Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 11 mei 2011 17:28

Ik vergat jou evelien. Ik maakte me van te voren ook druk over die echo.. Denk dat het wel goed is om ook wel er rekening mee te houden dat er iets mos kan zijn, niet dat het zomaar een pretecho is. Maar ik hoop dat jullie er ook echt van kunnen genieten! Hier werd gelukkig niks afwijkends geconden, alleen de grootte ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2011 17:28

Ik vind het wel leuk ja om iets te trakteren. Sowieso doen we dat allemaal wel eens tijdens een vergadering, gewoon voor de gezelligheid, of als iemand pas jarig is geweest. Dit leek me ook wel een leuke reden :D Maar ik wil wel iets origineels, misschien maar iets van een taart bakken ofzo met iets met muisjes, hmm, ik ga maar eens op internet zoeken.
Wat is dat spul eigenlijk wat jullie slikken, en wat is de reden?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mei 2011 17:28

Dippie, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik vind het dan naar als meiden hierzo te doen hebben met mij terwijl ik zelf de laatste tijd helemaal niet meer bezig ben met zwanger worden en heel goed met het niet hebben van een kindje om kan gaan :wink:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 11 mei 2011 17:51

Heerlijk om zo onbezorgd te zijn over hoe de oppas moet gaan! Wel fijn idee dat je moeder het altijd nog zou willen doen in geval van nood Jannoek!
@dippie; misschien heb ik het gemist, maar is het ook jullie eerste kindje?
@missF; misschien kun je wel zo'n monchou-achtige taart maken maar doorvoor muisjes i.p.v. aarbeien/ kersen?!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 mei 2011 18:44

@Jannoek: Ik hoop het dan maar! Als eerste hoop ik natuurlijk op die extra echo en dat die cyste dan verdwenen of kleiner geworden is :)

@Tuinfluiter: Ik snap je! Neem m'n woorden terug en ben erg blij voor je dat je je zo goed voelt!

@Juffiejuf: Ja, het is ons eerste kindje en ik moet zeggen dat ik wel een onwijs grote kinderwens had :wink: Niet dat dat veel uitmaakt denk ik, maar ik voel me echt onwijs rijk dat we tot nu toe hiermee gezegend zijn! Het kan zo heel anders gaan en dat heb ik in mijn omgeving al vaak genoeg gezien...
Ook jullie eerste kindje of niet? Jij ook nog gefeliciteerd trouwens!! :mrgreen: Voel je je goed?
Ik heb net weer overgegeven :( Vind dat echt zo erg! Wordt er helemaal naar van! Maar ja...het hoort erbij :)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 mei 2011 18:47

Hier ook vandaag begonnen met de floradix. Ook tabletten en drankjes dezelfde prijs maar met de tabletten doe je 2 of 3 keer zo lang volgens mij! Dus heb ook tabletten :wink:

Evelien: ik was er ook heel erg mee bezig, wat als er iets niet goed zit... maar gelukkig viel het allemaal mee. Succes met wachten en ik hoop op een goede, mooie echo!!!

Tuinfluiter: fijn dat je er zo in kunt staan! Geeft jezelf denk ook een hele rust om er niet heel de tijd mee bezig te zijn.

Schipje: heb je voor mij nog meer info over caulophillum? Mijn vk had er nog nooit van gehoord en ze is echt van het homeopathische dus had wel verwacht dat ze het zou 'kennen' maar niet dus.

Verder weet ik het niet meer :oops:

heb vandaag een box gehaald en in elkaar gezet, maar eerlijk gezegd vind ik hem best nog groot in de kamer, valt toch weer tegen :mrgreen: waarschijnlijk istie snel weer verkocht :lol: al leek het me dit keer wel lekker om hem juist lang te laten staan... maarja we zullen zien.

Jammer dat je telkens moet overgeven dippie! Helpt het om telkens kleine beetjes te eten of snoepjes voor de smaak? dat helpt hier nog steeds heel goed, anders hang ik ook regelmatig boven de pot :-&

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 mei 2011 18:53

@Lammetje: Dat zou ik nog kunnen proberen ja, maar ik moet zeggen dat ik al niet zo heel erg veel eet... Overdag op mn werk al helemaal niet, maar als ik naar huis ga ben ik al wel misselijk en thuis komt het er na het eten weer lekker uit :wink:
Meestal hoor je van misselijkheid in de ochtend, maar tot nu toe heb ik al de keren 'savonds na het eten of voor het eten moeten overgeven!
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 mei 2011 18:59

vervelend! ik heb het heel erg met eten koken. Heb dan ontzettende trek maar tijdens het koken wordt ik zo misselijk dat ik bijna niet eet. Maar hou het gelukkig wel binnen! en savonds vul ik mezelf met ongezonde dingen, stroopwafels ofzo 8-[ heb nu iedere paar weken een andere 'tik' en opt moment dus stroopwafels =P~

Wat ik trouwens doe als ik misselijk begin te worden, een snoepje in mn mond. Voor de smaak en afleiding, werkt hier heel erg goed. Maar ik kan dan ook slecht overgeven, hou het zo lang mogelijk binnen, zelfs als ik buikgriep heb.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 mei 2011 19:59

Dippie en juffiejuf, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Jannoek, geniet nog lekker van je buik en van het getrappel. Veel sterkte met de bevalling.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 mei 2011 20:00

Een snoepje of een kaakje hielp hier voor geen meter. Het enige dat hielp was een half brood naar binnen schuiven :? Gelukkig slik ik nu de emesafene en ik vind het echt superspul. Ben nog wel wat misselijk, maar hoef niet over te geven. En ik heb het gevoel dat het nu minder wordt....gelukkig maar!

