Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Neeltje Jans » 10 mei 2011 13:30

Wat een schatje, AikonGirl

Als ik mijn kinderen zo in de box vond dacht ik altijd: oeps...had ik jou niet al op bed moeten leggen? :oops:
Maar ja dan lagen ze zo lekker, dus dan maar een rondje in de box slapen
Neeltje Jans

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2011 13:35

Wat een lieverd AG! Ze lijkt al veel ouder dan 1 mnd! Wat veel haar.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mei 2011 13:36

Haha, jah... lange slaapjes doet ze in haar wieg.
Maar na het drinken valt ze vaak even in slaap, en dan leg ik haar (na een tijd rechtop gehouden te hebben) in de box.
Wetende dat ze snel weer wakker wordt, omdat er een boer dwars zit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2011 15:14

@AG, wat een schatje om te zien. :8>

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 mei 2011 16:48

Ah, wat schattig AG!

Ik kreeg pas van iemand de tip om voor een ringsling te gaan; iemand daar ervaringe mee?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mei 2011 18:19

ringsling is niet de meest geschikte voor je rug of langere afstanden oid? weet er niet alels van, maar heb een poging gedaan tot erin verdiepen.

AG: wat een prachtig meisje!! wow!! hoe vind grote zus het? nog steeds leuk allemaal? En voro de boertjes... hier werkte infacol erg goed.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mei 2011 18:22

Wat voor "schatten" nemen jullie kinderen mee in hun broek(/rok)zakken? Net aan tafel zat onze oudste (5) even in zijn broekzak te rommelen.

Ik: "Hé, wat heb je daar?" (ik kan hier de intonatie niet weergeven, maar het was gewoon een belangstellende vraag, niet een vraag om hem op het matje te roepen)
Hij: "O, gewoon, een paar slakken..." :?

Toch maar uitgelegd dat slakken liever buiten rondlopen...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 mei 2011 18:38

Jannoek schreef:Ah, wat schattig AG!

Ik kreeg pas van iemand de tip om voor een ringsling te gaan; iemand daar ervaringe mee?

ringsling is wel assymetrysch, kan heel goed de eerste maanden , maar later is het meer voor de korte stukjes,
ik kan zelf slecht assymetrisch dragen, maar ik gebruikte hem wel voor de korte stukjes,
het is in ieder geval 1000 keer prettiger als een minimonkey en een zon lodgergeval of een babybag

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mei 2011 18:43

Hier een zoon die ook iets met slakken heeft: niet om mee te nemen, maar om te redden. Als ze op de stoep lopen, pakt hij ze met alle voorzichtigheid op om ze in de bosjes te zetten. En hij praat dan heel lief tegen ze.

Vanochtend had ik met een leidster van de psz het 'exit-gesprek'. Nou, het was een grote lofzang op ons mannetje. Maakten ze zich in januari nog grote zorgen over hem, zijn ze nu echt helemaal anders. Eerst was hij een dromer, nu denken ze eerder, dat hij niet zozeer wegdroomt, maar echt diep zit te denken. Want ondertussen heeft hij alles door, wat er om hem heen gebeurt. Wisten we al wel. Onze filosoof. Verder is hij erg zacht en lief. Wisten we al. De leidster zei, dat alle kinderen uniek en bijzonder zijn, maar deze is wel heel erg 'bijzonder'. In zijn karakter en in zijn doen en laten. Ze zei ook, dat ze ons zulke leuke en lieve ouders vindt, die zo betrokken zijn en overduidelijk vreselijk veel van hem houden, dat stralen we elke keer weer uit als we hem brengen of halen. Dat vond ik een lief compliment. Hij is gewoon echt anders. Dat heeft niets met zijn achtergrond te maken, maar gewoon met zijn persoontje. Ze vond het zo mooi, dat hij bij ons lekker anders mag zijn. Een groter compliment had ze ons niet kunnen geven! Dat is precies wat we in de opvoeding belangrijk vinden: lekker jezelf zijn, geen keurslijf van verwachtingen en verplichtingen, etc.

