Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2011 10:09

@Jannoek, gelukkig hoeft hij maar 1 dag in de week naar Belgie en zijn ze heel flexibel bij hem op z'n werk. Maar misschien heeft hij wel een andere baan. Hij heeft vandaag een orienterend gesprek bij een bedrijf waar hij door benaderd is. En dat is dichterbij huis.

Jannoek en Liefie, spannend zeg. De laatste dagen/weken zijn aangebroken als zwangere vrouw.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 mei 2011 10:17

Eigenlijk is het heel gek... Aan de ene kant ben ik m'n buik echt spuugzat, vooral 's nachts :-) Maar aan de andere kant probeer ik er nog wel enorm van te genieten. Het zwanger zijn is zo bijzonder! Het leven dat je in je voelt, en dat dat straks gewoon weer 'leeg' is. Wie weet is dit wel de enige zwangerschap... Dus ik probeer er wel heel bewust van te zijn, ondanks dat ik het soms ook heel zat ben ;-)

Ah, ik moet dus op zoek naar de Floradix tabletjes begrijp ik :) Mijn hb is nu al laag, dus ik heb ook al medicijnen van de gyn gekregen, maar een bijwerking daarvan is obstipatie, en als ik ergens geen zin in heb. :mrgreen: Ik ben er dus nog niet mee begonnen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mei 2011 10:47

@Jannoek daar ben ik mij ook heel bewust van misschien is dit wel de laatste keer. Ik heb even gekeken of er op het doosje van de Floradix iets staat over obstipatie maar het bevorderd juist je darmwerking.

Hoe hebben jullie de opvang geregeld voor de kleine? Als je weer aan het werk gaat?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 mei 2011 12:04

Ik heb de floradix al in huis en de eerste tablet al op. :mrgreen: Zag dat de tabletten in verhouding ook veel goedkoper zijn dan het drankje. Het drankje kan je namelijk maar 12 dagen mee, met de tabletten ruim 3 weken geloof ik. En de prijs was hetzelfde (bij de drogist waar ik nu was tenminste, bij de etos was het drankje echt 18,- ;-))

Euhm... opvang is nog niet geregeld... Maar ik maak me er eigenlijk ook niet echt druk over om eerlijk te zijn. Komt tijd, komt raad. M'n ouders komen elke maandag oppassen, en de overige dagen weten we 't nog niet.
Manlief freelance't op dit moment naast z'n studie, maar heeft zicht op een vaste baan..
Dus het is ook even afwachten hoe dat er precies uit gaat zien. Waarschijnlijk hebben we dan nog 2 (of max. 3) dagen opvang nodig. We staan bij 3 gastouderbureaus ingeschreven, maar hier in de stad is het gewoon best lastig...
We wachten het wel af :)
M'n moeder heeft al aangeboden dat ze, als we in 't begin geen oppas hebben, wel elke dag wil komen (1,5 uur enkele reis). :-oo Maar goed, dat hou je ook niet lang vol, dus we hopen eind augustus iets/iemand te hebben!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 11 mei 2011 12:40

Alle nieuwe zwangeren: gefeliteerd!

Parkiet en babbeltje: gefeliciteerd! Geniet van de kleine..

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 mei 2011 13:47

Alle nieuwe zwangeren: van harte! Geniet van je zwangerschap

en alle mensen die moeten gaan bevallen binnenkort: suc6 met de bevalling! tGaat hard zeg, tis voor mij alweer ruim 3 maanden geleden...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 mei 2011 14:29

Dank! :mrgreen:

@Jannoek: Nou, de vk deed er niet zo moeilijk over, ik moest haar wel gelijk bellen van de echoscopist, maar goed...Ik maak me er dus ook maar niet meer druk om. 25mei moet ik weer naar de vk, dan hebben we het er even over en waarschijnlijk krijg ik dus over 3 of 4 weken weer een echo, in het ziekenhuis, om te kijken of de cyste weg is of gegroeid. Dat vinden we natuurlijk helemaal niet erg, die extra echo :mrgreen:

@liefie: Ik heb afgelopen maandag de termijnecho gehad! En misschien dus over 3 of 4 weken nog een extra echo in het ziekenhuis voor de cyste!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 mei 2011 14:35

Jannoek schreef:Wow, schipje, dat is wel snel! Zeker voor een eerste! Heeft het gebruik van caulophyllum daar ook mee te maken denk je?

Ja, dat dat denk ik wel. De vk bevestigde dat doordat ze na de bevalling zei: 'elke wee deed echt heel goed zijn werk bij jou.' zei wist toen nog niks over de werking van caulophillum en heb het haar toen verteld. Pasgeleden had ik haar weer op controle en toen liet ik haar dat verslag lezen en ze zei: 'nou, ik weet in ieder geval dat het wel werkte.' :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mei 2011 14:36

Nog 2 nachtjes slapen... :oops: sjonge ik ben er nu toch wel iets mee bezig. :wink: Stel dat er wat gevonden wordt?
Zijn er hier die dat hebben gehad? dat er iets gevonden werd bij de (20weken)echo?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mei 2011 15:49

:D :D :D :D :D :D :D :D Wat LEUK Dippie, dat je zwanger bent.
Van HARTE gefeliciteerd met dit geluk.
Sterkte met de nare kwaaltjes.