Vandaag hebben wij de termijnecho gehad....nog steeds heel bijzonder! Alles leek goed te zijn en de verloskundige wilde eerst geen uitspraken doen over het mogelijk geslacht, maar wij hebben bijna gesmeekt of ze een poging wilde wagen :mrgreen: En ze vond het wel grappig volgens mij, dus ze heeft een uitspraak gedaan. Ben benieuwd of het klopt met 20 weken.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 11 mei 2011 20:02

Dippie en juffiejuf, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Jannoek, hopelijk is het gauw zover voor je!

Hier gaat t allemaal prima. De voeding is goed op gang, Marrit is al bijna weer op haar geboortegewicht. Wel de nodige stuwing, niet zo prettig, maar gaat vast gauw weer beter. Zelf herstel ik ook prima, dus alles bij elkaar gaat het hier super en we genieten enorm.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mei 2011 20:06

Zo wordt lekker afgekletst hier :D

Wandplank en kapstokje hangen erg leuk geworden! Nu alleen de gordijnen nog en een lamp heb een hele leuke via marktplaats gezien ik hoop zo dat ik er een reactie op krijg.

Ik heb nu echt olifanten poten moet verplicht van mijn man met mijn benen omhoog zitten en mag niks meer doen :mrgreen:

Morgen de echo ben echt heel erg benieuwd hoe het met de kleine is!

@Alj Spannend ben benieuwd of ze het goed hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2011 20:16

Fijn dat het zo goed gaat Parkiet met jullie meisje en jou
Liefie, spannend, morgen de echo, leuk om je kleintje weer te zien :D
Ik moet dinsdag naar de vk en dan een afspraak maken voor de liggingsecho. Al vond ik die vorige keer niet zo geweldig, want er is zo weinig op te zien, omdat het kindje al zo groot is. Maar een echo is altijd prima natuurlijk.
Maak je snel een foto van het kamertje?

Mijn man heeft beloofd om deze week een keer op een avond de laatste dingen te doen die hij echt moet doen voor de 37 weken van mij :D Plintjes langs de wasbak op onze slaapkamer en tapijttegels in de inbouwkast op de babykamer. Dan kan ik een spiegel halen en afschilderen bij de wasbak en kan ik de kast schoonmaken. De voortuin ligt ook nog helemaal braak, met ondertussen onkruid erin, maar ik heb me er al bij neergelegd dat dat niet meer gaat lukken helaas. Mijn man heeft de komende weken naast zijn gewone werk zo ontzettend veel reserveringen voor zijn bedrijf dat ik hem al amper zie, laat staan dat hij kan klussen. Maargoed, onze kamer en de babykamer kan ik zelf verder wel afmaken.

Ik kwam net tot de conclusie dat het dekentje dat ik genaaid heb niet echt past in het wiegje. Het wiegje is zo schattig klein, en het dekentje zo enorm groot, het is het formaat van een ledikantdeken, maar als ik het dekentje dubbel vouw en helemaal om het matras heen, dan ligt het kindje straks met het hoofdje helemaal omlaag en dat schijnt niet zo handig te zijn. Dus ik heb besloten dat die deken dan maar als speeldeken gebruikt gaat worden en dat ik nu dus nog een wiegdekentje + ledikantdekentje moet maken/kopen. Ik zag het al mooie kleine dekentjes bij de Babydump, dus denk dat ik die maar haal voor het wiegje. En het ledikantdekentje zelf naaien. Dus ik heb nog wel wat werk voor de boeg voor ons ukkie komt :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 mei 2011 20:50

@MissF floradix is een natuurlijk iets om je hb gehalte op te krikken. Veel vrouwen hebben daar na de bevalling baat bij. Die van mij is nu al heel laag (6) dus ik heb zelfs tabletjes gekregen van de gyn. Maar omdat je daar obstipatie van krijgt heb ik ze nog niet geslikt. :-oo

@dippie logisch dat je zo'n extra echo wel wilt. Wij hebben er in totaal ook 8 of 9 gehad :) Alleen nu vind ik het niet zo boeiend meer... kan er toch niks meer van maken. Alles is zo groot :mrgreen: zie alleen maar vlagen in beeld... ;-) (dus wat missf zegt herken ik ook ;-))
En wat misselijkheid betreft; ik heb al vaker gehoord dat de term 'ochtendmisselijkheid' tijdens een zwangerschap eigenlijk misleidend is, omdat het meestal juist niet 's ochtends is..

@lammetje ik heb ook een document gekregen van schipje over caulophyllum. Als je dat wil, pb dan je mail adres maar, dan zal ik het je sturen! Misschien kent je vk het wel als vrouwenwortel?

@memmem dank je!

@ajl tof, fijn dat alles goed was! Geslacht kunnen ze toch pas zien met 16 weken eigenlijk? Merk je nu verschil qua zwangerschap? Komt het overeen met H of C's zwangerschap? Dan kan je kwaaltjes vergelijken en kijken of dat overeen komt ;-)

@parkiet, fijn dat het zo goed met jullie gaat! Hoop dat ik ook snel goed nieuws kan melden :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mei 2011 03:57

jannoek: FLoradix staat ook bekend om de obstipatie. Veel bij blijven drinken en veel vezels blijven eten! Zelf hd ik er ook altijd last van als ik meer dan twee tabletten op een dag slik. Sterkte verder he

Lees ook weer nieuwe zwangeren, gefeliciteerd meiden!

Terug naar “Archief”