Dus nu op naar de kleuterschool! Hij heeft al 2 wenochtenden gehad - die vond hij fantastisch. Donderdagochtend de laatste keer psz, dan mag hij trakteren en gaan de kindjes zingen. Vrijdagochtend nog een keertje wennen op de kleuterschool en dan dinsdag (zijn verjaardag) echt naar school.

Wat zijn opgroeiende kinderen toch leuk. Ik had nooit gedacht, dat dit allemaal zo ontzettend leuk zou zijn. Dit is allemaal zoveel leuker dan poepluiers, spekvet en kwijl. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar echt. Ik was vanmiddag even bij mijn zus en zat met mijn nichtje (uit augustus) op schoot en serieus... daar heb ik helemaal niks mee, die baby-fase!

Woehoe! Mijn kind gaat naar school! Mijn mooie bruine mannetje in een kleuterklas. Zo jammer dat je niet vanuit buiten naar binnen kunt gluren!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2011 19:47

@Galateia, kun je niet stiekum een cameraatje in z'n broekzak stoppen? :wink: Wohw volgende week al naar school. Spannend zeg.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 mei 2011 19:53

TheKeimpe schreef:Wat voor "schatten" nemen jullie kinderen mee in hun broek(/rok)zakken? Net aan tafel zat onze oudste (5) even in zijn broekzak te rommelen.

Ik: "Hé, wat heb je daar?" (ik kan hier de intonatie niet weergeven, maar het was gewoon een belangstellende vraag, niet een vraag om hem op het matje te roepen)
Hij: "O, gewoon, een paar slakken..." :?

Toch maar uitgelegd dat slakken liever buiten rondlopen...

slakken gelukkig niet maar wel stenen en stokken, glimmende papiertjes

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mei 2011 19:58

Galateia schreef:Woehoe! Mijn kind gaat naar school! Mijn mooie bruine mannetje in een kleuterklas. Zo jammer dat je niet vanuit buiten naar binnen kunt gluren!

Onze tweede gaat dinsdag ook voor het eerst... Die heeft er ook al veel zin in, maar vind het ook verschrikkelijk spannend.

Hebben ze bij jullie ook wel eens iets als een open-les-morgen? Dan kun je kijken! En mag je dinsdag niet mee? Bij ons mag je van 8:30 tot 9:45 mee op de eerste schooldag van je kind. (En hoera, dit keer mag ik waarschijnlijk, bij de oudste is mijn vrouw geweest.)

@Gempa: wat kan nog meer in een broekzak? Zand, papier, gras, duplostenen die er bijna niet meer uit kunnen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 20:07

ik heb een ringsling gehad.. ik vond het een onding!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mei 2011 20:24

TheKeimpe schreef:Onze tweede gaat dinsdag ook voor het eerst... Die heeft er ook al veel zin in, maar vind het ook verschrikkelijk spannend.

Hebben ze bij jullie ook wel eens iets als een open-les-morgen? Dan kun je kijken! En mag je dinsdag niet mee? Bij ons mag je van 8:30 tot 9:45 mee op de eerste schooldag van je kind. (En hoera, dit keer mag ik waarschijnlijk, bij de oudste is mijn vrouw geweest.)

Haha, leuk! Dinsdag is een dus een spannende dag!

Geen idee, of je hier mee mag of mag blijven. Maar ik kan je wel vertellen: dat vindt zoonlief echt niet leuk. Want: kindjes gaan naar school. Dan zit je in de kring, dan geef je papa of mama een kusje en dan moeten de papa's en mama's weg, want die mogen natuurlijk niet naar school 8)

Nee, ik blijf er dinsdag niet bij. Mijn eigenwijze dreuzel gaat gewoon lekker naar de kleuterschool. Toen mijn man hem maandagochtend naar de wenochtend bracht, riep hij zodra zijn school in zicht kwam met zijn handen aan zijn mond uit volle borst: "kindjes!"

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 mei 2011 20:37

spannend zeg, weer zo'n nieuwe fase. maar ook leuk weer!
zie het al helemaal voor me: galateia die tussen de struiken door door het raam naar binnen staat te gluren 8)
succes voor jullie kids!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”