Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 07:08

@ jannoek zij wilde het wel zeggen, maar wij mochten er haar niet op vastpinnen. Ik denk wel dat ze gelijk heeft, want ik had zel hetzelfde vermoeden toen ik het kindje zag. Met 12 weken schijn je te kunnen zien of het uitsteekstel ( wat elke foetus heeft) naar boven gaat of daalt. En op basis daarvan heeft zij een uitspraak gemaakt. Als zij het verkeerd heeft, vind ik het ook prima. Het belangrijkste is dat ze alle dingen goed heeft kunnen nakijken en dat dat goed lijk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 07:13

@PPM bij mij werkt het volgens mij juist laxerend :shock: :lol: Slik het nu 3 dagen maar vind het eigenlijk wel erg prettig spul.

Vannacht weer eens een hele nacht door geslapen dat was echt lekker rond 06.30 gingen mijn benen weer flink zeer doen toen ben ik er maar uit gegaan.

De allerleukste echo vond ik zelf met 7 weken en 2 dagen toen zagen we eindelijk een hartje kloppen (daarvoor ook al 3 echo's gehad waarbij dat nog niet zo was) en de termijn echo vond ik super gaaf toen zag je een mini mensjes die druk lag te boksen.
20 weken echo vonden wij ook heel bijzonder omdat ze toen alles nagekeken hebben daarvoor was ik best gespannen totdat ik lag en toen voelde ik mij heel rustig.
Alle overige echo's waren niet echt geweldig gewoon omdat je er weinig van kan maken omdat het zo groot al is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 07:14

Waarom gebruiken jullie floradix? Wordt dat nu aangeraden aan het einde van de zwangerschap?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 07:19

@Ajl Mijn hb was 9.1 aan het begin van de zwangerschap en nu is het nog ''maar'' 7.6 VK rade het aan om te slikken maar is niet perse nodig.
Meestal zakt je hb nog flink na de bevalling vertelde ze.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 07:27

Dat je hb zo daalt, komt toch doordat je lichaam extra 'vocht'vasthoudt/aanmaakt? Althans dat heb ik begrepen . Doordat je lichaam ruim 1 liter extra heeft, daatl gewoon de concentratie rode bloedcellen in zijn geheel, maar ominaal is het eigenlijk hetzelfde.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 07:39

@ajl dat zou goed kunnen maar dat weet ik niet eigenlijk :oops: Ik gebruik het maar gewoon kan volgens mij geen kwaad het is op basis van kruiden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 07:56

@ ajl mijn hb is wel echt te laag, dus ik moest wel iets slikken. En inderdaad, na je bevalling schijnt het nog lager te zijn/worden..
Vastpinnen mag je een echoscopist nooit toch, ze geven nooit 100% garantie. Al geloof ik dat het bij ons wel echt goed gezien is, vier echoscopisten zeiden alle vier hetzelfde. :lol:

Ik vond eigenlijk alle echo's wel heel bijzonder, alleen de allerlaatste twee kon ik er echt niks meer van maken. Sowieso bleek ik niet goed te zijn in echo's lezen ;-) M'n man zag alles heel duidelijk, ik moest de echoscopisten op hun woord geloven :mrgreen:

@liefie heerlijk dat je doorgeslapen hebt! Hier blijft dat een droom denk ik. :lol: M'n bekkembodem is ook nog pijn gaan doen vannacht, denk dat ukkie al heel hard druk uitoefent :mrgreen:

Hoelaat hebben jullie de echo?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2011 07:58

Wat is dan je HB precies? Hebben ze dat met het bloedprikken bekeken ofzo? Want er was iets wat bij mij op 4.1 zat, en dat vond ze keurig. Maar dat zal dan wel wat anders zijn.
Na Jurians geboorte moest ik ook zoiets slikken, maar ik zag pas later dat je er obstipatie van krijgt. En dat vind ik vreselijk. Dus ik ga er zeker niet aan beginnen, als het niet perse nodig is, omdat ik sowieso al snel last van obstipatie kan hebben, en dat was echt een ramp toen :oops:

Hier ook heerlijk geslapen, alleen af en toe tussendoor een minuutje wakker, maar da's amper noemenswaardig. En net lekker om half 9 pas wakker :D

ajl, leuk hoor om het al een beetje te weten. Nu op naar de 20 weken echo waar je meer zekerheid krijgt :D

Succes met de echo Liefie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 08:02

Ik kon het ook minder goed zien hoor, maar dat komt volgens mij ook omdat wij ons hoofd meer moeten draaien naar het echoapparaat. Mijn man zat er echt bovenop. De vorige keer hadden wij ergens anders de echo's en toen zagen wij het kindje gewoon op een soort beamer, echt mega groot. Ik kon gewoon ontspannen liggen en meekijken ipv op een klein computerscherm.