Verder kwam ik hier ook even langs om Jannoek en Lieffie sterkte te wensen de laatste daagjes/weekjes.
Gelukkig kunnen jullie er ook nog wel van genieten nu alles toch zwaarder word.

Evelien: Leuk hoor dat nu de kriebels echt beginnen te komen om het kamertje in orde te gaan maken :D
Spannend hoor dat je een echo gaat krijgen.
Haast niet te geloven dat je alweer op de helft zit.

Parkiet en Babbeltje: Nog wel gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine.
Hopelijk gaat alles goed!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 mei 2011 15:58

@Tuinfluiter: Dank je wel!! En jij heel veel sterkte! Vind het zo knap van je dat je zo actief bent in dit forum! Denk niet dat ik je dat na zou kunnen doen! *hug*
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mei 2011 16:01

Dippie, dat moet je echt niet zeggen hoor dat het knap is of iets in die trant dat ik je feliciteer.
Ik ben echt heel blij voor jou en iedereen hier en ik heb het er niet moeilijk mee.
Het is juist zo dat ik op dit moment meer voordelen dan nadelen zie van het niet zwanger zijn en het hebben van een kindje :wink:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 mei 2011 16:45

Tuinfluiter schreef:Dippie, dat moet je echt niet zeggen hoor dat het knap is of iets in die trant dat ik je feliciteer.
Ik ben echt heel blij voor jou en iedereen hier en ik heb het er niet moeilijk mee.
Het is juist zo dat ik op dit moment meer voordelen dan nadelen zie van het niet zwanger zijn en het hebben van een kindje :wink:

Oke :wink: Maar je begreep me wel toch? :oops:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2011 17:04

Handig dat je ouders komen jannoek! Ik zou een beetje zenuwachtig worden, als de opvang nog niet rond is, maar goed dat jij dat niet wordt :D
Wat apart Dippie, dat zoiets dan pas ontdekt wordt. Hopelijk gaat het vanzelf weg.

Net voor de vakantie ging een collega met verlof, iemand die ik niet heel goed kende verder, maar ze ging met bijna 36 weken met verlof, bleek vandaag dat ze met precies 37 weken haar kindje al is geboren. Wow, dat lijkt me heel apart, die heeft dus echt heel kort verlof gehad. Maar wel lekker dat je dan niet hoeft te wachten wanneer het kindje nou eindelijk komt :D

Vanmiddag zag ik een supertrotse moeder buiten wandelen met een kinderwagen, helemaal blij steeds in die wagen te praten, en toen kreeg ik helemaal kriebels, dan heb ik er ook weer zo'n zin in! Heerlijk dat het nog maar een week of 6, maximaal 8 duurt. Dat is te overzien, zo lang kan ik nog wel mijn geduld bewaren denk ik ;)
Op mijn werk vraagt ook iedereen hoe lang ik nog moet werken, en als ik zeg: nog bijna 2 weken, dan zijn ze allemaal verbaasd. Blijkbaar heb ik een dikke buik, al valt het mij nog steeds zo mee. Ik kan nog prima bukken enzo, al moet het soms op een alternatieve manier :mrgreen: en ook het werken gaat best. Al was het vandaag flink druk, erg veel heen en weer gelopen, en dat voel ik nu wel, maar da's een lekker gevoel, gewoon na een dag hard werken. Nog 3 gewone diensten, 1 BHV opfristraining en 1 roosterdienst te gaan, dat moet gaan lukken :D Nu nog bedenken wat ik de jongeren ga trakteren. Misschien dat ik tijdens mijn laatste dienst wel gewoon een uurtje langer blijf zodat ik de middagkoffie meemaak en daar dan ook iets van cakejes met muisjes ga trakteren, dat is vast altijd goed. En mijn collega's wil ik iets trakteren tijdens de laatste vergadering waar ik bij ben. Bij Jurian had ik voor iedereen een zakje met chocoladeflikken, een roze en een blauwe, met een kaartje eraan. Maar ik wil nu wel iets anders. Iemand ook iets getrakteerd wat leuk was?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 mei 2011 17:23

@ tuinfluiter, lief van je, dankjewel! :)
Ik probeer ook echt nog.wel te genieten inderdaad. Vanmidag heerlijk in de zon ziten lezen! Ben nog lekker verkleurd en het was een stuk minder warm dan de afgelopen dagen, heerlijk!

@missf ga jij je collega's trakteren als je met verlof gaat? Ik wilde dat doen, maar mn collega's vonden het onzin, dus uiteindelijk niet gedaan.. ;)
En wat opvang betreft, niks voor mij om daar niet over te stressen, maar ik geniet er maar even van dat ik me er niet druk om maak... ;)

@schipje ik hoop net zo'n.positief verhaal te kunnen posten! Hoe vaak slikte jij het tijdens de bevalling zelf?

@dippie denk wel dat ze het in de gaten houden.. Tenminste.. Hier controleerden ze tijdens alle echo's ook heel expliciet of er cystes waren..

Terug naar “Archief”