat hij niet met 10 mannen in een tent zit maar met een vrouw en kind ;)
Nog even stress gehad omdat hij door het gebeuren in Libie eigenlijk geen vrij meer zou hebben (ipv tot medio juni). Hij mocht kiezen om vanaf aankomende week of een maand in Italie de mankrachten in Libie te ondersteunen of een maand het kamp waar we eerst woonden te bewaken. Nu heeft hij kunnen regelen dat een collega 2 weken doet en hij ook 2 weken dus toch nog wat extra vakantie. Hij is wel woe en do daar voor training. Ook moet hij geopereerd worden aan zijn hand dus daar zullen ook wel wat dagen aan opgaan :?
Nou ja, al met al blij dat 'ie thuis is ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 14 mei 2011 20:06

Fijn dat je man weer thuis is, Laura.

Ik heb sinds een paar dagen een draagdoek(.nl)
Femke vindt t heerlijk! Valt gelijk in slaap. :)

Voor mij nog even wennen met omdoen, maar gaat steeds beter.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mei 2011 08:11

2 de draagdoekliefhebbers Ik ben met een draagdoek altijd bang dat kinderen alleen nog maar tegen je aan in slaap willen slapen en zich niet meer aan de slaap over kunnen geven in bed. Klopt dit ook?

Fijn dat je man thuis is Laura!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 mei 2011 08:31

nee hoor dat klopt niet :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 mei 2011 08:32

hier weer een ziekenboeg... Milan een beginnende bronchitis.. meestal zijn we het voor door pufjes te geven.. dit keer hebben we het net te laat ontdekt.. dus heel erg hoesten en piepen en benauwd zijn en koorts hebben.. gelukkig is hij nu weer wat opgeknapt! die pufjes zijn echt fijn en werken goed!! Manoël is sinds gister ook aan het hoesten.. en vannacht toen ik hem voedde voelde hij zo warm.. had hij 39,5.. dus die is ook ziek!

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 15 mei 2011 13:43

Sterkte TJ! Als er hier wat is zijn we vaak ook (bijna) allemaal de klos...
Neeltje Jans

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 mei 2011 15:25

ajl schreef:2 de draagdoekliefhebbers Ik ben met een draagdoek altijd bang dat kinderen alleen nog maar tegen je aan in slaap willen slapen en zich niet meer aan de slaap over kunnen geven in bed. Klopt dit ook?

Ik heb er nooit iets van gemerkt. Het volgende kindje wat eraan komt wil ik nog veeeeel meer gaan dragen, ik heb dat bij de oudste echt veel te weinig gedaan vind ik zelf. Omdat ze zo snel groot zijn, wil ik er nu meer van genieten als ze nog bij me willen slapen.
Zulke dingen zou ik niet laten uit angst dat ze het niet meer anders willen. Mocht het toch zo zijn dan is het alleen-in-bed-in-slaap-vallen toch zo weer aan te leren.

Over in de box laten slapen: m.i. krijg je daar alleen maar makkelijke kinderen van (zoals ik zie in mijn omgeving) en slapen ze makkelijker ergens anders.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 15 mei 2011 16:24

Ik draag af en toe een draagdoek, maar op de één of andere manier is het toch niet helemaal mijn ding. J. vindt het meestal ook niet zo prettig, dus veel gebruik ik hem niet. Tegen mij aan in slaap vallen doet hij zelden, wel lekker op schoot zitten kijken.

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 15 mei 2011 16:54

Schipje schreef:
Over in de box laten slapen: m.i. krijg je daar alleen maar makkelijke kinderen van (zoals ik zie in mijn omgeving) en slapen ze makkelijker ergens anders.

O maar ik bedoelde het niet als ' standje' hoor, maar ik voelde mezelf dan altijd een beetje schuldig als ik het kind even 'vergeten' was.
Neeltje Jans

Terug naar “Archief”