@ miss f dat zal wel je bloeduiker zijn. Die moet tussen de 4-6 zijn.
Ik vind het inderdaad leuk om te weten, ben sinds gisteravond al in een hoera stemming. Ik geniet er nu veel meer van dan om het pas bij de bevalling te weten. Ik ben dan voornamelijk mij mijzelf bezig :oops:
Laatst gewijzigd door ajl op 12 mei 2011 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 08:08

@MissF dat zal niet je hb geweest zijn van 4.1 want dat is heel laag. Juist met Floradix moet je geen last van obstipatie hebben wat je met andere ijzertabletten wel hebt.
Super dat je zo lekker geslapen hebt.

@Jannoek ik heb als ik loop een enorme druk van onderen echt heel irritant gevoel ik ga er dus ook van uit dat Las ingedaald is anders snap ik niet dat ik zo een last van druk heb.
Om 10.50 hebben we de echo (ga samen met mijn zusje)
Echo's lezen ben ik ook niet heel goed in haha we hebben ook een aantal foto's waar ik niks van maak terwijl mijn man dan zit te vertellen wat het allemaal is :D

@ajl ik ben heel benieuwd of het klopt met de 20 weken (er is op internet best veel te lezen over NUB staat ook duidelijk uitgelegd) Gelukkig hangt er hier bij de echocentrum een scherm voor de vrouw aan de muur kun je alles goed meekijken wel heel erg handig gedaan.
Wel fijn dat je er nu meer van geniet ook omdat je je nog steeds niet echt fijn voelt.

Gisteren hoorde ik een verhaal van een meisje dat haar ouders 2 uur voordat ze geboren werd er achter kwamen dat ze een tweeling kregen (is al wel 19 jaar geleden hoor) maar dat lijkt me zo onwerkelijk :shock:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 08:11

Dat zal inderdaad je bloedsuiker wel zijn missf. Hb moet boven de 6,5 zijn als zwangere vrouw, als ik me niet vergis.

Wij hebben eigenlijk alle echo's met grote beamer op de muur gehad, echt wel gaaf :-) Maar dan nog kon ik er weinig wijs uit worden zonder de echoscopiste. :lol:
Groot gelijk dat je 't dan wil weten ajl! Ik weet nog niet hoe ik er na de bevalling aan toe ben, maar ik vind het nu ook gewoon al prettig om te weten. Ben er helemaal op ingesteld en op voorbereid. Bij ons wilde eigenlijk mijn man het vooral heel graag weten, en ik vond dat prima, als we het maar voor ons zelf zouden houden. Nu ben ik blij dat hij het toen zo graag wilde weten :).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 08:15

Vroeger kwam het ook nog wel 's voor dat mensen het helemaal niet wisten... Ik ken een tweeling, zij zijn denk ik 27, en daar was het ook niet bekend. Veel vroeger denk ik dat het bijna altijd een verrassing was ;-)

Hopen maar dat jullie ukkie weer ingedaald is liefie!

Ik had vannacht ook iets raars, m'n navel was in een keer weer een kuiltje. :mrgreen: En ik voelde ukkie heel hoog zitten.
Vanmorgen was het kuiltje weer verruild voor een klein dopje, heel vreemd! Dacht even dat ukkie ook uit m'n bekken was ontsnapt ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 08:24

De vorige keren hebben wij het wel echt voor onszelf gehouden. Ik merk nu al wel dat ik de behoefte heb om het van de daken te schreeuwen....dus ben benieuwd of ik het volhoud.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 mei 2011 08:50

Ik slik al sinds het begin van de zwangerschap floradix, de tabletten. Mn hb was laatst 8.9 en ik heb totaal geen last van de stoelgang. Ga netjes elke dag, soms zelfs 2 x per dag.

Nieuwe zwangeren: gefeliciteerd! En sterkte met de eventuele kwaaltjes.

Ik moet nu nog iets meer dan 5 weken :shock: Gisteren had ik echt een rotdag. Mn man moet nog van alles doen en het schiet voor mijn gevoel allemaal voor geen meter op, dus raak lekker in de stress. Toen bedacht mn schoonmoeder ons een droger te geven. Heel lief en schattig, maar ik hoorde dat pas een uur voor ze m al kwamen brengen :shock: Dus ja, toen moest natuurlijk mijn wasmachinehok eerst schoongeboend, dus heb ik in mn eentje de wasmachine eruit getrokken, op mn knietjes aan de sop...
Kwam ik 's avonds een zooi oud-papier tegen, wat natuurlijk meteen opgeruimd moest worden :-oo en toen heb ik een potje keihard zitten janken. Hopelijk is het vandaag wat gezelliger ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 08:52

oei, sterkte Jamillah, hoop dat je je vandaag beter voelt.

Terug naar “Archief”